Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Vierailija kirjoitti:
Positiivisen raskaustestin kuva. Otettu vessassa pöntöllä istuen niin että näkyy alushousut kintuissa. Alkuinnostuksen jälkeen tajusi poistaa sen.
Siis mä en kes-tä, repesin! Ihan tottako?!
Mun silloin 14v ex-bff laittoi instaan monta kuvaa yläosattomissa.
Pari tuttua laittaa kuvia lapsistaan ja hästäginä lapsen nimi eli kun haet tyyliin #maijamarjatta niin löytyy kuvia useampia.
Huippukunnossa oleva ja hoikka nainen laittoi kuvan itsestään lenkillä, kuvateksti oli "pullukka lenkkeilee"...
Silloin ymmärsin, että naisella onkin joku ongelma, eikä vain ilokseen kuntoile niin ahkerasti :(
Eräs mt ongelmainen oli esiintynyt minuna facessa ja muillakin palstoilla. Ihan pokkana esitti ajatuksia ja kommentteja muka minun esittäminäni. Olimme kuulemma ystävykset mutta totuus että en olisi koskenut häneen tikullakaan saati vaihtanut kuulumista. Aivan järkyttävän häiriintynyt sairas ihminen. Tämän tyyppisillä palstoilla sen nyt jotenkin ymmärtää että voi yrittää esittää anonyymisti jotain muuta henkilöä, mutta jos esim. facessa esiintyy toisena, haloo - identiteetti rikos. Netissä kaikki on pysyvää, jopa ne poistetut tiedot...
Vierailija kirjoitti:
Pari tuttua laittaa kuvia lapsistaan ja hästäginä lapsen nimi eli kun haet tyyliin #maijamarjatta niin löytyy kuvia useampia.
Onks nää näitä: ahkera äiti vei lapset harrastukseen ja illalla juon vähän skumppaa?
Eräs nainen laittoi kuvan niiistetystä nenäliinastasn missä oli iso räkäkasa ja kyseli onko normaalia kun näkyy vähän vertakin. Siis ihan oikeesti. Meinasi laatta lentää. Poistin koko tyypin FB kavereista, muutenkin outoja juttuja. En jäänyt seuraamaan mitä muut kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat kuolleista vanhemmista facessa. Kuolivat muutaman päivän välein. Siinä olivat omassa sängyssä kuolleina, oli kyllä kauheaa katsottavaa!
Tämä menee jo kaiken mauttomuuden tuolle puolen! Kenelle voi tulla edes mieleen postata kuolleiden kuvia? Minusta siitä pitäisi seurata vähintään sakkorangaistukseen ja kuvat olisi poistettava heti. Teitkö ilmoituksen?
Post mortem-kuvat ovat kyllä täydellisesti suomalaista perinnettä. Vaikka oma sukualbumi on hukkunut maailman tuuliin, on ollut täysin yleistä ottaa kuvia edesmenneistä ja niitä on pidetty täysin avoimesti esillä piirongin päällä. Ei niitä edes ajateltu kammottaviksi sillä sama ihminenhän siinä on.
No eihän niiden lastenkaan kuvissa ole mitään häikkää vaikka ne kotialbumissa onkin nimien kera, mutta on eri asia laittaa joku asia/kuva faceen, kuin kotialbumiin. Kotonaan saa pitää piirongin päälläkin mitä kuvia haluaa, mutta ei niitä koko maailmalle kannata näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Katomuakatomua kirjoitti:
Oman lärvin ja kropan viikoittainen kuvaaminen milloin milläkin tekosyyllä.
Saliselfiet. Jestas sentään.Jep! Tiedän yhden jolle nauretaan ihan päin naamaa mutta ei se tajua. Tyhmä kun saapas. Ikää yli 30 + mutta käyttäytyy kun teini. Useat OIKEASTI urheilevat ammattilaiset ystävät nauraa sen päivityksille. Niin ja on myös koko kylän poljetuin pyörä. Marketta.
