Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenlaulut, jotka saavat teidät liikuttumaan?

Vierailija
06.08.2018 |

Aloitan:

Etkö ymmärrä
Mitä sulle lausuin
Kerran vielä mä kuiskata sen voin
Että sullekin
Uudet leikkini näytän
Siihen vielä mä lisäisin
Että sinusta välitän

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastenlaulu vaan Disney-laulu: Taakse jää / Let it go. Kummallakin kielellä vaan niin älyttömän hieno, kunnon voimaantumislaulu.

Vierailija
2/4 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen Ikävä Toisen Luo ja Viikonloppuisä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi esikoisen vauva-aikana että valtaosa vanhemmista, suuremman lapsikuolleisuuden ajan unilauluista sisältää symboliikkaa jossa käsitellään sitä jos lapsi ei enää uniltaan herääkään. Karsi ison osan itselle tuttuja lauluja pois, ei voinut enää omilleen laulaa. Lapinäidin lehtolaulu jäi jäljelle.

Vierailija
4/4 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi esikoisen vauva-aikana että valtaosa vanhemmista, suuremman lapsikuolleisuuden ajan unilauluista sisältää symboliikkaa jossa käsitellään sitä jos lapsi ei enää uniltaan herääkään. Karsi ison osan itselle tuttuja lauluja pois, ei voinut enää omilleen laulaa. Lapinäidin lehtolaulu jäi jäljelle.

Olisiko Sininen uni yksi noista lauluista? Itseäni aina liikuttaa se, liikutti jo lapsena kun äiti sitä lauloi. Lisäksi tyttäreni 2-vuotiaana pillahti itkuun sitä kuunnellessa. Jotenkin surumielinen äärimmäisen kaunis sävel, ja nukkumatti vie lapset autolla unien maahan, jossa unien sinilintu laulaa kultaisella suulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi