Onko pallosalamia olemassa?
Kommentit (28)
En tiedä mutta pidän sitä mahdollisena. Varsinaisten todisteiden puutteessa kallistun siihen että mielikuvitus teki tepposet ihmisille jotka väittävät sellaisen nähneensä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi tehdä mieli salamia.
Teen salamiviipaleista ruusukkeita - saat tulla noukkimaan niitä navastani!
T: Sinkku-Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suattaap olla, että onnii tai suattaap olla olemattaki.
Moni niitä nähänynnä on, mutta kaikellaisii räpsähyksii sitä immeisen verkkokalavoille jiäp kummittelleen ku salama paukkovaa sähkölinijoihin.
Korvat suhisoo ja muutennii säikyttellöö.
Kaikki savolaiset pitäisi karkoittaa siperiaan.
In the meantime voitaisiin katkaista netti ja sulkea Pönttövuoren tunneli.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt pallosalaman. Pallosalamia en ole nähnyt, joten ne lienevät harvinaisempia kuin pallosalamat.
Missä olet pallosalaman nähnyt? Veikkaisin kuitenkin, että pallon muotoiset salamit ovat yleisempiä, kuin pallosalamat, josta ei ole ainuttakaan todistettavaa havaintoa.
Vierailija kirjoitti:
Pallosalami saattaisi olla hittituote.
Höylättävä pallosalami, ihan hyvä idis.
Mä oon nähnyt pallosalaman. Oltiin mun kaverin kanssa mökillä ja ja pelattiin korttia. Oli aika kova ukkonen. Yhtäkkiä me molemmat nähtiin todella kirkas leijaileva pallo sohvan yläpuolella parin metrin päässä meistä. Ei keretty sanomaan mitään, ennenkuin kuului kova pamaus ja se hävisi. Ja niin hävittiin mekin sieltä mökiltä ja mun äiti joutui mennä tarkastamaan ettei ole syttynyt tulipaloa. Vaan mitään jälkeä se ei jättänyt.
Sähköjohtoa pitkin etenevä pallosalaman kaltainen ilmiö:
(ei välttämättä sama kuin mitä perinteisesti kutsutaan pallosalamaksi, jos niitä edes on)
Olen nähnyt pallosalaman. Pallosalamia en ole nähnyt, joten ne lienevät harvinaisempia kuin pallosalamat.