Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12265)

Vierailija
1341/12265 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Holt, Tomussa ja tuhkassa. Hanne Wilhelmsen dekkari.

Väkivallalla ei mässäillä. Lapsen kuolema auto-onnettomuudessa suistaa monen ihmisen elämän raiteiltaan, kaksi itsemurhaa vai ovatko murhia?  Poliisi-Mikaelilla on pakkoliikkeitä, Hanne on pyörätuolissa, on dysleksiaa, paniikkihäiriöitä, naispareja ja bloginpitäjiä, huhaahoitoja ja vaikka mitä aikamme ilmiöitä.

Hyvä kirja!

Vierailija
1342/12265 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri palauttamassa Helmetiin e-kirjana lainaamaani Susan Beth Pfefferin dystopiasarjan The Last Survivors viimeistä kirjaa. Sarja kertoi siitä, mitä tapahtuu kun meteoritörmäys muuttaa kuun kiertorataa ja maapallolla alkaa välitön rajuhko ilmastonmuutos johon liittyy tulvia ja tulivuorten purkauksia jne. 

Ei suurta kirjallisuutta, mutta silti ns. hyvä lukukirja, jota suosittelen kaikille dystopioiden ystäville. Itse pidän suurista elämänmuutoksista ja selviytymistarinoista kirjojen aiheina. 

Jos sinulla on Libby iPadissä (tai muussa vehkeessä) ja Helmetin kirjastokortti, tällä saat menemään itsenäisyyspyhät rattoisasti! Koko sarja on saatavilla tällä hetkellä vaikka heti lainattavaksi! Eka kirja on nimeltään Life as we knew it. Helppoa ja sujuvaa englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/12265 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1344/12265 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Quinn, Koodinimi Alice

Nyt ei tule joulusiivouksista valmista: tämä kirja on niin koukuttava, että en malta olla lukematta päivälläkin, vaikka yleensä luen vain illalla ja yöllä. Ensimmäinen maailmansota ja Saksan valloittama Ranska 1915. Vakoilurenkaan johtajana on Alice, siihen kuuluu muitakin. Vakoilua, jännitystä, rakkautta ( Aika paljon seksikuvauksia, ne olisi voinut olla pienemmässsäkin roolissa) ja historiaa. Raskauksia ja aamupahoinvointeja, kadonneita sukulaisia ja sujuvaa kieltä. Suosittelen. Liki 600 sivua, mutta minulta meni kolme päivää. Alku oli kyllä jähmeä, älä anna sen säikäyttää.

Vierailija
1345/12265 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja Kauranen, Syysprinssi

Vierailija
1346/12265 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aira Wuoristo: Vastoin vainajan tahtoa.

Vierailija
1347/12265 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni Mustonen: Taiteilijan vaimo

Pakko lukea kaikki osat, jää koukkuun (Syrjästäkatsojan tarinoita), samalla oppii historiaa.

Vierailija
1348/12265 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heather Morris: The tattooist of Auschwitz

Vierailija
1349/12265 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mads Peder Nordbo: Tyttö ilman ihoa

Vierailija
1350/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin Duff McKaganin How to be a man (and other illusions), rokkarin elämänohjeita eikä ollenkaan huonompia ohjeita. Voisi olla hyvä lahja nuorelle miehelle.

Vierailija
1351/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kate Quinn, Koodinimi Alice

Nyt ei tule joulusiivouksista valmista: tämä kirja on niin koukuttava, että en malta olla lukematta päivälläkin, vaikka yleensä luen vain illalla ja yöllä. Ensimmäinen maailmansota ja Saksan valloittama Ranska 1915. Vakoilurenkaan johtajana on Alice, siihen kuuluu muitakin. Vakoilua, jännitystä, rakkautta ( Aika paljon seksikuvauksia, ne olisi voinut olla pienemmässsäkin roolissa) ja historiaa. Raskauksia ja aamupahoinvointeja, kadonneita sukulaisia ja sujuvaa kieltä. Suosittelen. Liki 600 sivua, mutta minulta meni kolme päivää. Alku oli kyllä jähmeä, älä anna sen säikäyttää.

Jatkan vielä. Lopussa kirjailija kertoo kirjan taustat. Tämä on totta muutamaa henkilöä lukuunottamatta. Lopussa on kirjeitä, joita agentit lähettivät vankilasta tai muuten sukulaisilleen. Järkyttävää.

Vierailija
1352/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan näihin kirja-aiheisiin pitää päästä kommentoimaan:

mulla on kesken Anthony Doerrin "Kaikki se valo jota emme näe". Voin suositella oikein lämpimästi, yksi parhaista kirjoista joita olen tähän mennessä lukenut. :)

Vierailija
1353/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

George R. R. Martin - A Game of Thrones

Vierailija
1354/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasieppo kirjoitti:

Ainahan näihin kirja-aiheisiin pitää päästä kommentoimaan:

mulla on kesken Anthony Doerrin "Kaikki se valo jota emme näe". Voin suositella oikein lämpimästi, yksi parhaista kirjoista joita olen tähän mennessä lukenut. :)

Samaa mieltä! Yksi parhaimmista! Minä luen valtavasti.

Vierailija
1355/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert Galbraithin Cormoran Strike -sarjan neljäs osa Valkoinen kuolema.

Vierailija
1356/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Pulkkisen Lasten Planeetta. Myös Väinö Linnan Sotaromaani on kesken.

1357/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin Aki Hintsan Voittamisen anatomia, oli tosi hyvä. Seuraavaksi aloitan Tunnesyöminen - nimisen kirjan

Vierailija
1358/12265 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mein Kampf (äänikirja)

- The Protocols of the Elders of Zion

- Julius Evola - Ride the Tiger

Mm.

Vierailija
1359/12265 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Nieminen, Ei muisteta pahalla

Mikään ei lämmitä erossa paremmin kuin eksän piinaaminen! Tällä ajatuksella kirjassa mennään ja kohelletaan. Tehdään pahaa eksän postilaatikolle ja pehmolelulle, tukitaan pakoputki perunoilla, katkaistaan eksältä sähkösopimus jne. Kirjaa on kehuttu hauskaksi ja yhdessä kohtaa nauroinkin ääneen. Muuten kepeää parisuhdesekoilua. Hömppää, jonka lukee kahdessa illassa.

Vierailija
1360/12265 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Nieminen, Ei muisteta pahalla

Harmitonta hömppää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan