Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekee itsestään matkutusilmoituksen?

Vierailija
06.08.2018 |

Varmasti todella harva. Mutta aina jokun katastrofin sattuessa kerrotaan määrä, niinkuin nyt Indonesian maanjäristyksessä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan teen, toisinaan en. Matkustan yleensä pidemmäksi aikaa (kuukausiksi) ja samaan maahan, joten pidän ilmoitusta ihan relevanttina.

Vierailija
2/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaahan lähdettiin ja tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kohteesta, ja matkan laadusta. Viimeksi tein sellaisen omatoimimatkastamme Japaniin.

Suosittelen ainakin tutustumaan sen tekemiseen.

Vierailija
4/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatoimimatkoista teen.

Vierailija
5/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi ihmiset ei tee tuota ilmoitusta. Ilmoitus on helppo ja nopea ja ennen kaikkea ilmainen. Itse teen myös ihan Tallinnan päiväristeilyistäkin. Jos jotain sattuu esimerkiksi terrori-isku tai muu niin on hyvä, että UM:llä on tieto asiasta keitä kaikkia paikalla on.

Vierailija
6/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatoimimatkoista teen.

Vierailija
7/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi ihmiset ei tee tuota ilmoitusta. Ilmoitus on helppo ja nopea ja ennen kaikkea ilmainen. Itse teen myös ihan Tallinnan päiväristeilyistäkin. Jos jotain sattuu esimerkiksi terrori-isku tai muu niin on hyvä, että UM:llä on tieto asiasta keitä kaikkia paikalla on.

Tallinnan päiväristelyistäkin 😂😂😂

Vierailija
8/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukuttaa? Vaikka ihan järkiasiasta kyse.

Vierailija
9/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni matkustusilmoituksen teko kertoo siitä että ei ole oikeasti itsenäinen, aikuinen ihminen. Ei luoteta siihen että pärjätään itse. Halutaan olla viranomaisten holhouksessa.

Vierailija
10/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatoimimatkoista kaukokohteisiin teen aina. Muutaman minuutin ilmainen juttu, pieni vaiva, josta voi olla suuri apu. Suosittelen!

Vierailija
11/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni matkustusilmoituksen teko kertoo siitä että ei ole oikeasti itsenäinen, aikuinen ihminen. Ei luoteta siihen että pärjätään itse. Halutaan olla viranomaisten holhouksessa.

Jos jotain sattuu? Tietää että on kys. maassa..

Vierailija
12/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on typerää olla tekemättä.Olisiko sinusta kiva ,jos joku kohtuuläheinen sukulaisesi,esim sinkkumies olisi nyt maanjäristysalueella.Joskus jouluna alkaisitte kaivata syystä tai toisesta.,kun ei niin paljon olla muuten tekemisissä. Eipä ne kaikki läheskään ilmoittele kenellekkään missä lomailevat ympäri maailmaa.

Kyllä matkustusilmoitus on erittäin tarpeellinen monessa tilanteessa,koneita tippuu ,ym tapahtuu.Ai,mietippä siinä olikohan se mun aikuinen tyttäreni nyt siellä päin maailmaa hulailemassa.

Vierailija
13/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kauaa sen ilmoituksen tekemiseen. Edellisessä työssä työnantaja edellytti matkustusilmoituksen tekemistä. Eipä siihen kauaa mene. Teen sen yleensä sen jälkeen kun olen hankkinut lentolipun ja hotellin.

Vierailija
14/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, kun vietän pidempiä aikoja ulkomailla. Max. viikon reissuista en ole ilmoitellut.

Vierailija
15/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin kohteisiin, joissa on luonnonmullistuksen vaara, niin varmaan tekisin. Mutta koska matkailen lähinnä ympäri Viroa, niin ei ole tullut mieleen. En ole pitänyt terrori-iskuakaan esimerkiksi Raplassa tai Kuressaaressa kovin todennäköisenä. Jos sellainen sattuisi laivassa, niin tiedot kyydissä olleista on helppo saada laivayhtiöltä.

Vierailija
16/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että jos itse ei ole tehnyt, ei tee kukaan muukaan.

Vierailija
17/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein, kun olin Meksikossa ja Jamaikalla. On kuitenkin maanjäristysherkkää aluetta yms. Vei ehkä minuutin eikä ollut muuta vaivaa. 

Vierailija
18/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin ne, jotka typeryyksissään ottaa matkavakuutuksen tai peräti hankkii passin. Aika epäitsenäistä olettaa, että maahan kuin maahan ei muka pääse puhumalla.

Vierailija
19/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt matkustusilmoituksen, kun olen ollut töissä pidempään ulkomailla Aasiassa. Ja myös lomaillessa kuukausia Aasiassa.

On yllättävän helppoa ja nopeaa tehdä, joten nykyään teen myös viikon Euroopan matkoille.

Vierailija
20/47 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on typerää olla tekemättä.Olisiko sinusta kiva ,jos joku kohtuuläheinen sukulaisesi,esim sinkkumies olisi nyt maanjäristysalueella.Joskus jouluna alkaisitte kaivata syystä tai toisesta.,kun ei niin paljon olla muuten tekemisissä. Eipä ne kaikki läheskään ilmoittele kenellekkään missä lomailevat ympäri maailmaa.

Kyllä matkustusilmoitus on erittäin tarpeellinen monessa tilanteessa,koneita tippuu ,ym tapahtuu.Ai,mietippä siinä olikohan se mun aikuinen tyttäreni nyt siellä päin maailmaa hulailemassa.

Lentoyhtiöllä on kyllä matkustajista tiedot. Muuten toki etenkin just vaikka maanjäristysalueille mennessä ihan aiheellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan