Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsen isän puolen suvun kanssa pakko olla tekemisissä, jos he ovat loukanneet minua pahasti?

Vierailija
06.08.2018 |

Meille tuli ero, mies petti ja vaihtoi lennosta uuteen naiseen.
Miehen sukulaiset kannustivat eroon ja anoppi mm. käski minun mennä mielisairaalaan kun olin sekaisin ja surullinen pettämisestä.

Olen miettinyt, että onko sellaisia tilanteita, joissa minun tulisi olla heidän kanssa tekemisissä?
Lapsi on isänsä ja sukulaisten kanssa säännöllisesti, enkä minä ole puuttunut siihen mitenkään.

Onko minulla oikeus laittaa välit poikki? Alan olla henkisesti niin huonossa kunnossa, että jo pelkästään jossain sosiaalisessa mediassa heidän olemassaolo ahdistaa. Tekopyhää porukkaa, jotka ovat jotenkin ihmeellisellä tavalla saaneet käännettyä kaiken minun syykseni.

Apua, tukea?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus laittaa heihin välit poikki niin halutessasi. Hyvä kuitenkin, että annat lapsen tavata sukulaisiaan. Varmasti hän vielä joskus osaa tehdä oman päätöksen asian suhteen.

Vierailija
2/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla missään tekemisissä. Somessa voit estää heidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko tätä käyttää minua vastaan jossain vaiheessa?

Vierailija
4/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mielisairaalaan, jos oot henkisesti huonossa kunnossa äläkä vikise

Vierailija
5/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiitos kovasti myötätunnostasi. En ole mielisairaalaan menossa, tuskin sinne minua otettaisiinkaan. On normaalia tuntea ahdistusta, surua ja vihaa tilanteissa joissa ihminen on tullut loukatuksi. Sinä et ilmeisesti tiedä siitä mitään, kun noin katkeraksi olet muuttunut. Tsemppiä.

Ap

Vierailija
6/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise kaikki yhteydenpito. Oma olosi paranee vasta, kun ilkeitä ja vahingollisia ihmisiä ei pyöri omissa nurkissa. Terveisin saman kokenut.

Vierailija
7/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko tätä käyttää minua vastaan jossain vaiheessa?

Ei missään virallisessa yhteydessä.

Vierailija
8/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiitos kovasti myötätunnostasi. En ole mielisairaalaan menossa, tuskin sinne minua otettaisiinkaan. On normaalia tuntea ahdistusta, surua ja vihaa tilanteissa joissa ihminen on tullut loukatuksi. Sinä et ilmeisesti tiedä siitä mitään, kun noin katkeraksi olet muuttunut. Tsemppiä.

Ap

En mä mitään myötätuntoa tarjoa. Jos olet heikko, ei sinulla mitään tee. Ota itseäsi niskasta ja nosta itse itsesi suosta äläkä vikise ja kerjää sääliä.

Vierailija
9/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En mä mitään myötätuntoa tarjoa. Jos olet heikko, ei sinulla mitään tee. Ota itseäsi niskasta ja nosta itse itsesi suosta äläkä vikise ja kerjää sääliä.

Sitähän tässä olen juuri tekemässä, muuttamassa elämää siihen suuntaan, että nousisin sieltä suosta.

Mikähän sun pointti nyt on?

Tuosta heikkoudesta on varmaan turha noin kyynisen ihmisen kanssa alkaa vääntämään..

Vierailija
10/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mitään velvoitteita sulla enää olla heidän kanssaan missään tekemisissä, ellet niin halua. Ei kuitenkaan poissulje sitä, ettetkö heihin vielä joskus törmää, mutta kaipa sen sitten jo kestät kuten kuuluu.

Vierailija
11/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Saman tarinan läpi elän itsekin parhaillaan.

Itse "siedän" lapsien isovanhempia kotonani lasten ayntymäpäivillä, konfirmaatioissa ja ylioppilasjuhlissa. Muissa ympyröissä kannustan lastani juttelemaan isovanhmilleen nähdessämme, itse suhtaudun kuin lähes vieraisiin ihmisiin.

