Onko nuo markkina- Arvosta hörhöttäjät terveitä?
Mikä ihme tasomittaus ja ihmisten luokittelu on rantautunut ja juurtumassa Suomeen? Voiko olla tottakaan että ihmiset ajattelevat ihmissuhteistaan jo kuin esineinä jonka voi vaihtaa arvokkaampaan jos tielle sattuu.
Kommentit (25)
Tasoteorioihin uskominen on varmasti yleistynyt sitä mukaa, kun narsistinen käyttäytyminen on muutenkin tullut normiksi. Narsistinen ihminen haluaa kumppanin, joka saa hänet näyttämään hyvältä ja nostaa hänen statustaan. Normaali ihminen haluaa kumppanin, joka saa hänen olonsa tuntumaan hyvältä.
Lisääntymisen kannalta ”laadukkuutta” tärkeämpää on se, miten ihmiset sopii yhteen geeniperimältään - uskon kyllä siihen, että ihminen vaistoaa, kenen kanssa sopii ja siten syntyisi tervein jälkikasvu. Sen lisäksi on monia vaikeasti jäljitettäviä esim. psykologisia tekijöitä, jotka vaikuttavat kumppanin miellyttävyyteen. Sellainen voi olla joku tiedostamatonkin lapsuuden kokemus.
Joillakin on liikaa aikaa, kun ei ole pari- eikä mitään muitakaan ihmissuhteita. Ei voi ollakaan, koska jos ei saada sitä näteintä, ei huolita ketään. Siinä sitten aletaan miettiä kaiken maailman laatikkopäitä ja karvaisia pakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Naisille tyypillisesti kritiikki ei taaskaan kohdistu itse asiaan vaan henkilöihin. Oikeasti, mitä enemmän tätä palstaa lukee, sitä huonomman kuvan palstan naisista saa.
Mistä päättelet kaikkien kritisoijien olevan naisia? Se siitä rationaalisuudesta.
Ei ollut tasoteoriaa kun rakastuin teekkariin, jolla oli pullonpohjasilmälasit ja äidin farkut ja pituuttakin vaan 173 cm (olen itse 155 cm)
Ihastuin ihmiseen, tyylikin muuttui. Valmistuttiin, miehen ura alusta asti nousujohteinen. Nyt tienaa sen 200 000 vuodessa. Jos jotain markkina-arvoteoriaa sovellettaisiin, niin olis vissiin aika korkealla tämän hetkisellä olemuksella, opiskeluaikana ei olis kelvannut näille markkina-arvosta kohkaajille. Onneksi silloin 25 vuotta sitten ei oltu tällaisia, ihmiset olivat ihmisiä ja kohtelivat ihmisiä ihmisinä.
Mun mieelstä paras esimerkki ikinä on Jari-Matti Latvala ja Maisa Torppa. Jari-Matti, perus Suomimies lähestyi Maisaa. Ei tod. kiinnostanut. Kunnes joku kertoi Maisalle että psst. Jari-Matilla on rahaa silleen aika sikana. Jopa nousi Jari-Matin markkina-arvo Maisan silmissä pikahissillä pilvenpiirtäjän huipulle ja yhtäkkiä Jari-Matin markkina-arvo olikin huippua.
Tuohan on ihan markkina-arvoteorian mukaista. kaupassa on monenlaisia tuotteita ja ihmiset tekee valinnan hinnan ja laadun perusteella. joskus instafitnesspimut ostavat xxl kokoiset mIesten kalsarit itselleen