Tekisitkö töitä, jos ei olisi pakko?
Minä en. Tavoitteenani on jäädä pois työelämästä n. 50-vuotiaana. Muutama vuosi vielä. En aio nostaa mitään tukia.
Kommentit (45)
Tekisin, mutta en tätä nykyistä työtäni vaan myisin osaamistani yrittäjänä. Nyt olisi tosin hyvä tietää myös tarkemmin, millainen tilanne siis olisi. Jos saisin käteen ilman työntekoa saman verran rahaa kuin nykyisin (2700 netto), niin ehdottomasti tekisin mielelläni jotain. Ei minulla kuluisi aika pelkästään kotona ollen eikä tuolla rahalla vielä tehtäisi isoja elämänmuutoksia. Mutta jos esim. voittaisin useita miljoonia euroja (hankalaa, kun en edes lottoa), niin sitten muuttaisin koko elämäntapani; matkustelisin paljon enemmän kuin nyt ja hankkisin varmaan kakkos- ja ehkä kolmosasunnonkin maailmalta. Silloin ei olisi niin olennaista, onko minulla myös töitä, koska tekemistä olisi muutenkin.
Antaisin mielelläni työpaikkani jollekin työttömälle. Valtio hyötyy eikä jää ilman verotuloja.
En tekisi. Alkaisin puuhastella jatko-opintojen ja muun mielenkiintoisen parissa. Nyt niihin ei riitä aikaa eikä jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin mielelläni työpaikkani jollekin työttömälle. Valtio hyötyy eikä jää ilman verotuloja.
Mutta virallinen vartiaisoppihan on, että kaikille riittää työpaikka, kun niihin vain mennään. Jos joku jättäytyy pois töistä, työpaikat vähenevät. Jis kaikki pysyvät töissä ja loputkin menevät töihin, työpaikat lisääntyvät.
Olette moraalittomia loisia. Vaikka ette nostaisi tukia, on loisimista myös se, jos ette olisi kantamassa korttanne kekoon ja lisäämässä verotuloja. Varsinkin, kun tällä palstalla kaikki ovat niitä asiantuntijatehtävissä työskenteleviä akateemisia huippuosaajia.