Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko idea hyvä vai ihan sairas?

Vierailija
06.08.2018 |

Olen lähdössä pitkälle matkalle joka sisältää myös tiettyjä riskejä, ei mitään välitöntä vaaraa mutta todennäköisyydet kuitenkin suuremmat kuin kotona Suomessa.

Olen harkinnut kirjoittaa kirjeitä perheenjäsenille sekä läheisille ystäville ja viedä ne pankkiin omaan tallelokerooni. Ei mitään ihmeellistä vaan ainoastaan muutamia kauniita sanoja ja muistoja, kertoisin vaan olevani tyytyväinen kaikkeen menneeseen ja tulevaan.

Onko ajatus hyvä vai täysin surkea?
Miten suhtautuisit jos saisit tällaisen kirjeen kuolleelta ystävältä tai perheenjäseneltä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko mennä metsään leikkimään hirttonarulla?

Vierailija
2/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen mutta samalla jotenkin kaunis idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDD

Vierailija
4/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta nyt pahastuakaan voisi.

Olisihan se kiva kuulla ääniä haudan takaa.

Vierailija
5/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hiukan ylimitoitettua yhden reissun takia, jos et sitten alvariinsa matkustele riskialttiissa kohteissa tai vietä muuten vaarallista elämää. Mutta kaunis ajatushan tuo on, olisihan se koskettavaa saada tuollainen kirje, jos läheiselle se pahin sattuisi.

Vierailija
6/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka sisältää 'vaarallisia' maanosia ja valtioita.

Jos minusta riippuu niin elän vielä ainakin 70 vuotta.

-ap

Vierailija
7/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet siis kauppaan ja pelkäät jääväsi auton alle?

Vierailija
8/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko olleeni kovin hyvä ystävä, jos ei edes kerrota, että on tuollaiselle reissulle lähdössä..

Vierailija
9/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta mitään haittaakaan ole. :)

Vierailija
10/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos omistaisin viimmeisen kirjeen parhaalta ystävältä. Vanhoja kuviakin on kyllä kiva katsella välillä ja muistella hyviä hetkiä.

Vierailija
11/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varaudut etukäteen siihen, että mahdollisesti menehdyt tuolla reissulla? Minne oot lähdössä? Sota-alueelle? Missä itse suojeluvaisto? Aika sairaalta kuulostaa. Siis ainahan voi sattua vaikka ja mitä ja voi olla, että sitä ei enää uutta päivää näe. Harvoin silti kirjoitellaan jäähyväiskirjeitä, jollei olla itsaria tekemässä.

Vierailija
12/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeet menevät perille vasta jos tallelokero vaihtaa omistajaa. Ne voi vaikka repiä kun muutaman vuoden päästä olen takaisin Suomessa.

-ap

Vierailija
13/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matkasta sen verran että palkka siitä on mielestäni riskin arvoinen.

-ap

Vierailija
14/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja matkasta sen verran että palkka siitä on mielestäni riskin arvoinen.

-ap

Saako kysyä miksi? Mitä sä teet siellä?

Vierailija
15/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuva ei liity tähän kysymykseen. Lisäksi minua koskee hyvin laaja vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
16/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että ap on tekemässä itsemurhaa muttei kerro kaikkea... Mikäli näin on, ap älä vie henkeäsi.

Vierailija
17/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi aika tuskallista lukea juttuja/mietteitä yhdessä nipussa ihmiseltä, joka on jo kuollut. Ehkä olen vain tunnevammainen tai jotain, mutta kokisin raskaaksi. Mieluummin vastaanottaisin vaikka kortteja pitkin matkaa. Kortteihin ei tarvitse selittää mitään pitkästi. Mutta en tiedä olisiko se sinusta liian "rento" viestintätapa, jos aiot kirjoittaa myös vanhojen muisteluja etkä vain matkalta kuulumisia.

Vierailija
18/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alkanut tarina. Hyvä ap! Jatka samaan malliin

Vierailija
19/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alkaisin kirjeiden takia ajattelemaan, että olikohan kuolema ulkomailla sittenkin jollakin tapaa järjestetty itsemurha, 

Vierailija
20/20 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekana mieleen rauhanturvaaja tai paukku. Toivottavasti ei jälkimmäinen.