En käsitä, miten koulukiusaaja pystyy elämään tekonsa kanssa,
jos koskaan aikuistuu ja lopulta tajuaa, että mitä on oikein tullut tehneeksi.
Kommentit (40)
Kiusaaminen on yksi ihmisen ominaisuudesta,kaikki luontokappaleet kiusaa heikompiaan,se on luonnon laki.
Kiusaajat jatkavat samaa itsekeskeistä elämäänsä, eivätkä osaa katua tai hävetä tekojaan. Harva heistä edes ymmärtää olleensa kiusaaja. Heistä tulee narskuja ja jäññiksiä.
Kiusaajissa on varmaan niitä puhtaita ihmispaskoja, joita ei kiinnosta ja sitten niitä joukon mukana menijöitä, jotka katuvat aikuistuttuaan. Sitten iso osa niitä, jotka eivät edes tajunneet kiusanneensa eivät tiedä vieläkään, ellei joku kerro.
Vierailija kirjoitti:
jos koskaan aikuistuu ja lopulta tajuaa, että mitä on oikein tullut tehneeksi.
Siinä kun aikuistuu niin ymmärtää että tuli tehtyä väärin, mutta ei se ole oma syy. Lapset tekevät tyhmiä juttuja. Vastuu on aikuisilla
Vierailija kirjoitti:
Kiusatut näyttävät olevan ihan yhtä pahoja ihmisiä kuin kiusaajatkin tämän ketjun perusteella. Hautovat ikuista kostoa ja vihaa vuosien, jopa vuosikymmenien päästä. Ja tekijät vieläpä olivat LAPSIA kiusatessaan, nyt ehkä ihan erilaisia ihmisiä.
Samanlainen tunne minullekin tuli.
Nykyään ajatellaan yhä enemmän että myös hiljaa olo ja asioihin puuttumattomuus on myös kiusaamista, koska niin kauan kuin huonoon käytökseen ei puututa, se saa jatkua. Esim. Rasistiseen huuteluun bussissa suhtautuminen.
Kiusaamiseen puuttuminen on kaikkien asia eikä tilanteissa saa jäädä hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on yksi ihmisen ominaisuudesta,kaikki luontokappaleet kiusaa heikompiaan,se on luonnon laki.
Se, että jokin on luonnollista, ei tee siitä hyvää ja toivottavaa.
Kilpakosijan pieksäminen voi olla eläinten soidinmenojen valossa hyvin luonnollinen tapa edistää pariutumistaan.
Sotiminen lienee luonteenomaista myös ihmislajille.
Sukulan suojateista se tia oli koulukiusaaja ja tänäkin päivänä kiusaa ihmisiä levittämällä valheita muista( jopa sellaisista joita on tavannut pari kertaa jossain) ja käy muihin käsiksi. Sitten kun kävelee vastaan katsoo nokkaa pitkin. Samanlaisia tian kaveritkin on. Mulkkaavat ihmisiä joita eiväy tunne ja kuiskuttelevat naaman edessä toisista virnuillen vaikka selvästi muut näkevät. Että porukassa tyhmyys tiivistyy. Sairasta, luulis että aikuiset ihmiset osais käyttäytyä mutta ei. Pitää käyttäytyä kuin teinit. Jotku muuttuu jotku ei. Jotku kokee omantunnon tuskia jotkut ei.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ne kiusaajatkin ovat.
Opettakaa lapsenne pistämään vastaan.
Aika brutaaleiksi barbaareiksi voi joutua koulimaan lapsensa joissain tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusatut näyttävät olevan ihan yhtä pahoja ihmisiä kuin kiusaajatkin tämän ketjun perusteella. Hautovat ikuista kostoa ja vihaa vuosien, jopa vuosikymmenien päästä. Ja tekijät vieläpä olivat LAPSIA kiusatessaan, nyt ehkä ihan erilaisia ihmisiä.
Samanlainen tunne minullekin tuli.
Hyvin epäreilua syyllistää sadististen mulkeroitten uhreiksi joutuneita traumatisoituneita ihmisiä, taidat itse olla sellainen kiusaaja kommenttisi perusteella.
Kiusaaja ei aina edes ymmärrä kiusanneensa. Kaikki tehtiin vain ”läpällä”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kiusaajat yleensä aikuistuvat ja jättävät lapsuuden nahistelut menneisyyteen, kiusatut näköjään hautovat jotain väkivaltaista kostoa heitä kiusanneita lapsia kohtaan. Aika sairasta settiä.
Taitaa olla provo, mutta silti. On "hiukan" eri asia päästä yli siitä että on itse ilkkunut, haukkunut ja ehkä lyönytkin toista, kuin olla itse siinä kiusatun roolissa. Kiusaajalla voi olla isokin kaveripiiri ja hauskaa joka päivä ilman kummempia ongelmia. Kiusattu saa kuulla tunnista toiseen herkimmässä iässä miten p*ska ihminen on, alkaen itsekin uskomaan siihen. Itsetunto nollissa, ei pienintäkään uskoa että voisi olla kelvollinen ihminen mihinkään. Kaverisuhteisiin, seurustelusuhteisiin, kouluun, edes ihmisten ilmoilla näyttäytymiseen...
Siinä voi kukin miettiä huvikseen, kummasta on helpompi "päästä yli".
Olen ollut todella kiltti ja hiljainen hissukka koulussa. Käytös kymppi. Silti sain kuulla että olen kiusannut entistä parasta ystävääni koko 6 luokan ajan. Tämä entinen kaverini vaihtoi minun ja silloisem uuden parhaan kaverini vuoksi myös luokkaa. Kiusaamisen syy oli siis se että ystävystyin uuden ystävän kanssa ja hän jäi kolmanneksi pyöräksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös, että usein kiusaaja on syöpä kiusatun aivoissa. Kiusaaja on konkreettisesti muuttanut kiusatun aivorakennetta (lue aiheesta) ja kiusatun elämä olisi aivan toisenlaista jos kiusaajaa ei olisi ollut olemassa. Kiusattu SAA tuntea kaikkea laidasta laitaan, myös vihaa, koska kiusaamisen suraukset näkyvät kiusatussa vielä VUOSIKYMMENIEN päässä. Ne kiusaajan teot ja sanat eivät katoa kiusatun aivoista vaan ovat vaikuttaneet ja vaikuttavat sosiaalisiin suhteisiin ja koko elämään koko loppuiän. Vain harva kiusattu pystyy jättämään kaiken täydellisesti taakseen ja elämään ilman kiusaamisen aiheuttamia vaikutuksia. Se ei poista alkuunkaan niitä kiusatun kokemia traumoja, että tekijät olivat "lapsia". Se oli kiusatuille todellista ja järkyttävää ja kiusattu on usein pienempi ja kiusaajat usein isompia sekä kooltaan, että iältään. Ei se asetelma aikuisena muutu niin, että kiusatulta pyyhkiytyy kaikki ongelmat pois vain sillä, että heh heh kiusaajat olivat lapsia, mikä tsoukki, loooool! Kiusatun haavat ovat todellisia, syvällä ja harvoi hoidettuja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ihminen voi syödä muita eläimiä ja omata paremmat perusoikeudet muihin eläimiin nähden sillä perusteella, että ihminen on älykkäämpi? Ihminen hän yleensä nostetaan muiden eläinten yläpuolelle kun oikeutetaan lihateollisuus, muu teollisuus, tilantarve jne. Miksi ihmisellä pitäisi olla paremmat oikeudet tai miksi ihmisen "älykkyys" olisi parempaa jos kuitenkin se on samanlainen kuin muutkin luontokappaleet, eikä se älykkö joka ymmårtää olla kiusaamatta viimeistään silloin kun asiasta huomautetaan?
Vierailija kirjoitti:
Olepa hiljaa. Mulla ei ainakaan ole sitä ominaisuutta. Enkä kiusaa heikompiani. En kiusaa ketään.
Ketä heikompaasi sinä luontokappaleena kiusaat?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut todella kiltti ja hiljainen hissukka koulussa. Käytös kymppi. Silti sain kuulla että olen kiusannut entistä parasta ystävääni koko 6 luokan ajan. Tämä entinen kaverini vaihtoi minun ja silloisem uuden parhaan kaverini vuoksi myös luokkaa. Kiusaamisen syy oli siis se että ystävystyin uuden ystävän kanssa ja hän jäi kolmanneksi pyöräksi.
Tämäkin on kyllä todellinen ilmiö. On lapsia jotka kokevat että heitä kiusataan jos muut eivät leiki heidän säännöillään, jos ystävä ottaa etäisyyttä kun olet kohdellut häntä kurjasti tai jos ystävällä on muitakin ystäviä. Näitäkin saa työn puolesta setviä sen todellisen kiusaamisen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on kyllä todellinen ilmiö. On lapsia jotka kokevat että heitä kiusataan jos muut eivät leiki heidän säännöillään, jos ystävä ottaa etäisyyttä kun olet kohdellut häntä kurjasti tai jos ystävällä on muitakin ystäviä. Näitäkin saa työn puolesta setviä sen todellisen kiusaamisen lisäksi.
Joukon ulkopuolelle sulkeminen on myös kiusaamista.
Nehän on lapsia eikä ne kauaa muista jotakin kiusaamista kun uutta tulee elämään koko ajan.