Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katiska: Suuri huumevyyhti
Kuuntelin tämän. Tämä on se maailma josta en oikeastaan haluaisi tietää yhtään mitään. Montaa ihmistä kyllä kiinnostaa helppo raha, huumeet, yökerhot ja merkkivaatteet.
Sain aika nuorena käsiini Christina F:n luettavaksi ja se oli hyvä rokotus huumemaailmaa vastaan. Suosittelen jokaiselle esiteinille.
Olen joskus nuorena kuunnellut kuunnelman Huumeasema Zoo, kirja on minulla vuosikymmenen mutta en ole vieläkään saanut luettua sitä. Tästä on kuulemma tehty myös päivitetty sarja, olisko Netflixiin.
Lotta-Sofia Saahkon Kahvia ja karjalanpiirakoita.
Saahko on haastatellut lottia, mielenkiintoisia elämäntarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katiska: Suuri huumevyyhti
Kuuntelin tämän. Tämä on se maailma josta en oikeastaan haluaisi tietää yhtään mitään. Montaa ihmistä kyllä kiinnostaa helppo raha, huumeet, yökerhot ja merkkivaatteet.
Sain aika nuorena käsiini Christina F:n luettavaksi ja se oli hyvä rokotus huumemaailmaa vastaan. Suosittelen jokaiselle esiteinille.
Olen joskus nuorena kuunnellut kuunnelman Huumeasema Zoo, kirja on minulla vuosikymmenen mutta en ole vieläkään saanut luettua sitä. Tästä on kuulemma tehty myös päivitetty sarja, olisko Netflixiin.
Huomasin saman. Älähdin miehelleni hämmästyneenä, että katsopa mitä täällä on, ja heti tajusin, että eihän sitä Huumeasema Zoota pojat lukeneet, vaan tytöt.
Mulla on nyt kesken Tommi Liimatan Jeppis. Kuuntelin radiosta Liimatan Suuren serkkuteorian, ja päätin, että pitää ensi tilassa lainata Jeppikset kirjastosta. En ole kuitenkaan koskaan kirjastossa muistanut tätä päätöstäni, koska mulla on kirjastossa aina mukana vihko, johon olen kirjoittanut kirjatärppejä ylös, eikä Jeppiksiä ole jostain syystä tullut kirjattua. Nyt tuli ex tempore -visiitti kirjastoon, vihkoa ei ollut mukana ja Liimatta muistui mieleen.
80-luvun nostalgiaa ja portti lapsen mieleen, jos nyt kirjaa pitää jotenkin luonnehtia.
Ap
Henning Mankell, Ruotsalaiset saappaat. Noin kolmasosa luettu ja olen tykännyt varsin paljon, omasta mielestä parempi kuin Italialaiset kengät, vaikka ei sekään huono ollut.
Kyllä nuo Wallanderitkin ihan hyviä on, mutta tykkään enemmän näistä Mankellin ei-dekkareista.
Håkan Nesserin Koston jumalatar. Muitakin hänen kirjojaan olen lukenut, Barbarotti-sarjaa varsinkin.
max manner: kadotettujen kahvila
Orpokodin poika, kirjailija Adam Johnson. Kertoo pohjoiskorealaisen miehen elämästä diktatuurin surrealistisessa todellisuudessa. Olen vasta alkumetreillä, teos on voittanut Pulitzer palkinnon v. 2013.
Läckberg: Mentalisti, melko tylsä ja etenee tosi hitaasti. Aikamoista jaarittelua, saisi tapahtua enemmän ja nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Läckberg: Mentalisti, melko tylsä ja etenee tosi hitaasti. Aikamoista jaarittelua, saisi tapahtua enemmän ja nopeammin.
Tarina olisi hyvä mutta saisi kyllä vähän jouhevammin edetä. Loppuratkaisu kiinnostaa joten on tämä kahlattava läpi.
Anni Kytömäen Margarita, jonka sain lahjaksi vuosi sitten. Vieläkin kesken, en tykännyt, ehkä joskus yritän lukea loppuun.
Kun ilo katosi. Kokemuksia työelämän uuvuttavuudesta.
Ilkka Remeksen Lohikäärmeen isku viime sivuilla. Aikaa liittyvää seikkailua Covid 19 tutkimuksesta sen aineiston salaamisesta.
Hanna Haurun Viimeinen vuosi. Puolivälissä mennään. Erittäin hyvää ja kuvailevaa kieltä. Lukemiseen liittyy haikeutta, kun tietää, että tämä kirja jäi Haurun viimeiseksi.
Amiraali.
henkilöhahmot olivat kirjassa parasta
Sopivan moniulotteisia, ei mitään dostojevskiä mutta parempia kuin jossain tusinaremeksissä.
Laura Friman: Tauko
Pidän kirjasta, on hauska ja terävä.