Lähes pikimustalle nuorelle tyttökissalle persoonallinen ja särmikäs nimi?
Tulee eläinsuojasta. Ikäarvio 1,5 vuotta. Ei mikään Pike. Lyhyt ja helppo kuitenkin. En tykkää sen nykyisestä tavanomaisesta ihmisen nimestä.
Kommentit (86)
Lumikki, Elovena, Kultakutri, Blondi.
Vierailija kirjoitti:
Eläinkin tottuu nimeensä eli minusta on tyhmää vaihtaa.
Vaikka se tuntuisi omasta mielestä "juntiltakin" nimeltä, niin se on kuitenkin kissan oma nimi ja se ei arvota sitä mitenkään. Tuntee kutsumanimensä ihan varmasti.
Minulla on ollut koiria erilaisilla taustoilla ja ilman muuta pidän sen nimen, jolla tulee.
En inhimmistä eläimiä, mutten esineellistäkään tuolla tavoin.
Eläinsuojassamonen kissan seurassa, en usko kun ei ole edes kauan ollut. Neera vois olla, mietin sitä.
Olen itse ruvennut nimeämään omiani muinaissuomalaisten jumalten ja taruolentojen mukaan. Myös monet muinaissuomalaiset nimet on hyviä, liian outoja ihmisille nykypäivänä mut hyviä eläimille. En nyt paljasta omia valintoja kun on niin harvinaisia että mut tunnistettaisiin, mutta Aarni esim ois hyvä mustalle tyttökisulle. On niin unisex ja henkii vahvasti suomalaisen luonnon synkkää voimaa. Osmo ois kans mahtava jos olisi poika. Viittaa karhuun.
Rosita
Juanita (valitettavasti se yksi huomiohuora on kyllä pilannut tuon nimen mielleyhtymän)
Veronika
Melna.
Tarkoittaa mustaa latviaksi ja kuulostaa tytön nimeltä, mutta onko tarpeeksi särmää?
Vierailija kirjoitti:
Melna.
Tarkoittaa mustaa latviaksi ja kuulostaa tytön nimeltä, mutta onko tarpeeksi särmää?
Tai Tamsa, se on liettuaksi pimeys. Siinä ois jo särmää sekä merkitykseltään että äänteellisesti.
Tutkailepa sivustoa pethelpful.com/cats, sieltä löytyy aika pitkä lista kivoja nimivaihtoehtoja mustalle kissalle. Itselle tuli mieleen Pippuri.
Vierailija kirjoitti:
Laku
Piki
Noki
Laittasin Lakun. Oivallinen nimi.
Säkä/ Tsägä