Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sofie Sarenbrant Valheenpunoja
Aloitin Sarenbrantin Avoimet ovet, mutta en tiedä pystynkö lukemaan loppuun. Lieneekö kyse alkuperäisteoksen vai käännöksen ongelmista, mutta kieli on sen verran kökköä että häiritsee jo keskittymistä juoneen (joka ei ainakaan vielä ole alkanut vetämään sekään). Ovatko myöhemmät romaanit parempia / paremmin käännettyjä?
Luin väkisin tuon Avoimet ovet, karsea kirja, 1 piste. Ruotsalaiset on nykyisin kamalaa kuraa.
Suosittelen Dolores Dedondon baskimaan murhat, eka osa ei ole hyvä mutta toinen ja kolmas huippuja. Jos siis kiinnostaa mytologia, Baskimaa ja noidat ja et jaksa enää pohjoismaalaisia dekkareita.
Olen jo lukenut Redondon kaikki viisi suomennettua romaania. Minultakin vahva suositus näille. 👍
Celeste Ng, Olisi jotain kerrottavaa. Ihan alussa vasta, mitta ainakin kerrontatapa vaikuttaa tosi lupaavalta.
Kjell Westö: Missä kuljimme kerran.
Yksi parhaista kirjoista ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe egyptiläinen. Ollut kesken jo yli 30 v.
Lue ihmeessä loppuun. Mulla jää aina kaikki kesken, tämä ei, oli hyvä. Kannattaa kyntää se loppuun saakka, vaikka päähenkilö onkin rasittava idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sofie Sarenbrant Valheenpunoja
Aloitin Sarenbrantin Avoimet ovet, mutta en tiedä pystynkö lukemaan loppuun. Lieneekö kyse alkuperäisteoksen vai käännöksen ongelmista, mutta kieli on sen verran kökköä että häiritsee jo keskittymistä juoneen (joka ei ainakaan vielä ole alkanut vetämään sekään). Ovatko myöhemmät romaanit parempia / paremmin käännettyjä?
On ne parempia.
Kalle Päätalon Iijokisarja lähti juuri toiselle kierrokselle.
Tämän kanssa vierähtää tovi, luen rinnalla jotain muutakin.
Beowulfin lainasin myös.
Vierailija kirjoitti:
Max Seeck : Pahan verkko
tänään aloitin!!tykkään
kaikki mitkä koskaan olen aloittanut ovat kesken. en ole saattanut loppuun yhtään kirjaa koskaan, uskon näin. Äärimmäisen tylsää hommaa.
Ruth Rendell: Nokikolarin poika
Kirja ollut hyllyssäni ties miten kauan, jostain syystä nyt alotin... enkä turhaan. Reilusti yli puolen välin luettu ja yllätyksiä riittää...
Vierailija kirjoitti:
Celeste Ng, Olisi jotain kerrottavaa. Ihan alussa vasta, mitta ainakin kerrontatapa vaikuttaa tosi lupaavalta.
Tämä oli kerronnaltaan kiehtova mutta sisällöltään kovin ahdistava romaani. Silti aloitin toiveikkaana Ngn Tulenarkoja asioita, tämän otin äänikirjana. Pidän Anna Saksmanin tavasta lukea, sopii tähän teokseen hyvin.
Henna Helneen Pojat, pojat, pojat.
Kirja kertoo kahden poikalapsen äidin näkemyksiä poikalapsien kasvatuksesta ja millainen miehen malli on nykymaailmassa.
Tykkään kovasti 😊
Ng oli minulle uusi tuttavuus, molemmat kirjansa luin ja tykkäsin.
Kohta aloitan Joel Dickerin Huoneen 622 arvoitus. Hänen edelliset kirjansa olen lukenut, siksi tuonkin varasin kirjastosta.
Useampikin kirja 80-90-luvun tunnetuista rock-bändeistä (kuten Guns'n Roses, Mötley Crüe ja Hanoi Rocks). Mielenkiintoisia tarinoita sen aikakauden musaskenestä.
Lehtolainen Tuulen puolella(toinen kierros) ja Schindlerin lista(elokuvaa en ole katsonut)