Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako teidän 13v tytöt jo itse kouluvaatteensa?

Vierailija
06.08.2018 |

Mistä tiedätte että ostaa sen mitä tarvitsee eikä mitään turhaa?

Meillä hyvin itsepäinen tyttö, ei halua mitään mitä olen ostanut ja se ok, mutta tuppaa ostamaaan huppareita vaikka kaapissa jo 20 ennestäänkin tai kulkee liian pienissä vaatteissa. Oon ihan neuvoton..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0meillä 12v poika jaluaisi jo itse ostaa tai valita vaatteensa, mutta en anna. Pelkään että poika ei osaa pukeutu järkevästi vaan menee massan mukaan, sen sijaan olen ostanut pojalle samanlaisia kunnolisia vaatteita kuin mitä miehelleni.

Harmaat teryleeniprässihousut ja sininen V-kaula-aukkoinen pulloveri. Jalkan toki Pomarfinnin harmaat sämpylät.

No sinä olet ilmeisesti naimisissa eläkeläisen kanssa? Ei kukaan alle 4-kymppinen pukeudu noin. 

Vierailija
22/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0meillä 12v poika jaluaisi jo itse ostaa tai valita vaatteensa, mutta en anna. Pelkään että poika ei osaa pukeutu järkevästi vaan menee massan mukaan, sen sijaan olen ostanut pojalle samanlaisia kunnolisia vaatteita kuin mitä miehelleni.

12 v. ja aikuinen mies. Samanlaiset vaatteet? Miksi ihmeessä?

Onhan tuo hyvä tapa varmistaa että kumpikaan ei tule koskaan saamaan piparia kuin omalta vaimoltaan, vasta papin aamenen jälkeen 36-vuotiaana ja silloinkin vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mies ei osaa ostaa omia vaatteitaan? Oletko miehesi äiti?

En ole, mutta näin varmista että myös mies pitää juuri sellaisia vaatteita kuin mitä minä haluan hänen pitävän.

Vierailija
24/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen 13-vuotiaan antaa ostaa omat vaatteensa niin kaappi on täynnä huoravetimiä. Ton ikäiset tytöt haluaa just olla niitä Kardashian-klooneja, joten ei todellakaan kannata päästää yksin kaupoille. Poikien kanssa nyt ei samaa ongelmaa ole. 

Meidän tyttö rakastaa neuleita ja huppareita sekä collarihousuja (käyttää toki farkkujakin). Sama pukeutumistyyli ollut jostain 11-vuotiaasta lähtien ja on nyt 14. Valitsee itse vaatteensa.

Vierailija
25/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaat teryleeniprässihousut ja sininen V-kaula-aukkoinen pulloveri. Jalkan toki Pomarfinnin harmaat sämpylät.

No sinä olet ilmeisesti naimisissa eläkeläisen kanssa? Ei kukaan alle 4-kymppinen pukeudu noin. 

Ne alle nelilymppiset jotka eivät itse valitse ja osta vaatteitaan vaan pukeutuvat vaimon hankkimiin "järkeviin" asusteisiin käyttävät kyllä.

Vierailija
26/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä huppareissa on vikana? Jos tykkää niistä, niin antaa käyttää vapaasti. Ei ole mitään liian paljastavaakaan. 

Tytöllä hupparit ovat todella wt. Varsinkin jos niissä on joku Adidaksen merkkilogo, mukana maastokuosi tai Bob Marleyn naama. Tai vastaavasti joku ylisuuri itsemurhahuppari. Ei anna ihmisestä yhtään fiksua kuvaa. 

Vierailija
27/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä teinit pukeudu kuin 40 v. Jos 40 v. pukeutuu kuin teini, niin olisin jo huolissani.

Vierailija
28/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tyttö halua lähteä kanssani shoppailemaan, en tiedä miksi, on käynyt kavereiden kanssa ostamassa vaatteita ja aina ei miellytä silmää, eikä ole käytännöllisiä.

ap

Ei halua sun kanssa, koska haluaa ostaa jotain sellaista, mitä sinä et kuitenkaan hyväksyisi. Makkarakuorinen trikoomekko tai joku tissipaita sillä on mielessä. 

Vierailija
29/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä oattte vaatteita ja milllaisia?

ap

Mokasit jo siinä vaiheessa kun annoit lapset päättää ja määrätä. Aikuisen tulee olla se joka määrää ja pitää kuria talossa, muuten siitä ei tule mitään. Pitää olla tiukka, eikä antaa lepsusti lapsen tehdä mitä huvittaa. Nykyään lasten kasvatus on ihan retuperällä kun kuria ei pidetä.

