Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12254)

Vierailija
7261/12254 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda Graig - Synkkä sopimus.

Olen lukenut ehkä 1/3 enkä ole varma, luenko loppuun. Alkoi tosi naivilla tavalla, sitten jankkaa luokkaeroista.

Vierailija
7262/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisä Jewell, minä löysin sinut. Kivaa kesälukemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7263/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen Harry Potter.

Vierailija
7264/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Hanna Brotheruksen Ainoa kotini. Olin skeptinen mutta melkein ensimmäisistä kappaleista lähtien kirja riisui aseista.

Tuli mieleen Matti Pellonpäänkin lausuma viisaus "Jokaisella on trauma, joten ole ystävällinen".

En tiedä pidinkö oikein Hannasta aiemmin, mutta onhan nuo kokemukset sydäntä riipaisevia. Rakkaan siskon kuolema, ja varsinkin se kun Hanna epäilee isälleen ääneen, että äiti ei oikein tainnut tykätä hänestä. Isä myöntää että näinhän se oli. Huh!

Vierailija
7265/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset sotasankarit, 2. täydennetty painos

Vierailija
7266/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paluu Jumalattarien luontoon", se on kesken.

Vierailija
7267/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Alasalmi: Sudenraudat

Vierailija
7268/12254 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 etsivää ja itkevä ruumisarkku.

Vierailija
7269/12254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amanda Graig - Synkkä sopimus.

Olen lukenut ehkä 1/3 enkä ole varma, luenko loppuun. Alkoi tosi naivilla tavalla, sitten jankkaa luokkaeroista.

Ei tämä nyt oikein lähde käyntiin... Liikaa toistoa.

Vierailija
7270/12254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Bergstrandin Kolmella jaollinen mies. 

Vierailija
7271/12254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottoman ajan kirjeitä – Juha Itkonen & Kjell Westö. Toistaiseksi ei ole herättänyt mitään suuria tunteita, toivottavasti tulisi vielä jotain yllättävää.

Vierailija
7272/12254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daisy Jones & The Six. Oli ehkä virhe ottaa luettavaksi suomennos. Jotenkin tuntuu siltä, että suomi ei ole nyt taipunut aiheeseen, ajankuvaan eikä käsittelytapaan. Kauhean raskaslukuinen, jotenkin. Muoto on ikään kuin lehtijuttu - tai litteroitu haastatteludokumentti. Voi hyvin olla, että lueskelen sieltä täältä mutta en käytä aikaani koko kirjan läpikahlaamiseen.

Vierailija
7273/12254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elämä laulu (Esa Nieminen).

Vierailija
7274/12254 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjoja Pohjolan taivaan alla - kertoo sota-ajan ja sitä aikaisemmista laskuvarjohypyistä.

Vierailija
7275/12254 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanie Rae Thon Pelon lapset (Sweethearts)

Poistomyynnistä ostin. Olen lukenut vasta puolet, mutta minusta hieno kirja. Kertoo nuoresta intiaanitaustaisesta pojasta joka ajautui jo nuorena rikoksiin. Asui koko nuoruutensa rangaistuslaitoksessa. Pääsee sieltä pois aikuistuttuaan ja lähtee takaisin kotikyläänsä jossa siskonsa asuu. Päättää siskonsa kanssa karata sieltä pois. Samalla kirja kertoo niiden ihmisten menneisyydestä ja kohtaloista. Intiaanien menneisyydestä yleensäkin. Välillä kertojana on myös siskosten mykkä täti ja välillä heidän äitinsä. Lukemista helpottaa sukupuu kirjan alussa, josta voi tarkistaa kuka meni kenenkin kanssa naimisiin. Kirjassa maininta, että perustuu tositapahtumiin. Hyvin uskottavaa tekstiä minusta ja voi hyvinkin olla totta. Jos tälläiset aiheet kiinnostavat niin suosittelen tätä jos jostakin kirjastosta vielä löytyy. Taidan olla ainoita joita kiinnostaa tälläiset, kun tämäkin jo poistomyynnissä.

Vierailija
7276/12254 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucinda Riley: Kuun sisar.

Ihanaa kesälukemista.

Vierailija
7277/12254 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melanie Rae Thon Pelon lapset (Sweethearts)

Poistomyynnistä ostin. Olen lukenut vasta puolet, mutta minusta hieno kirja. Kertoo nuoresta intiaanitaustaisesta pojasta joka ajautui jo nuorena rikoksiin. Asui koko nuoruutensa rangaistuslaitoksessa. Pääsee sieltä pois aikuistuttuaan ja lähtee takaisin kotikyläänsä jossa siskonsa asuu. Päättää siskonsa kanssa karata sieltä pois. Samalla kirja kertoo niiden ihmisten menneisyydestä ja kohtaloista. Intiaanien menneisyydestä yleensäkin. Välillä kertojana on myös siskosten mykkä täti ja välillä heidän äitinsä. Lukemista helpottaa sukupuu kirjan alussa, josta voi tarkistaa kuka meni kenenkin kanssa naimisiin. Kirjassa maininta, että perustuu tositapahtumiin. Hyvin uskottavaa tekstiä minusta ja voi hyvinkin olla totta. Jos tälläiset aiheet kiinnostavat niin suosittelen tätä jos jostakin kirjastosta vielä löytyy. Taidan olla ainoita joita kiinnostaa tälläiset, kun tämäkin jo poistomyynnissä.

Pakko vielä korjata tähän, että tuo poika siis karkasi koulukodista. Ei siis päässyt sieltä pois muuten.

Vierailija
7278/12254 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fred Vargas: Hyisiä aikoja.

Vierailija
7279/12254 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kesken tällä hetkellä. Viimeks luin Agatha Christien eikä yksikään jäänyt eloon (vai mikä se nyt on), uusimman käännöksen. Vähän ärsyttää, että klassikoita ronkitaan ja vanhat ilmaisut muutetaan korrektiin muotoon. Etenkin, kun se kielletty sana käännettiin sotilaaksi, mutta yksi hahmoista oli jo valmiiksi sotilas(?) ja ymmärtääkseni muutenki kirjassa puhuttiin sotilaista muussa merkityksessä kuin sanan n**keri korvaajana.

Historian uudelleenkirjoittaminen ei koskaan näytä hyvältä.

Itse kirja oli ihan hyvä ja viihdyttävästi kirjoitettu, vaikken suuri murhamysteereiden fani olekaan.

7280/12254 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life 3.0.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme