Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt rehellisesti; mitä te muut ajattelette minimalistien kodeista?

Vierailija
05.08.2018 |

Kiinnostaisi tietää se täysin rehellinen mielipide. Itse kun vierailee lähisukulaisten kodeissa, joissa on joka seinustalla jos jonkinlaista hyllyä täynnä tavaraa, alkaa heti ahdistaa se roinan määrä. Jotenkin sitä ajattelee, että niillä on joku hamstraushäiriö ja nekin haluaisivat elää yhtä avarasti kuin itse, mutta kun ne käyvät kylässä, ne eivät koskaan vaikka kehu sitä miten ihanan avaraa meillä on. Se on aina tuntunut oudolta ja nyt vasta tajusin, että kotiamme ei kehuta koska meidän minimalistisesta tyylistämme ei varmaan pidetä! Onko näin? Kertokaa mielipiteenne.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin minimalistisessa kodissa tulee olo että tälltä puuttuu lämpö. Ja että täällä asuu viileä, hajuton ja mauton henkilö. Myös se on hiukan "creepyä" jos kaikki on aina tahrattoman puhdasta. Jos elämä ei näy niin ehkä sitä ei myöskään ole?

Vierailija
22/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaisista minimalistisista kodeista, joissa on löydetty muodon kauneus. Tällaisia näkee useimmiten arkkitehdeillä. Ei paljon tavaraa tai värejä, vaan harkittuja huonekaluja (ei tarvitse olla edes design-huonekaluja vaan voi olla löytöjä menneiltä vuosikymmeniltä), taideteoksia ja sisustustekstiilejä.

Suomessa minimalismi usein tarkoittaa valkoisuutta ja perushuonekaluja, vaikkapa ikeaa. Sellainen on usein tylsää ja mielikuvituksetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen vierailulla kokovalkoisessa asunnossa josta puuttuu lähes kaikki tvarat, tulee sellainen  olo että äkkiä ulos.

Vierailija
24/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen olo että kämpän omistaja on hienopieru :)

Vierailija
25/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin. Itse en pysty. Joka paikka rönsyää, ja en osaa heittää pois, jos jotakin vielä tarvii...

Vierailija
26/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismi edustaa itsessään tietynkaltaista ehdottomuutta. Minimalistinen sisustus saattaa kertoa, että kyseessä on hyvinkin pikkutarkka ja ehkä hieman neuroottisuuteen taipuvainen henkilö. Pystyisinkö olemaan rento vieras minimalistin kotona, jos hänen mielenterveytensä nojaa siihen, että tavarat ovat militantissa järjestyksessä ja kaikki ylimääräinen saa tyypin kokemaan valtavaa ahdistusta kontrollin menetyksestä?

Vierailija
27/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalistin asunnossa tulee sellainen olo että paistaa läpi vimmainen yrittäminen. Kodilta sellainen asunto ei tunnu. 

Juuri näin. Kaikki on keinotekoista, tekemällä tehtyä ja harkittua. Joskus pitää nimenomaan uskaltautua pois siitä harkinnasta, että voi syntyä jotain uutta.

Vierailija
28/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tyhjistä tiloista enkä miellä niitä kodeiksi.

Vierailija
29/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonattomia, kliinisiä ja historiattomia. Eivätkä kaikki joita minimalismi ei viehätä ole mitään hamstraushäiriöisiä.

Tulee laitosmainen vaikutelma. Kertoo jotakin tyhjästä sieluttomasta mielestä.

Vierailija
30/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava kuulla erilaisia mielipiteitä! On meilläkin verhot ja pari mattoa, yksi koriste-esine näkyvillä. Kaikki tavarat mahtuvat asunnon kiinteisiin säilytystiloihin. Ei ole pelkkää valkoista, muutama huonekasvikin löytyy. Ap

Vierailija
31/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua viehättää avara koti, esteetön kulku, väljyys, ilmavuus, siisteys, puhtaus, esteettisyys, vaaleus (vaalea, valkoinen, harmaa, tumma, puu), selkeä koti niin usein on selkeämmät ajatukset. Materiaalit puu, nahka, pellava, silkki, puuvilla.

Koti on minulle rauhoittumisen suojainen satama ja se kertoo mikä minulle on tärkeää, luonto ja vesi. Kotona olen aina lökäpöksyillä, en varmaan ikinä farkuissa. Puen heti jotain joogakuteita ylle kun tulen kotiin enkä kaipaa edes musiikkia. Katson merelle ja löysäilen, puhallan keuhkot tyhjiksi ja vedän sitten keuhkot täyteen suolaista meri-ilmaa, annan tuulen puhaltaa kotiini. Ja sitten menen jääkaapille, otan jotain mussutettavaa, laitan telkkarin auki ja katson jotain Areenalta, nostan jalat ylös ja löhöilen hyvällä omallatunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme