Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän pariskunnan elintaso?

Aloittaja
04.08.2018 |

Takokaa miehelleni järkeä päähän. Millainen elintaso on teillä muilla työttömillä? Mies täyspäivätyötön (kk tulot 650e) ja mä osa-aikatöissä (tulot 1050e).

Meillä on autolaina (350e/kk, kun meni paremmin), vuokra 800e/kk, poltetaan molemmat tupakkaa aski päivässä (400e/kk), ruokaan menee 400e kuussa yms. Eli eletään täysin yli varojen.

Mies ei ymmärrä että meillä ei ole varaa enää elää näin. Ollaan saatu bonuksia, myyty tavaraa ja saatu lainarahaa jolla jotenkin elelty tää vuosi. Nyt tiedossa ei ole mitään noista ja oon sanonu että joko muutetaan halvempaan, myydään auto tai lopetetaan tupakinpoltto niin EI. Vielä pitäs ryyppäämään päästä ja kaataa mun niskaan sen pahan olon ku ollaan vaan kotona.

Sanoin sille että ei kukaan muukaan (rehellinen) työtön elele näin kalliissa kämpässä, pidä kallista autoa ja vielä päälle ryyppää menemään kaikenmaailman festareilla. Kuulemma kyllä tekee.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao sinulla on terve ja hyvä asenne. Miehellä ei. Lusikat jakoon.

Vierailija
22/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaan menee yhtä paljon kuin ruokaan. Oliskohan johtopäätösten aika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa kissakahvila. Lakatkaa polttamasta. Kissatkin vihaa teidän tupakansavua.

Paras idea tähän mennessä, kiitos :D nauratti taas tän kaiken kauhun keskellä.

Ollaan aiemmin jo sovittu lopettavamme tupakointi. Mä lopetin mutta miespä ei yhtäkkiä halunnutkaan. Suutuin sitten (lapsellista...) ja aattelin että en minä yksin ala asioista luopumaan jos toinen ei osallistu millään tavalla. Tiiän ettö se menis taas samalla tavalla. Mä lopettaisin ja mies ei.

Kyllä se samperi raivostuu kun kerron sille että taidan olla kohta ainoa joka näkee järkeä tässä meidän jutussa ja kohta en näe minäkään. Inhottaisi erota tälläsen takia... kolme vuotta ollaan jo yhdessä oltu ja oon luopunu monista asioista hänen takia. Mut en mä voi elämäänikään tuhota sen takia että toinen on noin pirskatin lapsellinen!

Koitan tänään takoa viimesen kerran järkeä päähän ja näyttää sadannen kerran ton budjettilaskelman. Jossei ymmärrä ni omapa on häpeänsä. Kyllä pistää vihaksi!

Vierailija
24/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Excel. Sinne seuraavien kuuden tai kahdentoista kuukauden tiedossa olevat tulot ja säännölliset menot (vuokra, sähkö ym.) sekä arvio muista (ruoka, vaatteet, hygienia). Kutsutaan budjetoinniksi.

Mä oon laskenu tulot-menot ja sehän tässä onki huvittavinta kun SE EI SILTI YMMÄRRÄ. Oon budjetoinu kissoihin 40e/kk. Meillä on monta sataa euroa miinusta kuussa joka korjaantuis justiinsa esim auton myymisellä ja tupakoinnin vähentämisellä ni ei. ”KISSAT VARMAAN SIT LÄHTEE KU EI OO VARAA PITÄÄ NIITÄ”. Mitä h*lvettiä... nyt naurattaa jo tuo älyttömyys mutta sanotaanko näin että ei sillä hetkellä hirveesti hymyilytä. Laskuja erääntyy kokoajan ja tälle pitää tehdä joku päätös ja pian...

Irakilaisen miehen naiselle, onkohan munkin mies ollu entisessä elämässään irakilainen, kuulostaa ihan samalta touhulta...

-ap

Sitä tällain sinkkuna ja varmaan liian pitkään sinkkuna olleena sitä ihmettelee, että mikä teidät saa pysymään yhdessä näiden ilm. vastuuttomien kumppanidenne kanssa..

Vierailija
25/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa röökiin kuussa!!?? Huhhuh, tajuatko mitä kaikkea tuolla summalla saisi, se on 4800 euroa vuodessa! Lisäksi kaikki mahdolliset sairaskulut mitä se jossain vaiheessa tod.näk. aiheuttaa. Urpåt!

Vierailija
26/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se tupakan poltto ihan ekana, siinä säästää rahaa ja terveyttä. Sitten mietit vakavasti kannattaako miehen kanssa jatkaa jos hän ei tule yhtään vastaan. Tässä tarvitaan nyt kompromisseja ja sitoutumista yhteisiin päätöksiin. Tarvitteko autoa todella?

Vierailija
27/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodissa asuu vieläkin työtön irakilainen mies, oikea tyranni, se on mun siskon mies. Syö kamalasti kallista ruokaa, ostaa kalliita vaatteita, polttaa sisällä kuin korsteeni. Se luulee olevansa Kiinan keisari. Ei kai lähde pois koskaan, se on kai liimattu meidän vanhaan mattoon Lock-Lite liimalla. Tämä laittaa sentään hyvää ruokaa. On kyllä sukurakas, nimittäin meidän sukuun päin. Paska kohtalo jollain.

Vierailija
28/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pelkästään tuo että röökiin menee saman verran rahaa kuin ruokaan todisti tämän trolliksi.

Vierailija
29/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saa polttaa päivässä että menee röökiin 400 € / nuppi?

Vierailija
30/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon saa polttaa päivässä että menee röökiin 400 € / nuppi?

Eikö nortti aski maksa noin hieman reilu 6€? (= 400 : 31 = 12,9) - Jolloin päikseen laskien noin kaksi askia /vuorokaudessa. - Jos Sekä Ap että hänen miehensä polttavat askin päivässä niin se on -luonnollisesti- yhteensä noin 400€/ kuukaudessa... Vuodessa 4800 tai 2400€/ polttaja... Alkaa pyörryttää tällaista savutonta opiskelijaa, jolla menee kuukaudessa vähemmän yksin ruokaan, kuin jollain toisella tupakointiin..  

Vierailija
31/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Takokaa miehelleni järkeä päähän. Millainen elintaso on teillä muilla työttömillä? Mies täyspäivätyötön (kk tulot 650e) ja mä osa-aikatöissä (tulot 1050e).

Meillä on autolaina (350e/kk, kun meni paremmin), vuokra 800e/kk, poltetaan molemmat tupakkaa aski päivässä (400e/kk), ruokaan menee 400e kuussa yms. Eli eletään täysin yli varojen.

Mies ei ymmärrä että meillä ei ole varaa enää elää näin. Ollaan saatu bonuksia, myyty tavaraa ja saatu lainarahaa jolla jotenkin elelty tää vuosi. Nyt tiedossa ei ole mitään noista ja oon sanonu että joko muutetaan halvempaan, myydään auto tai lopetetaan tupakinpoltto niin EI. Vielä pitäs ryyppäämään päästä ja kaataa mun niskaan sen pahan olon ku ollaan vaan kotona.

Sanoin sille että ei kukaan muukaan (rehellinen) työtön elele näin kalliissa kämpässä, pidä kallista autoa ja vielä päälle ryyppää menemään kaikenmaailman festareilla. Kuulemma kyllä tekee.

AP, pelasta edes itsesi!

Sinällään mies on oikeessa, moni työtön elelee paljon mukavammin. Syytä siihen kutsutaan ’ansiosidonnaiseksi päivärahaksi’ - mutta eihä sekään ikuinen etu ole. Ne jotka sitä saavat, saattavat ottaa hetken helpommin, mutta jokainen heistä tietää, että se uusi työpaikka on syytä löytyä - tai sitten on pakko karsia menoja ja rajusti.

Joku sinua jo varoitti luottotietojen menetyksestä - varo, ettei sinulle tosiaan käy niin! Sen jälkeen kaikki elämä on paaaaljon hankalampaa (esim kun pakosta joudutte etsimään halvempaa asumismuotoa, ei sitä vuokrakämppää enää niin vain saakaan - suunnilleen kaikki menevät teidän ohi...)

Miehelläsi ei ole oikeutta tuhlata sinun tienaamiasi vähiä rahoja ja hankkia sinulle luottotietojen menetystä!

Vierailija
32/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkodissa asuu vieläkin työtön irakilainen mies, oikea tyranni, se on mun siskon mies. Syö kamalasti kallista ruokaa, ostaa kalliita vaatteita, polttaa sisällä kuin korsteeni. Se luulee olevansa Kiinan keisari. Ei kai lähde pois koskaan, se on kai liimattu meidän vanhaan mattoon Lock-Lite liimalla. Tämä laittaa sentään hyvää ruokaa. On kyllä sukurakas, nimittäin meidän sukuun päin. Paska kohtalo jollain.

Miksi???

Siis miksi ihmeessä vanhempasi antavat tämän ukon siellä porsailla ja velttoilla???

En vaan ymmärrä?

Vierailija
33/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Nousi juuri askin hinta joka vähän niinkuin antoi taas pontta tähän touhuun. Mitä kaikkea kivaa sillä 400e saisi... vaikka edes laskut maksettua! 6,80e maksaa westin punanen aski mikä on yleensä halvinta. Sen kun kertoo 60:llä, tulee 408e/kk :( oksettavaa.

Huomenna mies saa tietää pääseekö erääseen hyvään työpaikkaan. Mä soitan jo varmuuden vuoks rahoitusyhtiöön ja kysyn miten myynti tapahtuu jos se on edessä. Haluan saada elämän kuntoon, jos tuo yks ei ni en kyllä aio siinä turmion kelkassa istua kyydissä enää sekuntiakaan!!

Vierailija
34/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pelkästään tuo että röökiin menee saman verran rahaa kuin ruokaan todisti tämän trolliksi.

Meillä oli aikoinaan ystäväpariskunta, jolla kuukauden kauppalasku oli yhtä paljon kuin meidän perheellä. He tupakoivat meillä oli kolme poikaa.

Vierailija
35/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tuttu tilanne monelle työssäkäyvälle miehelle. Hänen työtön nainen kuvittelee ansaitsevansa työssäkäyvän elintason ja raivoaa, uhkailee ja kiristää, jos ei kaikkea haluamaansa saa. Ihmettelee vielä miksi mies ei kohtele häntä niin kuin prinsessaa.

Jos on avioliitossa, niin lain mukaan sen työssäkäyvän puolison kuuluukin elättää tulojensa mukaan. Niin on siis ihan laissa. Ja huom, se on tulot eikä omaisuus.

Vierailija
36/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tuttu tilanne monelle työssäkäyvälle miehelle. Hänen työtön nainen kuvittelee ansaitsevansa työssäkäyvän elintason ja raivoaa, uhkailee ja kiristää, jos ei kaikkea haluamaansa saa. Ihmettelee vielä miksi mies ei kohtele häntä niin kuin prinsessaa.

Jos on avioliitossa, niin lain mukaan sen työssäkäyvän puolison kuuluukin elättää tulojensa mukaan. Niin on siis ihan laissa. Ja huom, se on tulot eikä omaisuus.

Elatusvelvollisuus on kyllä ihan eri asia kuin parempituloisen velvollisuus maksaa sille huonompituloiselle vaikkapa kosmetologi, rakennekynnet tai Moottoriurheilulehden vuosikerta. Se on vain katto pää päälle, ”välttämätön” vaatetus ja perusruokaa.

T.N48

Vierailija
37/39 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatusvelvollisuus on kyllä ihan eri asia kuin parempituloisen velvollisuus maksaa sille huonompituloiselle vaikkapa kosmetologi, rakennekynnet tai Moottoriurheilulehden vuosikerta. Se on vain katto pää päälle, ”välttämätön” vaatetus ja perusruokaa.

T.N48

Uppaan vielä tätä että saa viimosia hyviä ässiä hihaan ennen mahdollista huomista kohtaamista. Joo ei olla edes avioliitossa mutta mulle se on itestäänselvää että jos ollaan edes avoliitossa, yhdessä maksellaan ja jos toisella on vaikeempaa, toinen paikkaa ja sit joskus toistepäin. Tota ylenpalttista vaatimista ja kulissienpitoa luottotietojen uhalla en vaan jaksa ymmärtää. Saatikka tuota että työttömät bailaa kun viimestä päivää ja ajelee hienoilla autoilla :D

-ap

Vierailija
38/39 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriparisksunta pärjäsivät hyvin työttömänä eivät juo pisaraakaan alkoholia eivät polta tupakkaa eikä muitakaan päihteitä käyttäneet. Pieni kaksio saivat tuloja yhteensä lähes 2000 euroa kuussa. Työmarkkinatuen x2 tekee jo 1200-1300 asumistuki jossa normin mukainen kaksio on usein yksiötä helpompi löytää. Ja toimeentulotuki päälle toimeentulotuen perusosa kahdelle on jotakin 1080-1090 ja vuokra vesi ja sähkölaskut saa olla suuremmat kuin yksin asuvalla sallitaan. Väitän että elivät paremmin kuin yksinasuva työtön. Kumpikaan ei juonut ei polttanut tai mitään olivat nuoria tuolloin alle 30 v.

Vierailija
39/39 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jos vaikka kaksiossa sallittu vuokra on 650 euroa ja vesi ja sähkölaskut vaikka 30 euroa kumpikin tekee jo 700 hyväksytyt menot ja 1080 perusosa. 1800 joten lähestytään paria tonnia parikunnan työttömyystuki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi