En uskaltanut lähteä moottoriveneen kyytiin
Olen siis arkajalka..
Vierailu tuttavien mökillä meni sanaharkkaan.En uskaltanut lähteä avonaisen moottoriveneen kyytiin,koska minulle ei ollut pelastusliiviä.Kaikki meni hyvin siihen asti,kunnes tuttavat päättivät että lähdetään veneellä jonnekkin toiselle mökille. Tuttava pariskunta ja Mieheni oli kovasti menossa,mutta minun arkuuteni ei antanut periksi. Sanoin että voin harkita asiaa,jos saan liivit päälleni.! Liivejä ei kuitenkaan tuntunut olevan.! Kieltäydyin lähtemää mukaan,ja sain kuulla kaikki hullu akka jutut yms.haukut.
Olen kyllä uimataitoinen,mutta jotenkin vain pelkään että jotain sattuu.!
Ties miten kännissä olisivat tulleet takaisin.?
Nyt olen se hullu akka,joka ei koskaan lähde mihinkään eikä tuon kanssa tule mistään mitään.
Olisitko itse lähtenyt.?
Kommentit (45)
En olisi lähtenyt. Mulla on aina soutuveneessäkin lähilammessa pelastusliivit päällä. Vaikka sitä voi aina tukehtua porkkanaankin, niin en näe syytä miksi ottaa ihan turhia riskejä. Vesillä kuolee joka vuosi kymmeniä suomalaisia, ja isoin osa ihan turhaan juuri kuvaamasi kaltaisissa tilanteissa. Ei me nyt mitään liivejä tarvita, kun ei ole ennenkään tarvittu...
En olisi lähtenyt.
Humalaisille lisäksi sattuu. Ei ole herkkua lillua tajuttoman vedessä pelastusliivienkään kanssa.
Teit oikein. Jos ei järkipuhe kelpaa, vaihda seurapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
No, missä ne liivit sitten oli, eikö kellään?
Yhdet lasten kokoa olevat liivit löytyi,mutta ne eivät mahtuneet.!
Hyvä kun et lähtenyt, pelastusliivit kuuluu jokaisella olla. Ja jos vielä epäilet ruorijuoppoutta, sitä paremmalla syyllä teit oikein. Vesillä raja on 1 promille.
Teit täysin oikein, saatettiin säästyä otsikoilta.
Veneseurueeni on tänä kesänä ratsattu sisävesillä. Itse oikein inhoan holtittomia vesilläliikkujia.
Teit aivan oikein. Järkevyytesi saattoi jopa pelastaa sinun tai jopa koko seurueen hengen. Ei ilman liivejä veneeseen ja vielä vähemmän humalassa veneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen moottorivene 2hv?
En tiedä tarkkaan,mutta sellainen valkoinen pieni moottorivene johon olisimme juuri ja juuri mahtuneet.
Paha sanoa, kun ei ole nähnyt tilannetta.
Yleensä heittäydyn tilanteisiin ja motto on: elämä on tehty elettäväksi.
Jos on "arkajalka" koko elämänsä, niin mitään ei oikein koe ja näe. En täysin ymmärrä, mikä nyt moottoriveneessä olisi kovin vaarallista?
Kai tulit autolla sinne? Tilastollisesti huomattavasti vaarallisempaa. Venellä harvoin törmää toiseen kuskiin :D
Vesiliikenteessä hukkunut tähän mennessä 11. Eikä kenelläkään tietysti veneilyliivejä päällä. Jos olisi ollut, eivät olisi tilastossa.
Nyt olen luuseri kun en lähtenyt..? Oisko kuoltu kaikki..? Ei voi tietää..
Sanoiko ap, että olivat lähdössä kännissä?
Epäili, että TULOSSA olisivat kännissä. Mutta onhan sekin tietysti syy jättäytyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko ap, että olivat lähdössä kännissä?
Epäili, että TULOSSA olisivat kännissä. Mutta onhan sekin tietysti syy jättäytyä pois.
Itse olin selvin päin mutta veneen omistaja,ja mieheni otti oluet hetkeä aiemmin.
Ja kuinka sain vielä kuulla,että mikään ei kelpaa,kun en hyväksynyt ottamaan pieniä liivejä..! Liivit oli niin pienet ettei yltänyt kiinni.!
Sitten huudetaan että on se kun ei mikään kelpaa....!!
Lähtisitkö itse liian pienillä liiveillä vesille.?
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka sain vielä kuulla,että mikään ei kelpaa,kun en hyväksynyt ottamaan pieniä liivejä..! Liivit oli niin pienet ettei yltänyt kiinni.!
Sitten huudetaan että on se kun ei mikään kelpaa....!!
Lähtisitkö itse liian pienillä liiveillä vesille.?
Ei, en lähtisi. Ja miesystäväsi on todellakin vastuuton, ettei pidä huolta naisestaan. Olen nyt sitä mieltä, että olet ihan liian herkkä tuohon porukkaan. Herkkä ja järkevä.
Ota ritolat huomenna, äläkä enää koskaan palaa tuohon paikkaan. Sinua odottavat ihan uudet rannat ja veneet.
Olen tätä mieltä.
Kerran menimme tuttujen mökille saaristoon,ja he olivat hyvin tarkkoja veineilyn suhteen. Pyysivät meidät kylään,ja ilmoittivat että veneellä mennään. Kysyivät etukäteen onko meillä pelastusliivejä,ja jos ei niin minkä kokoiset liivit tarvitsemme. Neuvoivat vielä liivien pukemisessa,ja tarkensivat vielä ennen lähtöä että kaikki soljet on kunnolla kiinni.! Oli mukavaa ja turvallista veneilyä. Kiitos vain heille.!
Ja tietenkin ilman alkoholia.!
No, missä ne liivit sitten oli, eikö kellään?