Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Brigitte Hamann: The reluctant Empress. Kirja kuvaa Elisabetin, Itävallan keisarinnan tuttavallisemmin Sissin elämää. Meni 15-vuotiaana naimisiin serkkunsa Itävallan keisarin kanssa, synnytti ensimmäisen lapsensa 16-vuotiaana. Menetti lapsen tämän olessa 2-vuotias. Oli aikansa tyyli- ja muoti-ikoni. Tunnettu siitä, että rääkkäsi itsensä henkihieveriin pysyäkseen mitoissa, myöhemmällä iällä kieltäytyi itsensä kuvaamisesta että pystyi pitämään yllä myyttiä omasta kauneudestaan. Sissin poika teki itsemurhan rakastajattarensa kanssa metsästysmajassa. Sissi itse kuoli anarkistin puukoniskusta Genevessä. Oman aikansa Diana potenssiin 10.
Elizabeth Strout: Nimeni on Lucy Barton.
David Mitchellin Pilvikartaston jälkeen kieli tuntuu todella simppeliltä. Olisi varmaan pitänyt pitää välipäivä lukemisesta. No kirja on sen verran lyhyt, ettei varmaankaan jää kesken vaikka vähän tökkiikin.
Satu Vasanrola, Kaikki kadonneet
Vasantola kuvaa Pohjanmaalla 1960-luvulla toiminutta enkelintekijää, naisille hyväntahtoisuuttaan abortteja tekevää isää ja hänen tyttöään. Isä joutuu vankilaan, kun yksi potilas kuolee. Välit tyttäreen katkeavat. Tytär opiskelee gynekologiksi auttaakseen isänsä tavoin naisia. Vasantola kuvaa naisen elämää ja sen raadollisuutta ja seksuaalisuutta. Pidin enemmän hänen edellisestä kirjastaan En palaa takaisin koskaan, luulen. Sekin oli Pohjanmaalla tapahtuva kirja. Varsin taitava kirjailija kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Satu Vasanrola, Kaikki kadonneet
Vasantola kuvaa Pohjanmaalla 1960-luvulla toiminutta enkelintekijää, naisille hyväntahtoisuuttaan abortteja tekevää isää ja hänen tyttöään. Isä joutuu vankilaan, kun yksi potilas kuolee. Välit tyttäreen katkeavat. Tytär opiskelee gynekologiksi auttaakseen isänsä tavoin naisia. Vasantola kuvaa naisen elämää ja sen raadollisuutta ja seksuaalisuutta. Pidin enemmän hänen edellisestä kirjastaan En palaa takaisin koskaan, luulen. Sekin oli Pohjanmaalla tapahtuva kirja. Varsin taitava kirjailija kyllä!
Nimessä näppäilyvirhe, pitää tietysti olla Vasantola !
Salman Rushdie: Keskiyön lapset.
Alku ainakin ollut mielenkiintoinen ja kirjailijan suorasukainen huumori iskee minuun täysillä. Toivon kirjan myötä oppivani hitusen myös Intian historiasta ja kulttuurista.
Marian Keyesin Nainen joka varasti elämäni. Kevyttä luettavaa hyvin kirjoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Camilla Grebe: Varjokuvat. Onpa huikean hyvä kirja. Enemmän kuin pelkkä dekkari. Pääsee samalla sukeltamaan aikamatkalle Ruotsin lähihistoriaan. Tulee vähän mieleen telkkarista tullut Aika on meidän sarja.
Juoni ei sitten lopulta jaksanutkaan oikein kantaa. Sääli, mutta silti ihan lukemisen arvoinen kirja.
Voi harmi! Luen samaa kirjaa (olen vielä alle puolivälin), ja kommentoin juuri tänään miehelleni, että tulee ihan tv-sarja Aika on meidän tästä kirjasta mieleen. :)
Iida Rauma: Katoamisten kirja
Yhdeksän konepistoolia. (Eino Pietola)
Johanna Pohjolan Isä pullossa
Camilla Grebe - Varjokuvia.
Pidän pohjoismaisista dekkareista todella paljon.
Camillan tapa kirjoittaa ja ylläpitää juoni viimeisille sivuille asti on loistavaa.
Uusia tuotantoja ei meinaa malttaa odottaa.
Yritän lukea Päättymätöntä riemua. Pahoin pelkään että jää kesken, mutta annan sille vielä vähän aikaa.
Delia Owens, Suon villi laulu
Kovasti odotin tätä kehuttua kirjaa. Tarina 6-vuotiaana hylätyksi tulleen tytön selviämisestä yksin Pohjois-Carolainassa 1960-luvulta. Väkivaltainen isä, häntä paennut äiti ja isosisarukset unohtuvat pikkuhiljaa ja Kya oppii selviytymään ystävällisen mustan perheen avustamana. Säikky tyttö herättää sääliä, mutta myös ylpeyttä, hän selvisi aikuiseksi yksin rämemajassaan. Lopussa on vielä murhamysteeri. En kerro enempää.
En turhaan odottanut, oli sen arvoinen. Suosittelen
George Orwellin Eläinten vallankumous, paljon olen kuullut tästä kirjasta, ja pari siitä tehtyä elokuvaakin (animaation ja näytellyn) olen jo nähnyt, mutta kirjaa en ole vielä lukenut, joten nyt se on työn alla.
Tykkään kyllä kovasti, vaikka juonen ja tapahtumut tiedänkin niiden elokuvien takia. Hauskaa vertailla mitä eroja löytyy.
Keplerin Peilimies - vika varmaan itsessäni, mutta en vaan tykästy kirjaan miltään osin. En saa mitään lukuelämystä ja äänikirjana yritän kuunnella loppuun, ettei kirja jää kesken. Mutta voi miksi tällaisia kirjoitetaan? Ovatko muut keplerit parempia?
Anni Kytömäki, Margarita.
Ensimmäinen Annin kirja ja onpa aika maalaileva tyyli hänellä. Ihailen kyllä tuollaista taitoa, mutta tarina ei oikein etene.