Miksi jokaisessa ydinfyysikon itsemurhauutisessa lukee, että mies ei omistanut asuntoa, jossa asui? Onko se oikeasti NIIN tärkeää?
Kommentit (22)
Eiköhän tarkoituksena ole varmistaa se, että ko. asunnon omistajaa ei epäiltäisi murhasta.
Olen huomannut usein tämän saman, että media mainitsee toistuvasti jonkin seikan joka ei mitenkään ole relevantti kun tapahtuu jokin rikos. Ihmetellyt tätä välillä tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tarkoituksena ole varmistaa se, että ko. asunnon omistajaa ei epäiltäisi murhasta.
Luulis ovessa kuitenkin olevan tämän murhaajan nimi.
On.
Rikollinen asui hintavalla Kaartinkaupungin alueella, joten vuokralaisena oleminen hänen palkkatasollaan kertoo hänestä riittävästi.
Bonuksena kriminaalilla oli nurkilla oleva Kalle-ravintola.
Ehkä tieto on shokeeraava juuri siksi, että hyvätuloinen huippuälykäs sijoittaja asui vuokralla, vaikka aina sanotaan omistusasumisen olevan selvästi kannattavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut usein tämän saman, että media mainitsee toistuvasti jonkin seikan joka ei mitenkään ole relevantti kun tapahtuu jokin rikos. Ihmetellyt tätä välillä tosi paljon.
Kuten sen, että poliisi tutkii asiaa. Eikö se ole päivänselvää?
Tarkoitus leimata kaikki vuokralla-asujat murhaajiksi?
Ainakin siitä voi päätellä että ydinfyysikkomiehiä ei omistusasuminen tunnu kiinnostavan.
Ehkä yllättävää onkin se, että reservinupseeri ei omista Suomesta edes asunto-osaketta. Mitä puolustettavaa tuollaisella tässä maassa sitten on? Naisystäväkin jätti.
Hän on juuri eronnut. Minulla sama tilanne. Asun vuokralla, entinen kämppä myymättä, enkä edes tiedä vielä, mihin haluaisin muuttaa.
Haluaisin kuulla motiivista enemmän. Toivottavasti siitä kerrotaan. Muutenkin kiinnostava tapaus. Mitä tapahtui sen jälkeen, kun hän jätti työn?
Monet varakkaat asuvat vuokralla. Omistukset on jossain ihan muualla. Joskus hyvissä asemissa olevilla on myös etu vuokrata firman kautta kämppä edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla motiivista enemmän. Toivottavasti siitä kerrotaan. Muutenkin kiinnostava tapaus. Mitä tapahtui sen jälkeen, kun hän jätti työn?
Linkedinissä loimulan mikon työura loppuu ilmariseen, oiskohan iskenyt maaennus tai muu mt ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus leimata kaikki vuokralla-asujat murhaajiksi?
Päättelit aivan oikein.
Teen listaa. Harmi, että olen syöpähoitojen jälkeen niin heikossa kunnossa.
t. Vuokralainen
Asia on aloittajalle tärkeä. Olen lukenut monta uutista asiasta, enkä edes ole kiinnittänyt tuohon vuokra-asumiseen huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Asia on aloittajalle tärkeä. Olen lukenut monta uutista asiasta, enkä edes ole kiinnittänyt tuohon vuokra-asumiseen huomiota.
Aloittaja on ammatiltaan kielenhuoltaja, joka asuu omistamassaan asunnossa.
Pakko olla persoonallisuushäiriö pohjalla. Normaali ihminen ei tee suunniteltua murhaa kostoksi, jos kokee pettymyksen jonkun taholta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisen asunnon omistajakin on siis reilu kolmekymppinen ydinfyysikko?
Onko ydinfyysikkojen itsemurhauutiset niin yleisiä että niihin on muodostunut omia kielellisiä konventioitaan?
Koska joku keksi mainita sen ja kaikki loput matkivat toisiaan.