Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Lapsi 44
Romaani, Tom Rob Smith
Lapsi 44 on brittiläisen kirjailijan Tom Rob Smithin kirjoittama jännitysromaani. Se on ilmestynyt 2008. Sen on suomentanut Heikki Karjalainen, ja suomennos ilmestyi 2009 Tammen kustantamana. Kirjan pohjalta on valmistunut elokuva Lapsi 44, jonka ensi-ilta oli huhtikuussa 2015.
Vierailija kirjoitti:
Miranda Cowley-Hellerin Paperipalatsi.
Ei ihme että on kehuttu romaani!
Loppuratkaisu jäi harmillisesti auki.
Miten kirjan lukeneet ymmärsitte- jäikö vai lähtikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa ja Björk, Satu Rämö
Loistava
Mulla sama kesken, mutta kiinnostaa ihan vilpittömästi miksi se on susta loistava? Musta kummatkin sarjan kirjat on olleet melko töksäyttävästi ja jopa vähän amatöörimäisesti kirjoitettuja, eikä tosiaan ansaitse sellaista suitsutusta kuin mediassa ja joka puolella on ollut. Satulla on paljon ystäviä toimittajina ja influenssereina?
No mutta, itsekin luen jo toista osaa, joten on niissä jotain koukuttavaakin.
Mun mielestä molemmat hyviä, koukuttavia ja kiinostavia. En tunnista kirjoista samaa kuin sinä.
Aivokirurgin muistelmat Juha Hernesniemi
Arnaldur Indridason: Petsamo.
Lydia Sandgren: läpileikkaus. Aika alussa vasta olen, mutta mielenkiintoiselta vaikuttaa. Tämä on kirjailijan esikoisteos, mutta ilmeisesti on saanut todella hyvät arvostelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa ja Björk, Satu Rämö
Loistava
Mulla sama kesken, mutta kiinnostaa ihan vilpittömästi miksi se on susta loistava? Musta kummatkin sarjan kirjat on olleet melko töksäyttävästi ja jopa vähän amatöörimäisesti kirjoitettuja, eikä tosiaan ansaitse sellaista suitsutusta kuin mediassa ja joka puolella on ollut. Satulla on paljon ystäviä toimittajina ja influenssereina?
No mutta, itsekin luen jo toista osaa, joten on niissä jotain koukuttavaakin.
Mun mielestä molemmat hyviä, koukuttavia ja kiinostavia. En tunnista kirjoista samaa kuin sinä.
Itsekin ihmettelen negatiivisia arvosteluja. Ihan kuin hänelle olisi ihan joku oma arvosteluasteikkonsa. Itse luen todella paljon kaikenlaisia kirjoja ja lajityypissään varsinkin tämä toinen kirja on ihan onnistunut. Ruotsissa on esimerkiksi lukemattomia hyvin myyviä dekkarikirjailijoita, joiden teksti on paljon yksioikoisempaa, juonen käänteet epäloogisia ja epäuskottavia. Silti kirjoja ilmestyy heiltäkin tasaiseen tahtiin ja osa päätyy ihan lukulistojen kärkeenkin.
Jännä kuitenkin, että Hesarikin jopa antoi tälle toiselle kirjalle hyvät arvostelut, vaikka muuten jakaa yleensä tiukkaa arvostelua.
Jani Tapola: Kratti. Tosi jännä kirja. Joku dekkari/jännitysjuttu. Puolessa välissä.
Äänikirjana Niklas Natt och Dagin 1700-luvulle sijoittuva trilogia osat:
1. 1793
2. 1794 Elävien haudasta
3. 1795 Petojen naamiaiset
Rujonkaunis trilogia 1700-luvun lopun Tukholman pimeästä puolesta.
Ei ehkä sovi herkille
Denise Rudbergin Tehtävä Berliinissä.
Neljäs osa Liittolaiset-sarjasta.
Todellisuuteen perustuva sarja sota-ajan Ruotsin naisista koodinmurtajina.
Aikojen saatossa on kertynyt kirjahyllyyn kirjoja, jotka syystä tai toisesta ovat jääneet lukematta. Nyt olisi tarkoitus lukea ne. Tällä hetkellä on menossa Gunther Grassin Peltirumpu...
Seppo Jokisen uusin. Nimeä en nyt muista. Taattua Jokista.
Veikkauskratia - kuinka Suomesta tuli riippuvainen peliriippuvaisista
Viktor Hugo - Kurjat
Minulla on tapana lukea tuo kirja joka vuosi, on toki muitakin kirjoja mitä luen aina uudestaan
Richard Colesin Murha ennen iltahartautta.
Kirkkoherra Clementin tutkimuksista kertovan sarjan avaus. Champton on pieni englantilainen kylä ja tunnelma on kuin Marple-romaanissa.
Tapahtuma-aika on 1980- luvun loppu, ilmeisesti 1988 jolloin Colesin The Communards-yhtye hajosi. Myöhemmin hänestä tuli Englannin kirkon pappi ja nyt dekkaristi.
Kiinnostavat taustat kirjalla.
Ensisivuilla on kartta tapahtumapaikoista ja päähenkilöt lyhyesti esiteltyinä. Jotenkin tosi sympaattinen teos, on Kukkaiskiltaa, on kartano lordeineen ja muistellaan sodanaikaisia tapahtumia ja salaisuuksia.
Asvaltin keskellä kevään allergioiden kanssa tukkoisena ja väsyneenä sinnitellessäni en tilanteeseen sopivampaa lukemista keksisi. Hyvin sulateltavaa, sellaista johon voi väsyneenä illalla nukahtaa ja jatkaa jos vaikka pienien unien jälkeen herättyään vielä tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Iida Rauma: Seksistä ja matematiikasta
Kirja on vampyyritarina, josta tuli pahat fibat. Kirjailijan toinen teos, "Hävitys" sen sijaan on jo toinen juttu, eli hieno, uskottava ja lukijalleen evästä antava teos. Kirjailija on muovannut julkisuuskuvastaan ajanmukaisen muodikasta, timantinkovaa ikonia, joka tökkii. Tärkeät teemat tuntuvat tästä syystä jotenkin laskelmoiduilta. Älykkyys ja suuren tietomäärän esittely yhdistettynä seksijuttuihin lyö läpi tässä tirkistelyn ajassa, varsinkin kun mukana on myös itku planeetan ekosysteemin tilasta. Liian mediakelpoinen tapaus, joten ei suurta kiinnostusta seurata tulevaa, mutta tuo "Hävitys" ansaitsee kiitoksen.
Vierailija kirjoitti:
Viktor Hugo - Kurjat
Minulla on tapana lukea tuo kirja joka vuosi, on toki muitakin kirjoja mitä luen aina uudestaan
Erikoista, olisi kiva kuulla minkä takia.
En ole ennen hänen kirjojaan lukenut, tämä oli niin hyvä että täytyypä metsästää muitakin.