Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12262)
Vierailija kirjoitti:
Ankeriaan testamentti. Suosittelen!
Kerro vähän enemmän. Onko kyseessä siis tietokirja?
Leif Sundström: Rajaton valta - Modernin ajan diktaattorit Hitleristä Kim Jong-Uniin, Tammi 2021.
Alastair Reynolds: Luiden hiljaisuus.
Pirkko Saisio, Passio
Luin 130 sivua, sitten jätin kesken. Ahdistavaa kuoleman pohtimista, tänä aikana en jaksa sitä. Oli vielä niin juuttaan pientä fonttia, etten jaksa tihrustella. Olis ollut yli 700-sivuinen. Tiivistäminen on taito. Sori Pirkko.
Koronan aikana olen kahlannut läpi kirjoja, jotka ovat unohtuneet hyllyyn kun ovat vaikuttaneet minusta liian tylsiltä. Nyt on menossa vihoviimeinen, Thomas Mann: "Königliche Hoheit". Se on pokkari, ja painettu tavattoman pienellä präntillä. Pitkiä lauseita, joista saa etsiä predikaattia kissojen ja koirien kanssa. Mutta
olen jo lukenut neljäsosan, joten toiveita on että saan sen luettua loppuun. Eikä olekaan niin tylsä kuin pelkäsin.
JP Koskisen Haukansilmä.
Tarina suomalaisperheestä joka lähtee siirtolaisiksi Amerikkaan. Jouhevaa tekstiä.
Kirsi Pihan Italia-opas. Ei ole ihan uusi kirja ja poimin tämän luettavaksi vain koska tarvitsin jotain kevyempää luettavaa. Mutta tämähän vasta onkin sietämätön! Melkein joka sivulla tulee suunnaton myötähäpeän tunne. Hän esiintyy paljon lukevana ja kirjallisuutta tuntevana tyyppinä mutta ei osaa itse kirjoittaa.
Uutisissa VALHEITA, valheista UUTISIA, A.-P. Pietilä
Stephen Kingin Christine on aluillaan. Sitä ennen luin Marisha Rasi-Koskiselta pari kirjaa (REC ja Eksymisen ja unohtamisen kirja) ja jonkun YA-romaanin Viallinen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri lopetin Marisha Rasi-Koskisen kirjan REC. Oli mielenkiintoinen, joskin keskittymistä vaativa. Pitää etsiskellä kirjailijan muitakin teoksia luettavaksi.
Samoilla mietteillä olin, kun kirjan lopettelin. Lainasinkin toisen, jossa oli jotain samaa rakenteessa ja juonenkäänteissä.
Ken Follettin "Taivaan pilarit". Hirmuinen tiiliskivi, mutta kyllä on mukaansatempaavaa kerrontaa. Hyllyssä on myös tv-sarja samasta kirjasta, vielä katsomatta. Kunhan saan kirjan loppuun, katsastan myös sarjan - mukava nähdä sitten, miten kirjan luomat mielikuvat vastaavat tv-sarjan tekijöiden näkemyksiä ja tulkintoja.
Ezekiel Boonen kirja Zero Day. Maailmanlopun kauhua hämähäkkiapokalypsin muodossa, kolmas osa.
Maria Adolfsson: Juokse tai kuole. Doggerland sarjan 4. osa. En enää paljon dekkareita lue, mutta tämä on edelleen ihan suosikkisarjani.
Puolessavälissä olen tällä hetkellä ja ihan kiinnostavalta vaikuttaa.
Sota Venäjällä - Venäjä sodassa.
Sota on koetellut Venäjää sen historian alusta lähtien. Milloin ovat venäläiset lähteneet valloittamaan Aasian maita, milloin taas läntisiä naapureitaan. Kun Venäjä on ollut heikko ja hajanainen, ovat skyyttalaiset, tataarit, turkkilaiset, puolalaiset, saksalaiset, ruotsalaiset ja joukon jatkona suomalaisetkin hyökänneet maahan tuoden hävitystä, orjuutta ja kuolemaa. Venäjän tsaari, keisari, pääsihteeri on koettelemuksista selvitäkseen pannut kansan yrittämään kaikkensa hintaa laskematta ja uhreja säikkymättä. Kansanvaltaa ei sodan uhatessa ole haikailtu, talonpojat ovat ruokkineet sotaväen ja työläiset takoneet aseita.
Sota Venäjällä - Venäjä sodassa on ensimmäinen kattava, kaikki venäläisten sodat sisältävä teos aiheesta. Taistelut, sotavalmistelut ja sotien seuraukset on kirjassa kerrottu yleistajuisesti ja asiallisesti. Millään muulla kielellä ei ole ilmestynyt vastaavanlaista esitystä. Kirjaa täydentää runsas kartta-aineisto, kattava kirjallisuusluettelo ja hakemisto.
(Puuttuu tietenkin viimeisin menossa oleva)
Juha Jyrkäs - Kainoan musta linna
Timo Vihavaisen kirjat, varsinkin "Länsimaiden tuho" ja "Barbarian paluu". Nasevaa tekstiä! Mahtaa Timo-proffa puistella päätään että mitä minä sanoin.