Jos saisit nyt tyttövauvan, niin mitkä olisi nimiehdokkaat top5 hänelle? Peukutellaan samalla!
Eli jos pitäisi miettiä 5 nimiehdotusta tyttövauvalle, mitkä ne olisi? Ei tarvitse olla paremmuusjärjestyksessä. Samalla peukutellaan muiden vastauksia :)
Pidetään keskustelu asiallisena. Kiitos!
Kommentit (2791)
Aila, Alisa, Anneli, Alma, Assi
Pihla-Maria.
Melkein harmitti että oli poika, mutta löytyi sillekin kiva nimi kuitenkin :)
Tänk noga kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma
Cecilia
Olivia
Stella
Ester(äidinkieli ruotsi ja haluaisin antaa lapselleni sellaisen nimen, joka “toimii” sekä suomeksi että ruotsiksi)
No,toi Kekiilia ei ainakaan toimi suomeksi,lapsi saisi aina olla kirjaimia luettelemassa ja tavaamassa. (Är en med erfarenhäter av det här).
et sitten vissiin osaa katsoa että miten C lausutaan missäkin yhteydessä? oot varmaan kuunnellut keedee levyjäkin.
Hilda Maria
Hilma Amalia
Miia Karoliina
Mia Christina
Tiia Sofia
Enni Emilia
Olivia
Emilia
Ilona
Iitu
Oona
Kirsti
Raija
Sirpa
Pirjo
Marjukka
Pilli, Pulla, Leenu, Liinu, Tiinu
Terttu, Annikki, Marja-Liisa, Raili, Hillevi
Ehdoton ei-lista suomalaisen sukunimen kanssa:
Vivian
Lilian
Jessica
Jasmin
Cecilia
Isabel
Cassandra
Tää on tosi vaikeaa kun en osaa päättää.
Kansainvälisistä (meillä on vieraskielinen sukunimi molemmilla vaikka ollaan molemmat synnytty Suomessa, niin siksi ollaan mietitty vieraskielisiäkin, vaikka itse tykkään eniten perinteisistä suomalaisista):
Isabel
Aurora
Emily
Charlotte
Katarina
Perinteiset suomalaiset:
Alma
Elsa
Aune
Aili
Hilja
Ja sitten mun ja miehen yhteinen läpän aihe joka oikeasti varmaan päätyy meidän lapsille, eli ollaan heitelty nyt esikoista odottaessa kaikkia hulluja L-alkuisia nimiä, lähti siitä kun mies kuuli urbaanilegendan että Suomessa olisi kaksoset joiden nimet olisi oikeasti Luke ja Leia.
Tytön nimistä ollaan heitelty mm. näitä
Lulu
Lola
Lily
Louna
Leona
Liliana
Leonora
Liselotte
Lilith
Lucretia
Lourdes
Letitia
Ja pojan nimistä näitä:
Lennon
Liam
Lemmy
Louie
Lamar
Leopold
Leonard
Leonidas
Vähän off topic, mutta näistä L-nimistä mun suosikit
Louna, Lulu, Leonora
Lennon, Liam, Lemmy
MANSIKKI.
Mansikki nimessä huokuu naisellisuus sen koko olemuksessa.
Mainio nimi tyttölapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi tietää lapsen sukupuolta ennen kuin hän sen itse osaa kertoa joten antaisin sukupuolineutraalin nimen. Nimien ei muutenkaan pitäisi olla sukupuoleen sidottu vaan kaikki nimet vapauttaa.
Niin kerro sitten sukupuolineutraaleja nimiä.
Veli, Sisko? xD Nekin nimitykset pitäs muuten varmaan kieltää. Ja nimet.
Ei siitä nin monta vuosikymmentä ole, kun esim. nimiä Vieno, Sulevi, Kaino tai Armi annettiin molemmille sukupuolille.
Irmeli, Pirkko, Aune, Seija, Anelma
Taimi
Helmi
Elma
Eevi
Emma