Ja on fiksua nauraa tyhmälle? Ja mikä oikeus "oikeasti" urheilevilla on naureskella muille. Ja miten vihaankaan sitä, että nainen(?) kirjoittaa toisesta"kylän poljetuin pyörä".
Mitä pirua se teille kuuluu kenen kanssa tämä Marketta on sänkyyn mennyt? Ja onko ne Markettaa polkeneet ukot sitten myös naurun aiheena tyyliin"kylän polkenein pyörä". Ei luusisi olevan miehellekään kovin kunniakasta mennä joka sänkyyn mihin vain huolitaan.
Yks tuttu jäi kiinni eritt ikävästä somekäyttäytymisestään eikä vieläkään tiedä että tyonanjansakin tietää touhuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saliselfiet. Jestas sentään.Jep! Tiedän yhden jolle nauretaan ihan päin naamaa mutta ei se tajua. Tyhmä kun saapas. Ikää yli 30 + mutta käyttäytyy kun teini. Useat OIKEASTI urheilevat ammattilaiset ystävät nauraa sen päivityksille. Niin ja on myös koko kylän poljetuin pyörä. Marketta.
Ja on fiksua nauraa tyhmälle? Ja mikä oikeus "oikeasti" urheilevilla on naureskella muille. Ja miten vihaankaan sitä, että nainen(?) kirjoittaa toisesta"kylän poljetuin pyörä".
Mitä pirua se teille kuuluu kenen kanssa tämä Marketta on sänkyyn mennyt? Ja onko ne Markettaa polkeneet ukot sitten myös naurun aiheena tyyliin"kylän polkenein pyörä". Ei luusisi olevan miehellekään kovin kunniakasta mennä joka sänkyyn mihin vain huolitaan.
Marketta on kaunis ja kateus...
Yhden tutun pitkät avautumiset vanhemmuudesta ovat ihan eri kuin todellisuus. Kommenteissa tietenkin lukee "oi kyllä te olette aivan mahtavia vanhempia". Toisinaan elämä kohtelee taas niin väärin ja tekisi mieli vaikka lyödä kaikkia, mutta hillitsen itseni koska kyllä se aurinko taas kohta risukasaankin paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat kuolleista vanhemmista facessa. Kuolivat muutaman päivän välein. Siinä olivat omassa sängyssä kuolleina, oli kyllä kauheaa katsottavaa!
Tämä menee jo kaiken mauttomuuden tuolle puolen! Kenelle voi tulla edes mieleen postata kuolleiden kuvia? Minusta siitä pitäisi seurata vähintään sakkorangaistukseen ja kuvat olisi poistettava heti. Teitkö ilmoituksen?
Tähän liittyen; vaikka joku saattaa minut nyt tästä jutusta tunnistaa niin silti. Serkkuni laittoi faceen kuvia kuolleesta mummostamme! Sieltä ne uutisvirtaa selatessani yllättäen ja pyytämättä hyppäsivät silmilleni. Meinasin saada sydärin, tuolla tavalla ylipäätään sain tietään mummon kuolemasta. Järkytyin kyllä ensin aika pahasti ja nyt myöhemmin olen ollut myös vihainen. Mielestäni tuo on jo kuolleen halventamista. Jos haluaa itselleen tuollaisia muistoksi niin siitä vaan, mutta eivät tosiaankaan kuulu someen. Olisi ollut korrektia vaikkapa kysyä, että haluaako joku nähdä ja laittaa näille sitten kuvat yv:nä. Mutta tämä meni minulta ainakin yli kaiken ymmärryksen...
Vierailija kirjoitti:
Yksi naikkonen ihannoi laihuutta ja anoreksiaa ja väitti kaikille olevansa anoreksikko, bulimikko ym. Otti jopa tatuoinnin käteensä missä luki jotain "mechanical eating". Muija ei siis ikinä ollut laiha, vaan ylipainoinen, joskus saattoi käydä normaalipainon lukemissa, mutta yleensä ylipainoinen. Hänellä oli tapana postata kuvia joita otti esim ylhäältä päin itsestään tai sumuisesti yrittäen näyttää mahd laihalta ja kirjoitteli niihin kaikkea "hirvee possu" ym kerjäten ihmisiltä kommentteja "oot niin kaunis", "et oo yhtään lihava" ym. Ei sellaista jaksanut seurata, poistui kavereista.
Kuitenkin minkä tahansa painoisella ihmisellä voi olla syömishäiriö, se ei välttämättä näy painossa ulospäin.
https://www.syomishairiokeskus.fi/uusi/mita-syomishairiot-ovat/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä alkuperäisessä viestissä paistaa kateus tätä kyseistä Markettaa kohtaan kun vielä nimenkin pistänyt mukaan!
Eräs sukulainen piti kirjaa siitä, että kuinka moni fb-kaveri onnitteli syntymäpäivinä, tai kuinka monta kertaa muut tykkäilivät hänen päivityksistään. Aina syntymäpäivän jälkeen tuli marttyyrimäinen päivitys, jossa luki jotakin tyyliin ”olisipa kiva tietää mitä olen tehnyt väärin kun Matti, Maija, Tiina, jne. eivät onnitelleet minua”. Oli siis tägännyt päivitykseen kaikki ystävät jotka eivät onnitelleet.
Teki myös samanlaisen päivityksen, jos jotkut eivät olleet tykkäilleet tarpeeksi hänen päivityksistään, eli vähintään kerran kuussa tuli avautuminen jossa luki että ”Näköjään Terhiä, Penttiä, Siniä jne. ei kiinnosta pätkääkään minun tekemiset, välillä mietin että onko minulla oikeita ystäviä ollenkaan”. Tässäkin siis fb-kaverit tägättyinä.
Yllättäen aika moni on poistanut hänet kavereistaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulainen piti kirjaa siitä, että kuinka moni fb-kaveri onnitteli syntymäpäivinä, tai kuinka monta kertaa muut tykkäilivät hänen päivityksistään. Aina syntymäpäivän jälkeen tuli marttyyrimäinen päivitys, jossa luki jotakin tyyliin ”olisipa kiva tietää mitä olen tehnyt väärin kun Matti, Maija, Tiina, jne. eivät onnitelleet minua”. Oli siis tägännyt päivitykseen kaikki ystävät jotka eivät onnitelleet.
Teki myös samanlaisen päivityksen, jos jotkut eivät olleet tykkäilleet tarpeeksi hänen päivityksistään, eli vähintään kerran kuussa tuli avautuminen jossa luki että ”Näköjään Terhiä, Penttiä, Siniä jne. ei kiinnosta pätkääkään minun tekemiset, välillä mietin että onko minulla oikeita ystäviä ollenkaan”. Tässäkin siis fb-kaverit tägättyinä.
No kyl se on ihan hlvetin törkeetä, jos ei onnitella ja tykätä kuvista/päivityksistä. Itse pidän myös kirjaa, mutta en tägää ketään tai julkisesti valita. Itse en sitten vastavuoroisesti onnittele heitä tai tykkäile. Sitä saa mitä tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyl se on ihan hlvetin törkeetä, jos ei onnitella ja tykätä kuvista/päivityksistä. Itse pidän myös kirjaa, mutta en tägää ketään tai julkisesti valita. Itse en sitten vastavuoroisesti onnittele heitä tai tykkäile. Sitä saa mitä tilaa!
Suosittelen sulle taukoa sosiaalisesta mediasta ja saatat huomata, että elämä tapahtuu sen ulkopuolella. Ei kaikki ihmiset roiku siellä lukemassa sun kaikkia päivityksiä, vaikka oliskin profiili.. On yllättävän raskasta tykkäillä ja huomioida kaikkia julkaisuja.
Vieläkö näitä tulee lisää? Aika uskomattomia jotkut kyllä on
Tietoja ja kuvia itsestään.