Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Joel Haahtelan Perhoskerääjä. Ohut kirja, jossa ei tapahdu paljon, mutta runollinen kieli tekee tästä ihanaa luettavaa. Mukavaa kesälukemista, jos haluaa jotain muuta kuin perus-chicklit-höttöä.
Mark Manson: Kuinka olla piittaamatta paskaakaan. Ei niin hyvä kuin odotin.
Kesken myös Christian Rönnbackan Kävikö käry? Vakuutusetsivien parhaat tarinat. Mielenkiintoinen ja hauskasti kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka ihmettelit Ainon ja wiftailevan Jannen yhteiseloa.Tiedätkö mitään muuta suuresta Jannesta.
Älä tuomitse,kun et oleheitä tuntenut.
Liitto seesteytyi vuosien kuluessa ja he olivat toisilleen todella tärkeitä.Kestivät monenlaiset vastoinkäymiset yhdessä.
Elivät myös seesteisen vanhuuden.Kurjet lensivät Ainolan yläpuolella hetkiä ennen Jannen kuolemaa.Hän sanoi:siellä ne lentävät,nuoruuteni linnut.
Miksi tällä palstalla aina lytätään mies,eiköhän Aino itse parhaiten miehensä tiennyt.
Mistä sinä tekstissäni luit, että minä tuomitsin Jannen. Minä vain ihmettelin, miten Aino jaksoi wiftailevaa puolisoaan. Minä en olisi jaksanut! Minun harrastukseni on 1900-luvun kirjailijat ja kirjallisuus. Aika moni heistä kertoo kokemuksiaan Jannesta. Viimeksi luin Merete Mazzarellan kirjan Alma Sjöderhjelmistä. Almakaan ei oikein ollut ihastunut Janneen.
Enkä minä mielestäni mitenkään lytännyt miestä. Minun puolestani hän sai olla juuri sellainen kuin oli. Mutta paha minun oli häntä henk.kohtaisesti tuntea, sillä valitettavasti synnyin eri vuosisadalla.
Mulla on kesken Anja Kaurasen Arabian Lauri. Olen saattanutkin tässä ketjussa mainita, ehkä useastikin, että teini-ikäisenä ja parikymppisenä Anja Kauranen oli suosikkikirjailijani. Nyt teki voimakkaasti mieli palata Arabian Lauriin. Sen prologi on muuten ihan timanttia. Nyt kirja on jo melkein lopussa, haluaisin vielä jatkaa. Kauranen- Snellmanilla esiintyy joissain kirjoissa toisten kirjojen hahmoja, Arabian Laurissakin vilahtaa pari Pelon maantieteen hahmoa. Pelon maantiede oli muuten lempikirjani, oon aika varmasti lukenut sen parikymmentä kertaa. Arabian Laurissakin on pari sellaista hahmoa, joihin hän voisi minun puolestani mieluusti palata, mutta sitähän Kauranen-Snellman ei ole koskaan tehnyt, että yhden kirjan henkilöt olisivat suuressa osassa jossain toisessa kirjassa. Minä haluaisin kuulla etenkin Patentin elämästä.
Ap
Harry Potter & The Goblet of Fire
Luen näitä ekaa kertaa lontooksi
Ei jälkeäkään -11 suomalaista kadonnutta ja kaivattua
Huolella tehty kirja. Myös kadonneitten omaiset saavat puheenvuoron.
Pekka Haaviston Anna mun kaikki kestää
Neliöjuuri, Mari Frisk. Hauska, kertoo kahdesta pariskunnasta, jotka harkitsevat perheen perustamista yhdessä, koska kuvittelevan vauva-ajan olevan niin rankkaa. En ole vielä lukenut loppuun, mutta vaikuttaa tosi hauskalta, av:kin mainittu useampaan kertaan.
Simone de Beauvoirin elämänkerralliset teokset. Meneillään on Pariisi 1939–44 (La force de l'age II).
Jonas Hassen Khemiri: Soitan veljilleni.
Ap
Hilary Mantel: Kuningashuone. Ennustan että tämä - kuten sarjan kaksi aiempaa osaa - saa Man Booker -palkinnon.
Hajalla-Onneton totuus psykiatrian nykytilasta. Suosittelen jokaiselle, joka on varma siitä, että psykiatria on vakuuttavaa touhua juuri lääkätieteen alana. https://www.adlibris.com/fi/kirja/hajalla-9789522603630?campaignId=4d1f…
Neil de Grasse Tyson: Tähtitiedettä kiireisille
Tara Westoverin Opintiellä. Saanut noin tuhat palkintoa, ja kaikki kaverit ylistävät kyynelsilmin, joten yritän tykätä.
Jokin siinä vain tökkii, jätän välillä sivuun ja luen muuta välillä, ja sitten taas vähän pakotan itseni lukemaan.
Mietin uudestaan kun olen saanut luettua sen loppuun, mutta tässä puolenvälin jälkeen ei kiinnosta, ei houkuttele, ei herätä tunteita.