Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12258)
Gabriel Sandu: Logic, language and games.
Pääsin vasta alkuun, siitä on vuosia, kun olen lukenut logiikkaa ja peliteorioita, niin innostuin tästä, mutta pitää vähän jumpata aivosoluja, että muistaa systeemit.
Pitänee hankkia lukulasit, tässä on taas niin pientä tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Anna Idström: Taivaankalat.
Olen pian puolivälissä ja vaikka kielitieteen yksityiskohdat ja semantiikka on ihan kiinnostavaa, tähän asti se on kuulostanut siltä, että kirjoittaja haluaa brassailla omalla tietämyksellään ja taustatutkimuksellaan. Tai sitten kuuluu akateemisen hahmon kuvaukseen, mikä sitten antaakin aidon kuvan hänestä.
Akateemisen luettelomaista tekstiä.
Just eka sivulla Stephen King: Tervetuloa Joylandiin. Noin juhannus lukemiseksi halusin hyvän kirjan. Tämä ilmeisesti rauhallisempaa Kingiä. Muut saa juhlia, minä valitsen lukemisen.
Vierailija kirjoitti:
Just eka sivulla Stephen King: Tervetuloa Joylandiin. Noin juhannus lukemiseksi halusin hyvän kirjan. Tämä ilmeisesti rauhallisempaa Kingiä. Muut saa juhlia, minä valitsen lukemisen.
Luin tämän muutama vuosi sitten, ja tykkäsin. Kiva tunnelma, sopii hyvin lomalukemiseksi. King on parhaimmillaan silloin, kun ei kirjoita varsinaista kauhua. Kyllähän tuossakin kirjassa jotain tapahtuu, muttei häiriöksi asti.
Lauren Oliver Replica. Gemma on koulukiusattu tyttö jota vanhemmat ylisuojelevat, Lyra taas on kasvanut laitoksessa. He kohtaavat saarella, jonka mysteerin Gemma on päättänyt selvittää.
Teineille vissiin suunnattu, mutta tykkään Oliverin tavasta kirjoittaa, hän on yksi lempikirjailijoistani.
Patricia Highsmith: The Blunderer
Yllättävän tylsä, jaksankohan lukea loppuun tätä murhamysteeriä. Mutta saman kirjailijan teoksista Ediths diary ja The talented Mr Ripley ovat mukaansatempaavia.
Lynda LaPlante: Unholy Murder
Nunna vaihtaa hiippakuntaa, mutta en jaksa lukea, kuka oli syyllinen ja miksi. Kuitenkin pidän LaPlanten kirjoista Prime Suspect sekä Trial and Retribution.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3043 kirjoitti:
Kirjojen kirja Raamattu
Samoin, vaikka lukisi kannesta kanteen, kuitenkaan ei tule koskaan loppuun luetuksi, avautuu aina uusi näkökulma. Autiolle saarelle ottaisin mukaan, ikuinen kirja.
Mulla vastaava "ikuinen kirja" on Bhagavad-Gita. Muita kirjoja en edes kaipaa.
Mitä tapahtui merenneidolle, kirjoittaja Jenni Multisilta.
Kovasti on ainakin kehuttu tätäkin kirjaa ja luin Jenniltä aikasemmin "Kuinka tähdet kuolevat" kirjan ja ainakin se oli hyvä.
Kari Hautamäen Et sinä (vielä) kuole. Olen itse röntgenhoitaja ja mielenkiintoinen kirja ensihoitajan tositarinoista ambulanssista. Tapahtumat veivät mukanaan ja sain ihan uudenlaista näkemystä ensihoitajan työstä. Leppoisaa, mutta jännittävää luettavaa!
Noora Mattilan Heränneet, maailma saliittoteoreetikoiden silmin. Olen vasta sivulla 96, kirjassa 396 sivua, mutta vaikuttaa lukemisen arvoiselta, ei mitään fanaattista toisinajattelijoiden mollaamista.
Treblinkan viimeinen juutalainen loppuu ihan kohta. Kirjoittaja Chil Rajchman. Omakohtainen kertomus painajaismaisesta Treblinkan kuolemantehtaasta josta selviytyi hengissä alle 100.
Satu Rämö: Hildur. Islannin syrjäisille vuonoille sijoittuva uusi dekkarisarja. Tykkään.
Liane Moriarty: Omena ei kauas putoa
Rönnbacka, Henna Björk -sarjan osa 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Idström: Taivaankalat.
Olen pian puolivälissä ja vaikka kielitieteen yksityiskohdat ja semantiikka on ihan kiinnostavaa, tähän asti se on kuulostanut siltä, että kirjoittaja haluaa brassailla omalla tietämyksellään ja taustatutkimuksellaan. Tai sitten kuuluu akateemisen hahmon kuvaukseen, mikä sitten antaakin aidon kuvan hänestä.
Akateemisen luettelomaista tekstiä.
On todellakin eri taito tehdä kielitieteellistä tutkimusta ja kirjoittaa vetävää kaunokirjallista tekstiä. Pisteet kuitenkin siitä, että toi esiin akateemisen maailman kiusaamiskulttuurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meri Valkaman Sinun, Margot.
Vissiin aika haluttu teos, kun sille on kirjastossa yli 4000 varausta.
Oli yllättävän hyvä kirja. Tosin vähän ärsytti, että tähänkin oli pitänyt ympätä tarinaan kuulumaton lesbosuhde. Sehän täytyy olla nykyisin joka elokuvassa, sarjassa, kirjassa ...
Sama ajatus. Hyvä kirja.
Löysin Flinkkilä & Kellomäen jakson perusteella vallan mainion Heidi Backströmin ja Laura Hakasen Kyyry - Kirja kotiseutuvieraudesta.
Eli käsitellään sitä tunnetta kun ihminen ei koe synnyinpaikkansa ilmapiiriä tai arvoja omakseen, eikä löydä paikkaansa yhteisössä.
Tämä on balsamia henkiselle haavoille ja mukavaa vertaistukea näin kokeville. Hyvä kun joku osaa sanoittaa ilmiön, ekä huumoria ja lämpöä ole unohdettu.
Lähdeluettelossa omat tutkimukset.