Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Julia Thürenin Kaikki Rahasta.
Luin just loppuun Harri Nykäsen ja Tom Sjöbergin Rööperin.
Kuinka nopeita olette muuten lukemaan? Meneekö kauan esim. jossain 250 sivuisessa lipareessa? Tietysti tää riippuu siitä, onko kirja hyvä ja ehtiikö sen lukea yhteen menoon. ;D Luetteko montaa kirjaa yhtäaikaa? Mä en "osaa" lukea kuin yhtä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin just loppuun Harri Nykäsen ja Tom Sjöbergin Rööperin.
Kuinka nopeita olette muuten lukemaan? Meneekö kauan esim. jossain 250 sivuisessa lipareessa? Tietysti tää riippuu siitä, onko kirja hyvä ja ehtiikö sen lukea yhteen menoon. ;D Luetteko montaa kirjaa yhtäaikaa? Mä en "osaa" lukea kuin yhtä kerrallaan.
Minäkin luen aina vain yhtä kirjaa kerrallaan, sillä tavoin saan tarinasta enemmän irti, kun voin keskittyä siihen täysillä. En ole mikään kovin nopea lukija, suomeksi luen kyllä noin 80 sivua tunnissa, mutta enimmäkseen luen kirjat englanniksi ja se on paljon hitaampaa, korkeintaan 50 sivua saan luettua tunnin aikana. Luen kyllä lähinnä pehmeäkantisia kirjoja, niissä on usein enemmän tekstiä yhdellä sivulla.
Nyt just ei oo kesken mikään. Luin lauantaina loppuun Westön Tritonuksen ja eilen Hotakaisen Tarinan. Nyt yöpöydällä on vuosikymmeniä sitten luettu Serkkuni Raakel omasta kirjahyllystä. Tulossa oleva Rebecca-leffa lie vienyt ajatukset Daphne Du Maurierin opuksiin. Em. rakastin kirjanakin, mutta Raakelista en nuorena tykännyt. Nyt kuusikymppisenä kutkuttaa, josko lukukokemus olisi toinen.
Ruth Hoganin Queenie Malone’s paradise hotel. Pidän kovasti. Osa kirjasta muistelua, osa nykyhetkeä.
Clare Mackintosh: Minä näen sinut
Nyt on kaksi kesken, mutta ovat niin erilaisia etteivät riitele keskenään.
Mary L. Trump: Too much and never enough, how my family created the worlds most dangerous man
Hilary Mantel: The Mirror and the Light
Lisa See'n Shanghain tytöt. En juurikaan lue Aasiaan sijoittuvia romaaneita, mutta tämä tarina Yhdysvaltoihin pyrkivistä kiinalaissisaruksista on aika koukuttava yllätys.
Sue Grafton: J is for judgement
Vierailija kirjoitti:
Julia Thürenin Kaikki Rahasta.
Nukahdin kesken
Just luin kyseisen kirjan. Tykkäsin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Antti Reini: La Ciudad
Just luin tämän. Tykkäsin tosi paljon.
Maggie O'Farrell: This Must Be The Place
En ole pitkään aikaan lukenut näin hyvää kirjaa!
Clare Mckintosh: Anna minun olla
Vierailija kirjoitti:
Lisa See'n Shanghain tytöt. En juurikaan lue Aasiaan sijoittuvia romaaneita, mutta tämä tarina Yhdysvaltoihin pyrkivistä kiinalaissisaruksista on aika koukuttava yllätys.
On. Minäkin suosittelen.
Jessikka Aro: Putinin trollit.
Olen lukenut muutaman kymmenen sivua ja jätin kesken. On hyvin kirjoitettu ja Jessikka on tehnyt valtavan taustatyön. Mutta. Aihe on niin vastenmielinen, etten halua siitä edes tietää enempää.
Sakari Muurinen, Juha Ståhle: Missä Laura, siellä ongelma
Ismo Lindell & Ari Sihvola: Sähkömagneettinen kenttäteoria 1. Staattiset kentät