Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyskivut ja oma äiti synnytyksessä mukana

Vierailija
07.08.2018 |

Mietin miten siellä salissa saa kivunlievitystä tarvittaessa. Äitini on sitä mieltä ettei mitään tarvita, kun sen tuskan kestää kun palkinto on vauva. Olen itse erimieltä. Miksi minun pitää kestää kidutusta, kun voin saada lievitystä kipuihin. Alan myös kallistua sektion kannalle. Äitini on niin vanhoillinen, että pitää on olla Alatie synnytys ilman kivunlievitystä. Hän on sanonutkin tulevansa mukaan saliin, mutta haluan olla yksin. En halua edes miestä mukaan. Miten sanoa tämä ettei äiti suutu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua, että tulet mukaan."

Vierailija
2/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet siis yksin ja saat pyytämääsi kivunlievitystä, jos se on mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot äidille että menet yksin. Se on hänen ongelmansa jos suuttuu siitä. Varsinkin jos et ota edes miestä mukaan, ja mies nyt sentään on tavallaan ”oikeutettu” tulemaan mukaan.

Vierailija
4/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot äidille että menet yksin. Se on hänen ongelmansa jos suuttuu siitä. Varsinkin jos et ota edes miestä mukaan, ja mies nyt sentään on tavallaan ”oikeutettu” tulemaan mukaan.

Minä haluan olla mieluummin yksin henkilökunnan kanssa. Luultavasti päädyn sektioon. AP

Vierailija
5/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka äitisi tulisi mukaan, saat aivan varmasti kivunlievitystä jos haluat. Sinä olet se päähenkilö, jota kätilö kuuntelee.

Vierailija
6/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan olla mieluummin yksin henkilökunnan kanssa. Luultavasti päädyn sektioon. AP

Pelkopolille sitten hopi hopi. Kesken synnytksen sektiopäätöksen tekee lääkäri, et sinä.

Vierailija
7/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkopolille sitten hopi hopi. Kesken synnytksen sektiopäätöksen tekee lääkäri, et sinä.

Kesken synnytyksen? Aion kyllä vaatia sektiota ennen synnytystä. Jos ei Suomesta saa aina voi mennä Ruotsiin. Pelkopoli oli yhtä tyhjä kanssa. Mitään takeita kivuttomasta alatie synnytyksestä ei ole. AP

Vierailija
8/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sektiota saa vain tuosta vaan pyytämällä. Jos et halua ketään mukaan niin silloin sano niin äläkä vain ole hiljaa. Anna äitisi suuttua, se on sinunnpäätös. Samoin kuin että jos haluat kipulääkkeen niin ota. Ei se äitisi ole synnyttämässä, vaan sinä

Vierailija
9/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä sektiota saa vain tuosta vaan pyytämällä. Jos et halua ketään mukaan niin silloin sano niin äläkä vain ole hiljaa. Anna äitisi suuttua, se on sinunnpäätös. Samoin kuin että jos haluat kipulääkkeen niin ota. Ei se äitisi ole synnyttämässä, vaan sinä

Kyllä sen saa. Ystäväni ovat saaneet. Minulla on oikeus päättää miten ja missä synnytän. Kenenkään ei ole pakko synnyttää alakautta, jos ei halua. Kuten sanoin lähdemme Ruotsiin synnyttämään mikäli Suomessa ei sektiota saa.

Vierailija
10/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo ei ketään voi pakottaa synnyttämään alakautta. Nykypäivänä naisella on oikeus vaatia sektio. 🙄 Lääkäri ei voi kieltäytyä potilaan tahdosta.

Eri.

Vierailija
11/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen sektion saa kun vaatii - minulla kolme "mukavuussektiota" takana. En ikimaailmassa suostuisi synnyttämään alakautta, jos pitäisi, minulla ei olisi yhtään lasta. Synnytyspelkoa ja sairaalakammoa on, sektiot olleet todella hyviä kokemuksia.

Vierailija
12/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot äidillesi, että et halua häntä synnytykseen ja sillä selvä. Jos pelko jää että yrittää tunkea mukaan, elä ilmota millon lähdet synnyttämään. Ja ei häntä saliin päästetä ilman suostumustasi.

Kipulääkkeitä saat eikä niitä ole häpeä pyytää.

sektiota ei noin vain saa ja hyvä niin. Eikä siitä toipuminen mitenkään kivuton ole.

T: 3 alatiesynnytystä ja yksi sektio

Vierailija
13/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut sektiota, mutta olisin sen kyllä pelkopolin kautta ihan helposti saanut. 

Vierailija
14/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot äidillesi, että et halua häntä synnytykseen ja sillä selvä. Jos pelko jää että yrittää tunkea mukaan, elä ilmota millon lähdet synnyttämään. Ja ei häntä saliin päästetä ilman suostumustasi.

sektiota ei noin vain saa ja hyvä niin. Eikä siitä toipuminen mitenkään kivuton ole.

Mä sain mukavuussektion ihan pyytämällä. Ei tuo saaminen niin vaikeaa ollut kuin peloteltiin.

Vierailija
15/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sektiosta toipuminen oli suht helppoa. Panadol hillitsi kipuja loistavasti.

Vierailija
16/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ennen synnyttänyt alakautta? ellet ole, mistä kumpuaa niin vahva pelko?

Itselle ainakin alatiesynnytykset olleet voimaannuttavia vaikka olen etukäteen jokaiselta pelännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi