Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12269)

Vierailija
1841/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just lopetin Antti Heikkisen Mummon, pakko lainata Pihkatappikin ja sit Juicen elämänkertakin samalta. En tajua miten voi keksiä semmosia juttuja ja se kieli niin rikasta . suosittelen ! :) Mummossa ainakin suomen historiaakin mielenkiintoisesti.

Sama juttu. Tykkäsn ihan älyttömästi, Mummo on yksi parhaita kirjoja viime vuosilta ja luen todella paljon. Kaikki Heikkisen kirjat on hyviä, mutta Mummo on paras.

Mun pitää varmasti kokeilla tuota Antti Heikkistä! Joskus autolla ajaessani kuuntelin radiosta Markku Pölösen pitkän haastattelun, jossa hän kuvaili Heikkistä hyvin erikoislaatuiseksi ja erittäin lahjakkaaksi ihmiseksi. 

Tämä seuraava saattaa kuulostaa tyhmältä, älkää kuitenkaan ottako sitä niin vakavasti: mä en ole ollut viime vuosina kauhean innokas tarttumaan suomalaisten nykykirjailijoiden teoksiin, koska niissä on usein jotain pakotettua. Pyritään johonkin epäluontevaan kielelliseen kikkailuun tai sitten johonkin kummalliseen rankkuudentavoitteluun. Tajuan toki itsekin, että tämä ei voi missään nimessä päteä kaikkiin kirjailijoihin, mutta joku vierastus on tullut. Heikkistä on kehuttu niin monella eri taholla, että pitää aivan ilmiselvästi tutustua.

Ap

Vierailija
1842/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josef Mengele, elämä ja teot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josef Mengele, elämä ja teot

Tiiätkö, että vaikka susta tällaisen viestin kirjoittaminen saattaa tuntua hauskalta, rankalta tai nokkelalta, niin ihan pakko sanoa, että nämä tähän ketjuun ripotellut vastaavat viestit eivät naurata, herätä pahennusta tai ärsytystä. Tulee vain sellainen olo, että hohhoijaa, mikähän tällaisen kirjoittelun ideana sitten mahtaa ollakaan.

Ap

Vierailija
1844/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruosu kirjoitti:

Gerda Antti: Livet skriver kapitel

Suosittelen, on maanläheistä, ihmisiä ymmärtävää tekstiä. En tiedä kylläkään, onko suomennettu.

Olen lukenut hänen kirjansa Niin paljon kuuluu elämään. 

Se voisi olla tuo. Erittäin maanläheinen ja miellyttävää luettavaa.

Vierailija
1845/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dostojevskij, Vita nätter

Vierailija
1846/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetteko muuten sarjakuvia? Mä oon tässä parin viime viikon aikana kaivellut sarjakuvahyllyäni. Lukaisin Liv Strömquistin sarjakuvat Kielletty hedelmä, Prinssi Charlesin tunne ja Nousu ja tuho, Alisin Bechdelin sarjakuvaromaanin äideistä parhain sekä perjantaina ostin Ville Rannan uuden kirjan Kuningas menettää päänsä, ja sekin tuli luettua saman tien.

Ap

Mä oon vasta ihan viime vuosina varsinaisesti löytänyt aikuisille suunnatun sarjakuvan parin kaverin kautta. Yllättävän paljon kaikkea kiinnostavaa on tehty myös siihen muotoon! Viimeksi luin Bruno & Corentin Lothin historiaan pohjautuvan teoksen "Guernica". Viime kesän löytöihin kuului Corinne Maierin ja Anne Simonin Marx, Freud & Einstein - Heroes of the Mind, sen voisi lukea uudelleen. Kiinnostava ja hauska elämäkerrallinen teos näistä kolmesta herrasta. Sitten hyllyssä sopivaa hetkeä odottaa myös sarjakuvaversio Samuli Paulaharjun teoksesta Tunturien yöpuolta, Sisaret 1918 ja Oksi, jota kehuttiin Hesarissa syksyllä.

Oon myös huomannut, että pidän Muumeista enemmän sarjakuvana kuin kirjoina:D

Tiesittekö muuten, että Suomi 100 -vuoden kunniaksi Kela teetti nuorilla sarjakuvataiteilijoilla sellaisen julkaisun kuin "Suku, sisu sotu. Suomalaisen sosiaaliturvan historia"? Sekin oli varsin kiinnostava, tiivis esitys tärkeästä aiheesta.

Vierailija
1847/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kesken

Elisabeth Gilbert: Eat, pray, love. Omaa tietä etsimässä.

Merja Sankelo: Arkkienkeli Mikael. Rakastavaa ohjausta elämään ja henkiseen kasvuun.

Elisabeth Gilbert: Big Magic. Uskalla elää luovasti. 

Vierailija
1848/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marilyn French: A Season in Hell.

Vierailija
1849/12269 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt Haig: Kuinka aika pysäytetään. Ihana kirja ollut ainakin tähän mennessä.

Vierailija
1850/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetteko muuten sarjakuvia? Mä oon tässä parin viime viikon aikana kaivellut sarjakuvahyllyäni. Lukaisin Liv Strömquistin sarjakuvat Kielletty hedelmä, Prinssi Charlesin tunne ja Nousu ja tuho, Alisin Bechdelin sarjakuvaromaanin äideistä parhain sekä perjantaina ostin Ville Rannan uuden kirjan Kuningas menettää päänsä, ja sekin tuli luettua saman tien.

