Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako teidän 13v tytöt jo itse kouluvaatteensa?

Vierailija
06.08.2018 |

Mistä tiedätte että ostaa sen mitä tarvitsee eikä mitään turhaa?

Meillä hyvin itsepäinen tyttö, ei halua mitään mitä olen ostanut ja se ok, mutta tuppaa ostamaaan huppareita vaikka kaapissa jo 20 ennestäänkin tai kulkee liian pienissä vaatteissa. Oon ihan neuvoton..

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hermostuin 10v tyttöön vaatekaupoilla kun osasi juuri katsoa niitä liian lyhyitä paitoja, liian iso kaula- aukko, paidat ihme materiaalia, liian kireitä farkkuja....Kiukutteli että en anna hänen pukeutua kuten haluaa. Kuitenkin on vielä lapsi jolle mukavuus arjessa tärkeintä ja oudot hörsäkkeet jää käyttämättä.Tilattiin hänelle jotain räikeitä avaruusvaatteita netistä keväällä eikä kehtaakaan pitää niitä.

Vuosi pari sitten oli muotia löysähköt paidat ja pöksyt ja vaatteiden ostaminen oli helpompaa tässä 134-170 kokoluokassa, mutta nyt muotia on näköjään taas jotkut pienet olkaapäät paljastavat rimpulat ja röyhelöt.

Netissä on helpompi ostaa yhdessä kun voin rajata vaatteita, mutta kaupassa löytää aina sen ihmeellisemmän rätin.

Vierailija
42/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä esim. peruspitkähihaisia t-paitoja, collegepaitoja, farkkuja, leggareita? tai urheiluvaatteita?

ap

Stockmann, Stadium, XXL...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 14 j 15 v käyvät itse katselemassa vaatteensa ja ilmoittavat mulle kun sopiva löytyy. Mä sitten lupaan / en lupaa maksaa sen.

Ovat oppineet sen, ettei multa kannata pyytää 100 e huppareita ja 90 e farkkuja. Mutta jos vastaavat tuotteet löytävät alesta -50%, lähes aina suostun ostamaan.

Homman nimi on kuitenkin se, että nuoret arvostavat toisissaan uskomattoman paljon "oikeanmerkkisiä" vaatteita. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Ja kyllähän se on nopein tie aikuistenkin keskinäiseen arvostukseen: oikein hyvinpukeutunutta arvostetaan enemmän kuin jotain rehjaketta.

Vierailija
44/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani 14 j 15 v käyvät itse katselemassa vaatteensa ja ilmoittavat mulle kun sopiva löytyy. Mä sitten lupaan / en lupaa maksaa sen.

Ovat oppineet sen, ettei multa kannata pyytää 100 e huppareita ja 90 e farkkuja. Mutta jos vastaavat tuotteet löytävät alesta -50%, lähes aina suostun ostamaan.

Homman nimi on kuitenkin se, että nuoret arvostavat toisissaan uskomattoman paljon "oikeanmerkkisiä" vaatteita. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Ja kyllähän se on nopein tie aikuistenkin keskinäiseen arvostukseen: oikein hyvinpukeutunutta arvostetaan enemmän kuin jotain rehjaketta.

Meillä on on ollit melkein sama, mutta niin että vaatteilla on ollut aina se maksimi raja esimerkiksi niin että huppari maks 20e, farkut maks 10e, kengät maks 40e, talvitakki maks 50e...

Vierailija
45/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa farkkuja kympillä? Harvoin ees Prismassa tai Citymarketissa on semmosia hintoja! T. Nainen

Vierailija
46/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13v käy ostamassa vaatteita itse tai yhdessä vanhemman kanssa. Itse ostaa enemmän sisävaatteita, yhdessä sitten ulkovaatteet ja kengät, sekä juhlavaatteet. Osaa valita ihan fiksusti, kyselen yleensä etukäteen mitä vaatteita tarvitsee ja ostokset sen mukaan.

Enimmäkseen vaatteita ostaa urheiluliikkeistä, mutta itsekseen käy sitten h&m, Lindex ja Zara -tyyppisiä liikkeitä. Farkut ostetaan Vero Modasta.

Tyyli tytöllä on yleensä joko trikoot ja t-paita. Kouluun farkut, tai joskus collage housut (alla kylmemmillä säillä ne trikoot) ja sitten t-paidan päälle joko pidempää neuletta tai lyhyttä hupparia. Lämpösemmillä keleillä voi olla ohut pitkähihainen. Vaatteet ovat peittäviä, mutta housut yleensä vartalonmyötäisiä.

En ole joutunut puuttumaan siihen että pukeutuisi liian paljastaviin vaatteisiin. Näyttää ihan ikäiseltään (tai jopa nuoremmalta). Toisaalta tuollaiselle rimppakinttuiselle ja vielä muodottomalle tytölle sopii lähes kaikki vaatteet, eikä näytä pahalta/paljastavalta. Suht lyhyessäkin sortseissa voi liikkua ja peppu ei vilku.

Vierailija
47/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osta.

Heidän sugardaddynsä ostaa heidän puolestaan.

Vierailija
48/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16vespoostatyttö kirjoitti:

kun olin 13 menin vanhempien kanssa kauppaan ostamaan vaatteita sit joskus 15vuotiaana aloin käymään ite kaupassa ostaa vaatteita ainaku tarvin nii pyysin rahaa ja toin kuitit. nyt oon lukion alottava 16v ja ostan vaatteita lähinnä urheilu kaupoista, h&m ja kirppiksiltä. sit ku n. 15 - 18v kasvu pysähtyy kannattaa panostaa laatu vaatteisiin jotka tulee kestää pitkään 3-7 vuotta jopa.

Joko olet oikeasti 10v tai sitten sun pitää ensimmäisenä lukiossa opetella kirjoittamaan kunnolla.

Vierailija
49/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0meillä 12v poika jaluaisi jo itse ostaa tai valita vaatteensa, mutta en anna. Pelkään että poika ei osaa pukeutu järkevästi vaan menee massan mukaan, sen sijaan olen ostanut pojalle samanlaisia kunnolisia vaatteita kuin mitä miehelleni.

Harmaat teryleeniprässihousut ja sininen V-kaula-aukkoinen pulloveri. Jalkan toki Pomarfinnin harmaat sämpylät.

😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi