Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12471)

Vierailija
4681/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja,; Kaikki on hyvin olosuhteista,,,, ihan ok. En muuten jatka kirjan lukemista koskaan , jos ei se ns ” nappaa”. Tiedän sen aika pian, niin e kirjoissa kuin äänikirjoissakin, joita nykyään vallan ”luen”.

Vierailija
4682/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesley-Ann Jones - Lennon: Rocktähden elämä, rakkaudet ja kuolema. Alkuperäisteoksen nimi Who Killed John Lennon?

Olen viimeisen 39 vuoden aikana lukenut lukemattomia (pun not intended) kirjoja John Lennonista ja luulin, että mitään uutta ei voisi enää asiasta löytää. Erehdyin. Jones on kaivanut kaikenlaista uutta sieltä ja täältä (mm. Yokon Kyoko-tyttären uskomaton elämäntarina), haastatellut ihmisiä, jotka eivät ennen tätä ole haastatelluiksi suostuneet, ja kirjoittajana tämä toimttajanakin toiminut Jones on sujuvasanainen (jopa suomeksi käännettynä, kääntäjänä Juha Ahokas) ja mukaansa tempaava. Raflaava alkuperäisnimi on hieman outo, mutta varmasti ainakin herättää ihmisten mielenkiinnon (tappajana on Jonesin mukaan Lennon itse, ei kirjaimellisesti mutta kuvaannollisesti; käydään läpi Johnin persoonallisuuden monia kierteitä ja kaarteita). Suhtauduin alunperin tähän teokseen varauksellisesti: mitä sensaatioita tässä nyt yritetään tuoda julki, onko pelkkää rahastusta traagisesti kuolleen miehen muistolla? Nyt kirjan luettuani olo on helpottunut, kirjan tyyli on jutusteleva mutta ei tabloidimainen. Jos aihe kiinnostaa, suosittelen tätä kirjaa luettavaksi. Taidanpa itse ostaa alkuperäisteoksen jossain vaiheessa, sillä ei tämä hassumpi eepos ole miehestä, joka muutti maailmaa. Ja tiukasti pysytään jalat maan pinnalla, ei koskaan nosteta kohdetta jalustalle, ja todella hyvä niin.

We all shine on, like the moon and the stars and the sun/

yeah, we all shine on, on and on and on, on and on.

(Instant Karma)

Äkkiä se meni, se neljäkymmentä vuotta. *huokaus*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettavana ja toistaiseksi kesken on "Suomalaien kuoleman historia".

Vierailija
4684/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesley-Ann Jones - Lennon: Rocktähden elämä, rakkaudet ja kuolema. Alkuperäisteoksen nimi Who Killed John Lennon?

Olen viimeisen 39 vuoden aikana lukenut lukemattomia (pun not intended) kirjoja John Lennonista ja luulin, että mitään uutta ei voisi enää asiasta löytää. Erehdyin. Jones on kaivanut kaikenlaista uutta sieltä ja täältä (mm. Yokon Kyoko-tyttären uskomaton elämäntarina), haastatellut ihmisiä, jotka eivät ennen tätä ole haastatelluiksi suostuneet, ja kirjoittajana tämä toimttajanakin toiminut Jones on sujuvasanainen (jopa suomeksi käännettynä, kääntäjänä Juha Ahokas) ja mukaansa tempaava. Raflaava alkuperäisnimi on hieman outo, mutta varmasti ainakin herättää ihmisten mielenkiinnon (tappajana on Jonesin mukaan Lennon itse, ei kirjaimellisesti mutta kuvaannollisesti; käydään läpi Johnin persoonallisuuden monia kierteitä ja kaarteita). Suhtauduin alunperin tähän teokseen varauksellisesti: mitä sensaatioita tässä nyt yritetään tuoda julki, onko pelkkää rahastusta traagisesti kuolleen miehen muistolla? Nyt kirjan luettuani olo on helpottunut, kirjan tyyli on jutusteleva mutta ei tabloidimainen. Jos aihe kiinnostaa, suosittelen tätä kirjaa luettavaksi. Taidanpa itse ostaa alkuperäisteoksen jossain vaiheessa, sillä ei tämä hassumpi eepos ole miehestä, joka muutti maailmaa. Ja tiukasti pysytään jalat maan pinnalla, ei koskaan nosteta kohdetta jalustalle, ja todella hyvä niin.

(Instant Karma)

Kirjoitit mielenkiintoisesti! Fanittelin itsekin Beatlesia joskus esiteininä, ja myöhemmin tuli katsottua kaikenlaisia Beatles-dokkareita, joten John Lennon on edes hieman tuttu. Ehkäpä voisin tuon kirjan joskus lukea!

Ap

(Ps. Mulla on kesken edelleen Janne Zareffin Kuinka vallalle nauretaan. Tämä jäi pidemmäksei aikaa kesken, luin tässä välissä mm. Lauri Nurmen Jussi Halla-aho -kirjan. Nyt taas poimin tämän polittista satiiria käsittelevän kirjan. Tuli myös mieleen, että pitää lukea välillä myös kaunokirjallisuutta.)

4685/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariina Parhin Sopeutumattomat: Psykopatian historia Suomessa.

Vierailija
4686/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Sacred Circle -tarot. Kortit, totta kai, mukana.

Ajattelin opetella tulevien tapahtumien viihteeksi.

Vierailija
4687/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Camilla Grebe: Varjokuvat. Onpa huikean hyvä kirja. Enemmän kuin pelkkä dekkari. Pääsee samalla sukeltamaan aikamatkalle Ruotsin lähihistoriaan. Tulee vähän mieleen telkkarista tullut Aika on meidän sarja.

Juoni ei sitten lopulta jaksanutkaan oikein kantaa. Sääli, mutta silti ihan lukemisen arvoinen kirja.

Syyllinen oli pettymys: turhan ilmeinen ja silti jotenkin väärä, huonosti perusteltu, varsinainen mahalasku. Mutta naispoliisien historian kuvaus oli kiinnostavaa.

Vierailija
4688/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudrun Eva Minervudottirin Nukentekijä.

Ihan luettava kertomus eriskummallisista ihmissuhteista.

Vierailija
4689/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snorri: Norjan kuningassaagat

Vierailija
4690/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjoina kesken:

Gabriel Garcia Marquez: Rakkautta koleran aikaan

Santa Montefiore: The Girl in the Castle

Kirjoina kesken:

Elizabeth Gilbert: Signature of All Things

Anni Kytömäki: Kivitasku

Vierailija
4691/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suon villi laulu

Vierailija
4692/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakooja ja petturi

Vierailija
4693/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dostojevskin Rikos ja rangaistus, Jenni Janakan Röyhkeyskoulu ja äänikirjana Leena Lehtolaisen Rivo Satakieli.

Vierailija
4694/12471 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cory Doctorow - Walkaway. Hyvää ja erilaista lähitulevaisuuden scifiä. On tullut viime aikoina luettua pitkästä aikaa scifi/fantasiaosastoa, ja ennen tätä luin kirjan, joka räjäytti pään. Sillä hyvällä tavalla : N.K. Jemisin - The city we became. Suosittelen lämpimästi. Juoni on niin outo ja ennennäkemätön, että vaikea kuvailla. Kaupungit ovat eläviä entiteettejä ja valitsevat yleensä yhden ihmisen, joka tavallaan on se kaupunki. The city we became kertoo new yorkista, joten "kaupunki-ihmisiä" on viisi. Manhattan, brooklyn, staten island, bronx ja queens. Ja kuudentena new york, joka yhdistää nämä viisi muuta , kun joku ihmeellinen kaupunki rinnakkaistodellisuudesta yrittää surmata new yorkin. Joo, sekavalta kuulostaa, tiedän. Mutta lukekaa ihmeessä, jos tuo genre yhtään kiinnostaa.

.

Vierailija
4695/12471 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Instant Karma)

Kirjoitit mielenkiintoisesti! Fanittelin itsekin Beatlesia joskus esiteininä, ja myöhemmin tuli katsottua kaikenlaisia Beatles-dokkareita, joten John Lennon on edes hieman tuttu. Ehkäpä voisin tuon kirjan joskus lukea!

Ap

(Ps. Mulla on kesken edelleen Janne Zareffin Kuinka vallalle nauretaan. Tämä jäi pidemmäksei aikaa kesken, luin tässä välissä mm. Lauri Nurmen Jussi Halla-aho -kirjan. Nyt taas poimin tämän polittista satiiria käsittelevän kirjan. Tuli myös mieleen, että pitää lukea välillä myös kaunokirjallisuutta.)

No, kiitos. :) Luin tuon kommenttini uudestaan äsken, ja sen verran pitää sitä muuttaa, että kyseisen kirjan sivuilla itse asiassa kyllä on yksi ns. sensaatiouutinen. Tai no, miten sen nyt nykypäivänä ottaa, mutta tapahtuma-aikanaan 60-luvulla se olisi ollut paljastuessaan järisyttävän suuri skandaali. Minua se ei vuonna 2020 sitä lukiessani hetkauttanut yhtään, se vain varmensi sen, mitä monet ovat ehtineet vuosikymmeniä huhupuheilla spekuloida. En nyt viitsi asiaa sen enempää tässä paljastaa, siellä se on kirjan sivuilta luettavissa. :)

Se kommentoitu.

Vierailija
4696/12471 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirja: korkeintaan vähän väsynyt

Kirja: seitsemän sisarta - cecen tarina

Vierailija
4697/12471 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panu Rajala: Peniksen vaginoita.

Vierailija
4698/12471 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieppari ruispellossa, Pentti Saarikosken suomennos. Tämä olisi varmaan ollut teininä mieletön, mutta toimii kyllä hyvin nyt aikuisenakin.

Vierailija
4699/12471 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvi Sinervon Viljami Vaihdokas.

Vierailija
4700/12471 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin eilen Leena Malkin kirjan Mitä tiedämme terrorismista. Se oli yksi tämän vuoden tietokirjallisuuden Finlandia-palkintoehdokkaista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi