Jos olisit sinkku ja osallistuisit sinkkuillalliseen, millaisen olisi menusi?
Mulla olisi varmaan
Alkupala sipuli-paprikakeittoa ja itse tehtyä leipää
Pääruoka höyrytettyjä juureksia, lohkoperunoita uunissa ja jotain kalaa, ehkä kuhafileitä ja kanttarellikastiketta
Jälkiruokaa valkosuklaajuustokakku
Nämä osaan tehdä aika hyvin. Aika tylsiä ja tavanomaisia, tuskin valittaisiin, ellei tuo jälkiruoka sitten olisi se juttu.
Kommentit (39)
Curry-jokirapukeitto
Intialainen kanapata ja villiriisiä
Vadelmapavlova
Toast skagen
Tulista mangokanaa
Riisiä
Lämpimät uunijuurekset ja leipäjuustosalaatti
Ranskalainen sitruunapiiras kermavaahdolla
Kylmä lenkki ja viiru sinappia. Kaveriksi alkoholiton olut.
Mä olisin se, joka menee syömään.
Jotain kalaruokaa tai mereneläviä.
Jälkiruoaksi sitruunakohokas tms. raikas leipomus.
Kiitos.
Tämä on hauska! Oikeasti miettisin tosi pitkään ja satokausikin vaikuttaisi eli käyttäisin niitä tuotteita, joita juuri siihen aikaan vuodesta on tarjolla, mutta näin äkkiseltään:
Alkuruoka: porkkanasosekeitto (kaurakermaan tehtynä)
Pääruoka: Lasagne-tyyppinen uunivuoka pastalevyistä, härkiksestä, tomaattisoseesta, kaurakermasta ja ravintohiivahiutaleista
Jälkiruoka: Köyhät ritarit + oman maan mansikoita
Takaan, ettei ainakaan jäisi nälkä :-)
Syksyllä/talvella mustajuurikeitto, punajuuririsotto vuohenjuustolla ja pieni mutakakku.
Keväällä alkuun parsaa hollandaise-kastikkeella ja jälkkäriksi jotain rikkaampaa, kuten sitruunapiiras.
Ajankohta syksy tai talvi
Alkuruoka: Tuorejuustoa ja graavilohta ruissipseihin aseteltuna
Pääruoka: Uunijuureksia ja pitkään haudutettua lihapataa
Jälkiruoka: Mutakakkua ja pehmeää vaniljajäätelöä
Näistä pitäisin ainakin itse. :-)
Alkupalaksi sienikeittoa, pääruoaksi moskovan pataa ja uuniperunoita ja lasi punaviiniä, jälkkäriksi pala tiramisua ja kuppi mustaa kahvia. Ei käy mitenkään yhteen, mutta hyvää on joka ikinen ruoka!
Jonkinlaista sosekeittoa ja rapeakuorista reikäistä leipää
...
Savulohipastaa kermakastikkeella ja valkoviiniä
...
Sitruunaista tai valkosuklaista juustokakkua, kunnon samettista jöötiä eikä mikään liivatehyydykettä... Ja kahvia!
(En osaa miettiä mitkä sopivat kokonaisuutena yhteen, mutta tuollaisen menun itse valitsisin ja nuo osaan tehdä.)
Oon tykännyt tuota ohjelmaa katsoa. Välillä valitsisin ihan eri tyypin tosin. Kiva oli lukea noita ehdotuksia. Olisi kiva katsoa suomalaisia sinkkuillallisia, vai onko näytetty joskus?
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlaista sosekeittoa ja rapeakuorista reikäistä leipää
...
Savulohipastaa kermakastikkeella ja valkoviiniä
...
Sitruunaista tai valkosuklaista juustokakkua, kunnon samettista jöötiä eikä mikään liivatehyydykettä... Ja kahvia!(En osaa miettiä mitkä sopivat kokonaisuutena yhteen, mutta tuollaisen menun itse valitsisin ja nuo osaan tehdä.)
Peukku, tulisin sun luo syömään!
Alkuun: Tost Skagen
Pääruoka: Karitsankaretta ja hasselbackan perunat, parsaa
Jälkiruoka: Marjapavlova
Alkuun: Kampasimpukkasalaatti
Pääruoka: Beef Wellington, tummalla olutkastikkeella, herneillä ja bataattilohkoilla
Jälkiruoka: Baileys- juustokakku.
Läpi ruoan tarjoiaisin kuoharia ja tummaa olutta. Vaihtoehtona toki punaviiniä. Alkudrinkkinä joku makea kuohari ja pieni tapas kattaus.
Nuo mä osaan.
Kunnon verta tirskuva pihvi, varmistaa ettei vahingossa joudu minkään vegaanin valitsemaksi. Alku- ja jälkiruoilla ei ole väliä.
En pidä kokkaamisesta, joten menen vieraaksi.
Teidän kokkauksistanne pystyisin syömään useampaa alkuruokaa, paria pääruokaa ja paria jälkiruokaa. Olisi vaikeaa päättää vierailupaikka, koska en pidä kaikista ruokalajeista.
Kuka teistä on komein mies? (Oletan, että kokkaajat olivat naisia.)
Bolognese pitsa, ei vittu kuka teidän kanssa mihinkään menis kun täytty noin paljon miettiä?
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernaria ja pannukakkua.
Luonnollisesti suoraan purkista kylmänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernaria ja pannukakkua.
Luonnollisesti suoraan purkista kylmänä?
Tietty.
Kun vieraat tulevat muista sanoa: "Kuhan leikkasin".