Ap on uusavuton nyssykkä, joka ei hallitse lastaan vaan kyselee kasvatusvinkkejä netistä. 

Vierailija
30/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään yleensä yhdessä, ihan tyttären omasta tahdosta. Saa kyllä itse valita vaatteensa annetun budjetin mukaisesti. Saisi tottakai mennä kavereiden kanssa jos haluaa. 

Vierailija
31/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa itse ja käy usein kavereidensa kanssa. Ainut asia mitä olen sanonut, että en kustanna liian paljastavaa esimerkkinä shortsit missä selvästi jo takapuoli näkyy. Ei onneksi ole tullut tarvetta ees keskustella tämmösestä. Ne ei vaan mielestäni sovi tuon ikäisille lapsille, vaikka niitä kaupungilla etenkin kesällä näkee.

Vierailija
32/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki normaalit parit tietävät ja tuntevat toistensa vaatemaun ja tyylin. Jos sinä et tunne niin jotain on vikaa sinun parisuhteessasi. 

Vierailija
33/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, mutta näin varmista että myös mies pitää juuri sellaisia vaatteita kuin mitä minä haluan hänen pitävän.

Kuulostat ihanalta ihmiseltä. Päätätkö perheessänne kaikesta, vai onko miehelläkin sanavaltaa? Toisaalta ihan oma vikansa, jos suostuu tossun alle.

Vierailija
34/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 v. ja aikuinen mies. Samanlaiset vaatteet? Miksi ihmeessä?

Onhan tuo hyvä tapa varmistaa että kumpikaan ei tule koskaan saamaan piparia kuin omalta vaimoltaan, vasta papin aamenen jälkeen 36-vuotiaana ja silloinkin vain kerran.

Miksi 12-vuotiaan pojan edes kuuluisi pukeutua sellaisiin vaatteisiin, joissa on mahdollista saada piparia. Todella sairas ja vääristynyt ajatusmaailma ja oksettava kommentti. 

Vierailija
35/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat 12v pojallesi samanlaisia vaatteita kuin kesi-ikäiselle miehelle? Voi lapsi parkaa. Mun 11v poika ei suostuisi pistämään samantyylisiä vastteita päälleen, mitä isänsä käyttää.

Vierailija
36/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 13 menin vanhempien kanssa kauppaan ostamaan vaatteita sit joskus 15vuotiaana aloin käymään ite kaupassa ostaa vaatteita ainaku tarvin nii pyysin rahaa ja toin kuitit. nyt oon lukion alottava 16v ja ostan vaatteita lähinnä urheilu kaupoista, h&m ja kirppiksiltä. sit ku n. 15 - 18v kasvu pysähtyy kannattaa panostaa laatu vaatteisiin jotka tulee kestää pitkään 3-7 vuotta jopa.

Vierailija
37/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki normaalit parit tietävät ja tuntevat toistensa vaatemaun ja tyylin. Jos sinä et tunne niin jotain on vikaa sinun parisuhteessasi. 

Tottakai, mutta kyllä aikuiset pääsääntöisesti ostavat itse vaatteensa. Eri asia lahjat yms, joita puoliso hankkii.

Vierailija
38/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienestä asti ollaan otettu lapsia mukaan esimerkiksi talvivaatteiden ostosreissulle mukaan. Ovat saaneet valita mistä väristä tykkää eniten. Koululaisena saavat jo itse vaikuttaa siihen minkälaisia vaatteita haluavat. Yläasteella alkoivat ostamaan itse vaatteita. Tietenkin ostin lapsilleni pienenä / ala-asteikäisenä myös itse kaupasta suoraan kysymättä mitään.

Vierailija
39/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet heti että ei osaa? Pikemminkin vaikuttaa siltä että muija on varsinainen pirttihirmu joka tykkää alistaa eikä anna ostaa edes vaatteita itse.

Vierailija
40/49 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha, tunnen toki mieheni vaatemaun ja tyylin, mutta en silti koskaan osta hänelle vaatteita, kyllä hän hoitaa sen ihan itse. Minusta vain on parempi sovittaa vaatteet, ennen kuin ostaa (jos ei tilaa netistä). Onkohan meidän parisuhteessa tällä perusteella jotain vikaa, vai onko se normaali :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi