Diisseli vai penssiini?
Auto, jonka ostoa harkitsen etenee diisselillä ja mietin nyt että kannattaako se.
Kommentit (34)
Pensiini. Dieselistä menee vero, ja ellet aja yli 30k vuodessa, se tulee kalliimmaksi kuin bensapeli.
age is just a number kirjoitti:
Pensiini. Dieselistä menee vero, ja ellet aja yli 30k vuodessa, se tulee kalliimmaksi kuin bensapeli.
Kyllä siihen riittää ihan 20 tkm vuodessa, kun diesel on jo edullisempi.
Dieselit menee ensivuonna romutettavaksi lainsäädännöllisistä syistä. Älä missään nimessä osta dieseliä!
Vierailija kirjoitti:
En minä osaa sanoa kilometreistä mitään. Olen hankkimassa ensimmäistä autoa. En minä varmaan alkuun kamalasti ajele muuten kuin harjoittelumielessä ja sitten varmuuden kasvaessa työ-, kauppa- ja koulumatkoja. Ap
Bensa-, kaasu-tai sähköauto siinä tapauksessa.
P. Orpo kirjoitti:
Dieselit menee ensivuonna romutettavaksi lainsäädännöllisistä syistä. Älä missään nimessä osta dieseliä!
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Tuon ko. kaaran arvioidut diisselikustannukset ovat 122 €/kk. Ap
Mutta kultapieni, autoilu maksaa muutakin kuin ne polttoaineet. Aika monessa diesel-autossa on lyhyempi huoltoväli, ajoneuvovero on korkeampi jne.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi enää uutta dieseliä kun ei ole mitään varmuutta säilyykö arvo lainsäädännön muutosten vuoksi.
Sä ajattelet autoa jonkinalaisena sijoituksena?
Jos haluat ympäristöä ajatella niin otat minkä tahansa muun kuin dieselin. Jopa sen bensiinin.
Diesel saastuttaa enemmän kuin bensa ja esimerkiksi Saksa on kieltämässä dieselautot suurkaupungeissa. En ostasi.
Suomeen on tulossa samat kiellot ja lisäksi yli 150 gr päästäville dieseleille on luvassa täysin absurdi vero = yritetään saada romutettavaksi.
Suomen on pakko saada ajoneuvojen päästöjä pienemmäksi tai päästötavoitteesta jäädään.
Tämä on 100 % varma tieto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä osaa sanoa kilometreistä mitään. Olen hankkimassa ensimmäistä autoa. En minä varmaan alkuun kamalasti ajele muuten kuin harjoittelumielessä ja sitten varmuuden kasvaessa työ-, kauppa- ja koulumatkoja. Ap
Bensa-, kaasu-tai sähköauto siinä tapauksessa.
Hybrid, joko ladattava tai itselataava.
Toyota-kauppaan mars mars.
Sieltä niitä diesel "porkkanoita" on nyt tulossa :) Kantsii äkkiä hävittää diesel auto, jos sellaisen omistaa.
Bensiiniauto,dieselikäyttöisiin tullee rajoituksia tännekin....joskus tulevaisuudessa
Tuon ko. kaaran arvioidut diisselikustannukset ovat 122 €/kk. Ap