Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono miesmaku

Vierailija
07.08.2018 |

Mietin että jos mun miesmaku on tähän asti ollut huono, pystynkö muuttamaan sen täysin päinvastaiseksi eli kiinostumaan ulkonäöltä ja luonteelta sellasista miehistä jotka ei oo aiemmin kiinostaneet yhtään?

Löytyisikö tuon kautta onni ja tasapaino?

Luulin aiemmin että onni ja tasapaino löytyy sitä kautta että antaa itsensä vapaasti ajatella ja tuntea... mutta mihin se on johtanut, väkivaltaisten miesten luokse.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako, jos olet niin tunneihminen ja rujusti himon virrasta nauttiva, että tuo on jo ihan säännönmukainen tapahtuma, mutta itse en anna itselleni oikeastaan henkisesti lupaa ihastua, ennen kuin tunnen toista sen verran, että on paljastunut mielestäni hyväksi ihmiseksi.

Ehkäpä tosin siksi olen sinkku, kun näyttäydyn ehkä "intohimottomana".

The INTJ-way

M30

Vierailija
2/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä auttaako, jos olet niin tunneihminen ja rujusti himon virrasta nauttiva, että tuo on jo ihan säännönmukainen tapahtuma, mutta itse en anna itselleni oikeastaan henkisesti lupaa ihastua, ennen kuin tunnen toista sen verran, että on paljastunut mielestäni hyväksi ihmiseksi.

The INTJ-way

M30

Eli sellaset pari vuotta pystyt pitämään tunteet kurissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The INTJ-way

M30

Eli sellaset pari vuotta pystyt pitämään tunteet kurissa?

Vaikka vuosikymmenen xD, mutta olen pyrkinyt lyhentämään noin viikkoon tutkimukseni, kun ei kaikilta voi odottaa sellaista tulevanajattelulle omistautumista ;D

Vierailija
4/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan niiden jännä miesten parissa, et sä kilttiä miestä edes pysty kunnioittamaan. Hän on heikko sinun silmissä.

Vierailija
5/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös että onko tervettä kääntää miesmakunsa täysin päinvastaiseksi?

Tähän asti olen luullut että on tervettä antaa itsensä ajatella ja tuntea vapaasti, seurata tunteitaan, mutta kun on saanut tarpeeks monta kertaa pataansa niin tuntuu ettei tämäkään elämänohje enää päde...

Vierailija
6/15 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
7/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisko vielä vastauksia?

Vierailija
8/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että osittain on mahdollista. Mikäli sulla on mahdollisuus terapiaan, voisi se olla hyvä paikka tutkiskella miksi viehätyt tämänlaisista miehistä. Kyse voi olla jostain traumasta tai muusta ihan loogisesta syystä miksi alitajuisesti hakeudut väärien miesten luokse.  Esimerkiksi monet naiset joiden isä on ollut väkivaltainen, kiinnostuvat itsekin väkivaltaisista miehistä. Näitä traumoja työstämällä voisi päästä tuon toimintamallin ylitse.

Noin muuten niin sanoisin että sitä omaakin kiinnostusta voi kehittää. Itse saatan viehättyä esim. ihan uudesta miestyypistä, luettuani jonkun kirjan tai nähtyäni jonkun elokuvan, jossa joku ihan täysin miesmakuani päinvastainen henkilö tuodaan esille miellyttävässä tai seksikkäässä valossa. Yleensä ihmisen kiinnostus kohdistuu jo valmiiksi tunnettuun (esim. ajatellessa mahdollista kumppania, käy läpi kaikki tuttavansa, vaikka parempi olisi rohkeasti etsiä uutta verta), joten uskaltautumalla tutustua täysin uusiin piireihin ja erilaisiin ihmisryhmiin, voi löytyä paljon uutta hyvää.

Esimerkkinä muotihullu teini jonka mielestä heppatytöt on nörttejä, voi muuttaa täysin mieltänsä kokeiltuaan itse ratsastusta.

Vierailija
9/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei ollut mua kohtaan fyysisesti väkivaltainen, mutta henkisesti kyllä. Ei mulla normaalia lapsuudenperhettä ollut, oli aika paljon riitelyä ja mulla ei ollut mitään rajoja yms.

Vierailija
10/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä ei ollut mua kohtaan fyysisesti väkivaltainen, mutta henkisesti kyllä. Ei mulla normaalia lapsuudenperhettä ollut, oli aika paljon riitelyä ja mulla ei ollut mitään rajoja yms.

En ole psykologi enkä terapeutti joten en tiedä miten paljon osaisin auttaa, mutta ehkä jotkut self help-kirjat voisivat olla neuvoksi? Monet ovat puhuneet positiiviseen sävyyn kirjasta "tunne lukkosi" tms, jossa juuri käydään läpi miten jotkut toimintamallit syntyvät traumoista (jos olen ymmärtänyt oikein). Ehkä jonkun tällaisen lukeminen voisi avartaa?

Jotkut henkilöt joilla ei koskaan asetettu lapsena rajoja, voivat käyttäytyä aikuisenakin täysin rajattomasti, kun taas toiset hakevat turvaa ja tasapainoa kaikin keinoin (jopa liiaksi).  Toivottavasti keksit keinoja auttaa itseäsi, toiveesi yrittää kuulostaa ainakin rakentavalta!

Vierailija
11/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sitlä, että olet jo oikeilla jäljillä. Olet huomannut toistavasi samoja virheitä, jotka johtavat aina huonoon lopputulokseen. Eli kyllä, jotain on muutettava. Jotenkin miesmakusi on muututtava, että pääsisit parempaan lopputulokseen.

Liian usein ihmisen on ensin hakattava päätään seinään monta kertaa ennen kuin tajuaa muuttaa käytöstään.

Vierailija
12/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mun väkivaltaiset miehet ei oo aina olleet narkkareja ja rikollisia. Narkkarit ja rikolliset olen jättänyt jo elämästäni pois. Mutta ihan yks yrittäjä/toimitusjohtajakin oli mua kohtaan väkivaltainen vaikka piti olla mukava, siisti, kunnollinen mies...

En tiedä enää kehen luottaisin! Mun kompassi pyörii sekopäisesti ympyrää ja en tiedä mihin suuntaan lähtisin. :((

Vierailija
13/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mun väkivaltaiset miehet ei oo aina olleet narkkareja ja rikollisia. Narkkarit ja rikolliset olen jättänyt jo elämästäni pois. Mutta ihan yks yrittäjä/toimitusjohtajakin oli mua kohtaan väkivaltainen vaikka piti olla mukava, siisti, kunnollinen mies...

En tiedä enää kehen luottaisin! Mun kompassi pyörii sekopäisesti ympyrää ja en tiedä mihin suuntaan lähtisin. :((

Hienoa että olet sentään päässyt vähän parempaan suuntaan. Kehottaisin yrittämään itsetutkiskelua esim. edelläkin mainittujen ohjeiden mukaan. Voisit myös yrittää pistää paperille niitä ominaisuuksia mitä kussakin poikaystävässäsi on ollut. Ehkä huomaatkin yht'äkkiä yhtäläisyyksiä heidän välillään?

Esimerkkinä:

Hra A:

- viehätyin hänen itsevarmuudesta tulla rohkeasti juttelemaan minulle

- hyvää seksiä

- besserwisser-tyyppi, ei kestä sitä että olen eri mieltä

Hra B:

- taitava työssään, arvostan hänen älykkyyttään

- itseriittoisa, puhuu paljon itsestään kehuskellen

- huomioi minut tapailuvaiheessa erinäisin lahjoin ja pikkuelein, mistä pidin

Hra C:

...

Tällä tavoin saat paperille ne ominaisuudet mistä pidit kussakin; ne ominaisuudet mitkä erityisesti herättivät kiinnostuksesi tai viehättivät sinua; ne ikävät puolet jotka tulivat esille myöhemmin. Voi olla että huomaat ehkä että tietty piirre miehissä luo sinuun turvallisuutta, tai toinen piirre kiihottaa sinua. Olisi hyvä jos löytäisit jotain piirteitä mitkä "triggeröivät" sinussa tunnereaktioita. Myös hyvä mikäli löytäisit jotain yhtäläisyyksiä miesten välillä, ja tavallaan löytäisit selityksen sille miksi juuri nämä miehet ovat olleet väkivaltaisia.

Mikäli sinulla on joku rakentava ja turvallinen kaveri, voisit ehkä yhdessä pohtia näitä asioita? Muussa tapauksessa toivon että löydät rakentavampaa kaveriseuraa myös :) Harkitse myös ottamasta yhteyttä vanhoihin "järkevimpiin" kavereihin, mikäli on kyse siitä että olet ajautunut vähän vääriin piireihin.

Halauksia ja tsemppiä!

Vierailija
14/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, herra Uli. Kiva aloitus, hienoa kuinka osaat ottaa niin erilaisia rooleja haltuun!

Vierailija
15/15 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä läpi, mikä niissä väärissä miehissä on sinua kiehtonut, mihin piirteisiin olet heissä ihastunut?

Oletko esim. ns. heikko ja kiinnostunut siksi dominoivista ja määräilevistä miehistä?

Ihmiset monesti rakastuvat vastakohtiin ja toisen haavoihinkin  - esim alkoholistin lapsi vaalitsee puolisokseen alkoholistin, koska tuttu helvetti vetoaa enemmän kuin vieras taivas - ja osa yrittää tavallaan ratkaista lapsuuden ongelmiaan nykyhetkessä, vaikka se ei ole enää mahdollista.

Opettele tuntemaan itsesi ja tarpeesi ja kehitä itseäsi - ja mieti, millaisia piirteitä miehessä pitäisi olla, jotta tämä olisi hyvä elämänkumppani.

Muistuttvatko ulkonäöltään jotakuta tuttua - ja muista, ettei hyväkään ulkonäkö pitkälle auta, jos mies on sisältä karmiva.  Yritä laittaa luonne ulkonäön edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä