Opettajat! Joko olet valmistellut tulevaa koululukuvuotta jo?
Kommentit (18)
No kieltämättä ajatukset on vähän vielä lomalla, vaikka työarki alkoikin jo tänään. Valmistelin kyllä kaikenlaista jo viime viikon aikana, jotta aloitus alkaisi taas sujuvasti.
Miksi sitä pitää suunnitella, tai pitää kai jos on aloittelija.
Minulla on opetus jo käynnissä (kesäkurssit). Lomamoodi on pois päältä. Innolla odotan syksyn kursseja!
En tosiaankaan. Koulu ei ala vielä aikoihin.
Koko päivän suunnittelin ja toki aiemminkin jotain. Onnellinen on se lapsi, joka pääsee opetukseeni. Kaikkea kivaa ja hyödyllistä luvassa;)
Mieheni suunniteli jo kesäkuussa, ja nythän sillä on loppuviikon kokouksia ja suunnittelua muiden opettajien kanssa koko päivät. Koulu alkaa oppilaille maanantaina.
Ei tarvitse suunnitella kun opetusmateriaali on pääasiassa vuodesta toiseen sama. Ei pyörää tarvitse uudestaan keksiä 😁
Oon valmistellut. Neljälle kurssille oon uusinut kokeet, kasannut 20 sanakoetta ja tehnyt materiaaleja uuden oppikirjan tueksi (enkussa vaihtuu sarja). Lisäksi oon tehnyt istumajärjestykset yhdelle porukalle, jolla ei tuu yhtään mitään siitä, että päättäisivät itse missä istuvat ja tänään oli jo kokous.
Niin alkaa jo olla aika opettajilla kömpiä arkuistaan ulos lapsia kiusaamaan.
Ja opet väittää ettei heillä ole 2,5 kk kesälomaa vaan kesällä pitää tehdä töitä kun palkkakin juoksee. HAH!
Kesäloma palkattomaksi!
4 vko loma riittää veronmaksajien kustannettavaksi.
Lakialoite!
Laittaako opettajat taas oppilaansa luokassa vuorollaan kertomaan että missä kukin on kesälomalla käynyt?
Esim. lääkäriperheen lapsi kävi perheensä kanssa Floridassa ja yh-siivoojaäidin lapsi pääsi käymään Suomenlinnassa jota kertoessaan luokasta kuuluu tirskahduksia ja naurunpärskähdyksiä opettaja mukaan lukien, kävihän opettaja DI-miehensä ja oman lapsensa kanssa Disneylandissa yms.
Vieläkö tätä kysytään? kirjoitti:
Laittaako opettajat taas oppilaansa luokassa vuorollaan kertomaan että missä kukin on kesälomalla käynyt?
Esim. lääkäriperheen lapsi kävi perheensä kanssa Floridassa ja yh-siivoojaäidin lapsi pääsi käymään Suomenlinnassa jota kertoessaan luokasta kuuluu tirskahduksia ja naurunpärskähdyksiä opettaja mukaan lukien, kävihän opettaja DI-miehensä ja oman lapsensa kanssa Disneylandissa yms.
Useimmilla köyhien perheiden lapsilla ei ole mahdollisuutta käydä edes Suomenlinnassa tai missään vastaavassakaan paikassa.
Tein paljon heti kun lukukausi päättyi, se on ollut tapanani aina. Viime viikolla tein sitten loppuja ja eilen olin jo koululla täyden päivän, haluan että kaikki on valmista, kun oppilaat tulevat. Syksy ei ole niin kiireinen, kun suunnitelmat ovat valmiina jo pitkälle syksyyn. Jää aikaa harrastuksillekin. Minulla on myös koulumme apulaisrehtorius, ollut pari vuotta, se on mielenkiintoista, mutta vie paljon aikaa, koulumme arki on vastuullani. Olen paljon miettinyt, lupaudunko rehtoriksi uuteen isoon kouluun, kovasti on pyydetty, siinä menisi sitten pitkä kesätauko.
Vieläkö tätä kysytään? kirjoitti:
Siis tuo kuulostaa niin tutulta omilta ala-asteen ajoilta, ja taisivat jotkut opettajat kysyä sitä vielä yläasteellakin.
Uskomatonta typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ja opet väittää ettei heillä ole 2,5 kk kesälomaa vaan kesällä pitää tehdä töitä kun palkkakin juoksee. HAH!
Kesäloma palkattomaksi!
4 vko loma riittää veronmaksajien kustannettavaksi.
Lakialoite!
Miksi et opiskellut opettajaksi? Pää ei riittänyt? Katkeraksihan se tekee sellainen. Typerys on typerys, kirjoituksellasi sen taas todistat.
Voin sinulle kertoa, että yksikään eduskunta ei opettajien lomaoikeutta muuta. Se olisi poliittinen itsemurha.
T. Merkonomi, joka ei ole kateellinen moukka.
Minulla on monta kaveria, joilla on kunnan ja valtion töistä myös parin kuukauden kesäloma. Ja siitä kun jättää yhden viikon talvelle, ja pitää sen sijaan ylityövapaita kesällä, niin sen lomaviikon saa tuplana. Voi sitten kaikkein halvimpaan loma-aikaan pitää sen kahden viikon loman ja startata aurinkolomalle.
Ei mulla olisi mitään sitä vastaan ettei kesältä maksettaisi palkkaa. Kunhan se palkka sitten maksettaisiin talven aikana niin kuin aikaisemmin tehtiinkin. Tällä tavoin sijaisetkin saisivat tekemästään työstä oikean korvauksen.
Pari viikkoa on ajateltu ja suunniteltu kouluvuotta.