Ap

Mä oon vasta ihan viime vuosina varsinaisesti löytänyt aikuisille suunnatun sarjakuvan parin kaverin kautta. Yllättävän paljon kaikkea kiinnostavaa on tehty myös siihen muotoon! Viimeksi luin Bruno & Corentin Lothin historiaan pohjautuvan teoksen "Guernica". Viime kesän löytöihin kuului Corinne Maierin ja Anne Simonin Marx, Freud & Einstein - Heroes of the Mind, sen voisi lukea uudelleen. Kiinnostava ja hauska elämäkerrallinen teos näistä kolmesta herrasta. Sitten hyllyssä sopivaa hetkeä odottaa myös sarjakuvaversio Samuli Paulaharjun teoksesta Tunturien yöpuolta, Sisaret 1918 ja Oksi, jota kehuttiin Hesarissa syksyllä.

Oon myös huomannut, että pidän Muumeista enemmän sarjakuvana kuin kirjoina:D

Tiesittekö muuten, että Suomi 100 -vuoden kunniaksi Kela teetti nuorilla sarjakuvataiteilijoilla sellaisen julkaisun kuin "Suku, sisu sotu. Suomalaisen sosiaaliturvan historia"? Sekin oli varsin kiinnostava, tiivis esitys tärkeästä aiheesta.

Kaikki mainitsemasi sarjakuvat ja niiden tekijät ovat mulle tuntemattomia (pl. tuo sisaret, sain sen joululahjaksi), siis vaikka nyt ihan pikkuisen genreä tunnenkin, niin onhan aikuisten sarjakuva nykyään iso ala! Mä oon keskittynyt eniten omaelämäkerralliseen sarjakuvaan, jostain syystä sarjakuva tuntuu olevan omaelämäkerralle hyvä muoto. Fiktiosarjakuva taas ei kauheasti puhuttele, pl. lapsuuden klassikot ja Ralf Königit.

En tiennyt tuosta Kelan tilaamasta julkaisusta! Hauska kuulla!

Oletko muuten lukenut Marjane Satrapin Persepolis-sarjakuvaa? Kertoo tekijän omasta elämästä Iranin vallankumouksen jälkeisenä aikana. En ole muutamaan vuoteen lukenut, pitää taas ottaa käsittelyyn uudelleen. Suosittelen kaikille muillekin! Tämä kirja herätti kiinnostuksen Iranin historiaan ja kulttuuriin.

Ap

Vierailija
1851/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martinin kirja Targayren suvusta ennen GoT tä...

Tämä on minullakin menossa äänikirjoina työmatkalla kuunneltuna. Kuninkaita ja pienempiä lordeja, sisarusavioliittoja, uskonnollisia johtajia, sotia ja julmuuksia, nimiä nimien perään jatkuvana tykityksenä. Viiden levyn jälkeen alkaa vähän tökkiä, katsotaan jaksaako kiinnostaa loppuun asti.

Vierailija
1852/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martinin kirja Targayren suvusta ennen GoT tä...

Tämä on minullakin menossa äänikirjoina työmatkalla kuunneltuna. Kuninkaita ja pienempiä lordeja, sisarusavioliittoja, uskonnollisia johtajia, sotia ja julmuuksia, nimiä nimien perään jatkuvana tykityksenä. Viiden levyn jälkeen alkaa vähän tökkiä, katsotaan jaksaako kiinnostaa loppuun asti.

Tulee tästä mieleen, että millainenhan mahtaa olla se Tulen ja jään laulun kauan odotettu seuraava osa :D

Ap

1853/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindset - Carol Dweck, suosittelen vanhemmille ja opettajille!

Vierailija
1854/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki Kännö: Sömnö

Aivan huikea!

Vierailija
1855/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enid Blyton: Viisikko kuiskausten saarella.

Vierailija
1856/12269 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dianetics LRH

Vierailija
1857/12269 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liza Marklund, Helmifarmi

Aivan pelkään, että tämä loppuu. Olen puolessa välissä, aloitin eilen. Marklundin kirjoja ennenkin lukeneena tiesin hänet taitavaksi kirjoittajaksi, enkä pettynyt. Alku vähän hiersi taas, kun olen niin kärsimätön, mutta viidenkymmenen sivun jälkeen alkoi huima tarinan veto. Helmifarmi on atollilla Cookinsaarilla Uudessa-Seelannissa.  Sinne ajautuu haavoittunut Erik, ruotsalainen mies, johon Kiona rakastuu ja saa lapsia hänen kanssaan. Erik on salaperäinen ja joutuu lähtemään saarelta. Minne? Miksi? Rahasalkku on täynnä dollareita? Kiona etsii Erikiä Los Angelesista ja Lontoosta. Jännittävä ja mukaansatempaava. Uusi ympäristö ja helmienviljely hienoa.

Vierailija
1858/12269 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen ja Owen Kingin Ruususen uni. Olen aivan koukussa! Todella mukaansa tempaava, mielenkiintoiset hahmot.

Vierailija
1859/12269 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Rauanjoen Jonain keväänä herään

Vierailija
1860/12269 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu puolessa välissä..