Tämän paremmaksi välit eivät tule koskaan muuttumaan. Muut isän lähisukulaiset kohtelevat meitä lähinnä kuin ilmaa. Esim tätejä, setiä ja serkkuja ei lapsien juhlissakaan näy tai kuulu, vaikka kutsuttu on. Mutta sw.on heidän valintansa ja häpeänsä.

Sinun ei tarvitse sietää lasten takia mitään, mikä tuntuu sinusta liian pahalta. Äärimmäisessä tilanteessa isä voi hoitaa lapsen kaikki suhteet omiin sukulaisiinsa. Jos isä ei tätä tee, sitten ei tee.

Vierailija
12/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitähän tässä olen juuri tekemässä, muuttamassa elämää siihen suuntaan, että nousisin sieltä suosta.

Tuosta heikkoudesta on varmaan turha noin kyynisen ihmisen kanssa alkaa vääntämään..

Siihen mitään muuttamista tarvitse. Riuhtaset itsesi niskasta ylös ja lopetat vaan tuon vikinän. Sitten haistatat pitkän vtun niillä sukulaisilla ja hajotat vaikka ex anopin ikkunat ja vetelet avarilla päin taulua. Mielesi paranee.

Vierailija
13/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina täällä on noita äkäilijöitä, älä välitä.

Lapsen isän suvun kanssa ei sinun tarvitse olla oikeastaan juuri mitenkään tekemisissä.  Ainoa linkki sinne on tietysti lapsesi.  Ja siinä on sitten se uhkakuva olemassa, että he yrittävät manipuloida lastasi puolelleen ja sinua vastaan.  Mikä on suurin piirtein typerintä, mitä kukaan voi tehdä, mutta valitettavasti näin joskus tapahtuu.

Ehkä sinun ahdistuksesi oli heille liian kova pala, eikä heillä ollut mitään muuta sanottavaa / neuvoa siihen, kuin että mene hoidattamaan itseäsi.  En tiedä millä sanoin he tämän sinulle sanoivat, mutta jos he on todella sanoneet, että mene mielisairaalaan, niin se on kyllä aika ilkeä heitto.  Parempi olisi ollut sanoa vaikka, että jos sinulla on paha olo, niin ehkä terapiasta voisi olla apua.  Mutta yksioikoiset ihmiset sanoa pamauttelevat mitä tahansa.

Tuskasta pääsee kyllä irti, mutta vie se aikansa. Älä lisää tuskaasi olemalla miehesi suvun kanssa tekemisisssä.  Anna miehesi hoitaa se puoli lapsen kannalta, ja lähde sinä rakentamaan uutta elämää lapsellesi ja itsellesi.  Jos saat kuulla, että lapsellesi on syötetty sinusta jotain soopaa, siihen sinun on puututtava.  Ole silloin tiukka, mutta asiallinen.  Älä rakenna riitaa äläkä mene siihen mukaan, jos sitä heidän puoleltaan aletaan tehdä.  Totta kai sinusta syyllinen tehdään, niinhän tehdään AINA tai ainakin hyvin usein, kun tällaista tapahtuu.  Oma osapuoli puhdistetaan vitivalkoiseksi ja se toinen pyritään saamaan syylliseksi.  Vaikka miten selkeä tapaus olisi, niin silti vaan sitä jätettyä puolisoa syyllistetään.  Yksinkertaisimmin se tapahtuu niin, että vaan tietäväisen näköisenä julistetaan, että ei ole yhden syy jos kaksi tappelee.  Vaikka miten selkeät näytöt olisi siitä, että syy on kyllä vain ja ainoastaan siinä yhdessä.  Eikä mitään perusteluja tietenkään tarvitse esittää, kunhan vaan omahyväisesti todetaan se kuuluisa klisee.

Koita päästä tällaisen yläpuolelle.  Kismittää se kyllä, kun tietää, että aina on ihmisiä, jotka sitten myös uskoo ne väärät syytökset.  Mutta toisaalta taas sinulla on varmasti oma omais- ja ystäväpiiri.

Vierailija
14/14 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siihen mitään muuttamista tarvitse. Riuhtaset itsesi niskasta ylös ja lopetat vaan tuon vikinän. Sitten haistatat pitkän vtun niillä sukulaisilla ja hajotat vaikka ex anopin ikkunat ja vetelet avarilla päin taulua. Mielesi paranee.

Oot hassu :D Joko helpotti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä