Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekee itsestään matkutusilmoituksen?

Vierailija
06.08.2018 |

Varmasti todella harva. Mutta aina jokun katastrofin sattuessa kerrotaan määrä, niinkuin nyt Indonesian maanjäristyksessä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt. Työn takia matkustan eri puolille maailmaa ja matkapäiviä tulee vuodessa 100-150. Jos siitä maksettaisiin rahaa niin tekisin.

Vierailija
42/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja näen sukulaisiani ehkä pari kertaa vuodessa. Minulla ei ole oikein läheisiä ystäviä joiden kanssa olisin tekemisissä säännöllisesti. Olen harkinnut matkustusilmoituksen tekemistä koska jos katoaisin matkalla, kestäisi aika kauankin ennen kuin kukaan minua osaisi kaivata. En matkusta seuramatkoilla vaan varaan lennot ja hotellin erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen nykyään aina kun muistan, työmatkoille se on edellytys. Kun on tehnyt matkustusilmoituksen ja juuri siellä päin sattuisi jotain, saat tekstiviestillä lisätietoja tapahtuneesta. Ihan hyödyllistä jo ihan Tallinnassakin tietää jos esim. satama on suljettu, bussit ei kulje tms. mahdollisen terrori-iskun vuoksi. Ilmoituksen tekemisessä ei montaa minuuttia mene.

Millaista tietoa tuon ilmoituksen tehneet vastaanottavat? En ole ikinä tullut ajatelleeksikaan, että voisi tehdä. Oletteko saaneet jotain viestejä tai toimintaohjeita sen kautta, mitä ei muuten tulisi tehtyä? Tuleeko sieltä jotain kokoontumisohjeita tyyliin "pyri tulemaan Punaiselle torille, siellä on suomalainen viranomainen kertomassa jatkotoimenpiteistä", vai onko ne enemmän uutislähetyksen tapaisia?

Reissuista nyt tulee läheisille kerrottua kuitenkin, eli tietävät kyllä missä päin mennään.

Vierailija
44/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina jos matkustan Viroa kauemmaksi. Ei ole iso vaiva.

Vierailija
45/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt silloin jos kohteessa on mahdollista joutua helposti isoihin ongelmiin, eli on luonnonkatastrofin mahdollisuus, huonot tai helposti häirittävät tietoliikenneyhteydet, jos aion käyttää hankalia tai ulkomaalaisten harvoin käyttämiä reittejä tai jos olen menossa muuten vain syrjäseudulle. Toki kerron myös läheisille ja työmatkojen kohdalla kotimaahan jääville työkavereille mihin menen ja jätän etappien sekä kontaktien nimiä, mutta pahan tilanteen tullessa ei ainakaan ole haittaa siitä että valtion edustajat pystyvät nopeasti varmistamaan omista lähteistään, että olen todella siinä maassa ja sillä alueella, ja tosiaan todennäköisesti pulassa jos ilmoitettu kontaktini niin uskoo.

Vierailija
46/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu joku isompi onnettomuus, ollaan aina itkemässä miksi ei suomalaisia pelasteta, noudata kotiin tmv. Mutta miten voidaan toimia, jos tietoa suomalaisista ei ole? Itse teen tuon ilmoituksen aina, ellen mene matkanjärjestäjän matkalle.

Toisaalta ihan oikein, että omatoimimatkailijat ovat sitten oman onnensa nojassa, jos jostakin syystä eivät itse kykene taistelemaan itseään kotiin.

Vierailija
47/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt muutaman kerran, mutta hyvä kun muistutit, pitääkin tehdä useammin. Matkustan paljon omatoimimatkoilla, mutta harvemmin mihinkään kovin vaaralliseen paikkaan.

En niinkään ole huolissani siitä, hakeeko joku miinalaiva minut jostain ja mitä kaikkea tässä ketjussa olikaan urputettu, vaan lähinnä olen kiinnostunut saamaan tekstarilla tietoja ja ohjeita, jos on tarpeen. Esimerkiksi kehotus välttää tiettyjä alueita tai ilmoitus tartuntariskistä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan