Nyt se sitten tapahtui: mieheni vammautui moottoripyöräonnettomuudessa!
Olen tätä pelännyt jo useita vuosia. Oli kaatunut mutkassa ja ulos tieltä. Vauhtia aivan liikaa. Olen yrittänyt saada miestäni lopettamaan sen kyykkypyörällä kaahailun, mutta ei siitä tule vastaukseksi muuta kuin jotain mussutusta, että mieluiten vaikka kuolee pyörän päällä! Mutta entäs minä ja lapset!?
Nyt katsotaan miten tästä eteenpäin, kun työkyky ainakin meni.
Rukoilen kaikkien samassa asemassa olevien puolesta. Ei olisi pitänyt edes alkaa suhteeseen hurjapään kanssa. En tiedä mikä minuun meni.
Kommentit (89)
Jos juttu on totta, niin voimia ap:lle perheineen. Toivottavasti mies kuntoutuu ja ehkä uudella näkökulmalla liikenteeseen.
Mitä minä olen motoristipiireissä ollut, niin mun tuntema väki ennakoi liikenteessä, treenaa ajotaitoja ja pyrkii välttämään riskejä. Että ei se moottoripyöräily nyt lajina ole välttämättä niin vaarallista ja typerää, onhan siinä paljon alalajeja. Esimerkiksi rata-ajossa on selkeät pelisäännöt turvallisuuden takia. Ajoin itse jonkun aikaa matka-ajoa, mutta hylkäsin harrastuksen kun aika aikansa kutakin ja on muutakin kivaa harrastusta.
Aina on reikäpäitä moottoripyörän selässä. Ihan järkeväkin ihminen jotenkin menee sekaisin siitä voiman tunteesta. Olen yhden sellaisen reikäpäämotoristin hautajaisissa ollut, mutta hän ajoi autollakin ihan yhtä ääliömäisesti. Toinen tuttava joka kuoli moottoripyörällä, oli itse esimerkillinen kuljettaja, mutta niinpä vain hänelle tuli sairaskohtaus kesken ajon.
Nuorten mopojen virittämisen tuomitsen jyrkästi ja minusta pitäisi poliisille antaa resursseja ratsata mopot koulujen pihoissa yllättäen ja sellaiset sakot, että viriviri-isillekin tulee itku. Kas kun olen ollut sellaisissakin hautajaisissa, missä nuori olisi voinut selvitä, ellei se nopeus. Loppupeleissä me ollaan vain ruhjoontuvia ja rikkoutuvia kudoksia ja elimiä, mutta sanopa se kuolemattomalle. Tulen surulliseksi koko aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos juttu on totta, niin voimia ap:lle perheineen. Toivottavasti mies kuntoutuu ja ehkä uudella näkökulmalla liikenteeseen.
Mitä minä olen motoristipiireissä ollut, niin mun tuntema väki ennakoi liikenteessä, treenaa ajotaitoja ja pyrkii välttämään riskejä. Että ei se moottoripyöräily nyt lajina ole välttämättä niin vaarallista ja typerää, onhan siinä paljon alalajeja. Esimerkiksi rata-ajossa on selkeät pelisäännöt turvallisuuden takia. Ajoin itse jonkun aikaa matka-ajoa, mutta hylkäsin harrastuksen kun aika aikansa kutakin ja on muutakin kivaa harrastusta.
Aina on reikäpäitä moottoripyörän selässä. Ihan järkeväkin ihminen jotenkin menee sekaisin siitä voiman tunteesta. Olen yhden sellaisen reikäpäämotoristin hautajaisissa ollut, mutta hän ajoi autollakin ihan yhtä ääliömäisesti. Toinen tuttava joka kuoli moottoripyörällä, oli itse esimerkillinen kuljettaja, mutta niinpä vain hänelle tuli sairaskohtaus kesken ajon.
Nuorten mopojen virittämisen tuomitsen jyrkästi ja minusta pitäisi poliisille antaa resursseja ratsata mopot koulujen pihoissa yllättäen ja sellaiset sakot, että viriviri-isillekin tulee itku. Kas kun olen ollut sellaisissakin hautajaisissa, missä nuori olisi voinut selvitä, ellei se nopeus. Loppupeleissä me ollaan vain ruhjoontuvia ja rikkoutuvia kudoksia ja elimiä, mutta sanopa se kuolemattomalle. Tulen surulliseksi koko aiheesta.
Iso osa ongelmaa on se, että jostakin syystä poliisi ei uskalla sakottaa kunnolla. Kun noita "mopomiittejäkin" menee poliisi rauhoittelemaan niin kukaan ei saa sakkoja. MIKSEI? Autoilijoita sitten kyllä sakotetaan pienestäkin rikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaikkien, jotka auton ratissa ollaan, pitäisi opetella omalla liikenne käyttäytymisellä huomioimaan ne moottoripyöräilijätkin!
Moottoripyörä on harrastus missä muutkin.
Reilu turvaväli, ei ajeta kenenkää päälle, ei kiilata.
Aina on aikaa katsoa vaikka kaks, kolmeki kertaa, ennenkuin ajaa kenenkään päälle.
Liikenteen ei pitäisi olla mikään "harrastus". Etenkään tuosta ei ole mitään hyötyä yhtään kenellekään.
Motoristit luulevat olevansa jotenkin kovia, mutta autoa ja asfalttia vasten he ovat erittäin pehmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini kuoli moottoripyörä onnettomuudessa jokunen vuosi sitte..
Ekaa päivää töissä, oli kotimatkalla ajanut sitten liian lujaa pikku kuoppaan (keskellä asfalttia monttu), moottoripyörän rengas tökkäsi ja mies lensi vastaantulevien kaistalle melkein vastaantulevan auton keulaan.
Kaverini ilmoitti minulle seuraavana päivänä kun olin töissä kun mietittiin miksei miestä näy..
Miehen äiti tuli n. viikko onnettomuuden jälkeen itkien kertomaan asiasta ja toi miehen työvaatteet takaisin meille.
Miehellä oli puoli vuotias vauva ja vaimo kotona. Oli todella onnellinen kun pääsi töihin meille..
Olipa traaginen kohtalo. Kertoihan työnantaja, että perhe on oikeutettu henkivakuutuskorvauksiin työnantajan pakollisesta Ryhmähenkivakuutuksesta? Monet työntekijät eivät tiedä tämän olemassa olosta ja omaisten täytyy tajuta sitä hakea. Antaa taloudellista turvaa perheelle suuren surun keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän nyt on aivan tunnettu fakta, että moottoripyörä ostetaan ainoastaan kaahaamista varten. Eivät ne muuten olisi niin tehokkaita.
Höpsis. Hyvä harrastus, mutta vaatii sen, että osaa seurata muuta liikennettä. Ja huomioi sen, että autoilijat ei aina huomaa moottoripyöräilijää. Jokaiseen kolmioristeykseenkin pitää suhtautua siten, että sieltä voi tulla auto eteen.
Parikymmentä vuotta moottoripyöräilyä takana, viimeisimmästä kaadosta toistakymmentä vuotta. Jatkan tätä ainakin seitsenkymppiseksi, jos ei todella huono tuuri osu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Sehän nyt on aivan tunnettu fakta, että moottoripyörä ostetaan ainoastaan kaahaamista varten. Eivät ne muuten olisi niin tehokkaita.
Mun pyörä on moottoripyörien Ford Focus. Ei kovinkaan tehokas ja ostettu ainoastaan jotta voi nauttia luonnosta ja maisemista sekä kulkemisen keveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas yksi kusipää lisää yhteiskunnan elätiksi. Olisi suoraan tappanut itsensä helvetin luuseri.
Tämä on ap toteuttamassa oikeaa agendaansa: moottoripyöräilijöiden haukkumista. Asiattomat aloitukset vaan poistetaan, tämmöiset nyyhkytarinat saavat jäädä.
Munattomat pelkää. Eikun hanaa!