Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän pariskunnan elintaso?

Aloittaja
04.08.2018 |

Takokaa miehelleni järkeä päähän. Millainen elintaso on teillä muilla työttömillä? Mies täyspäivätyötön (kk tulot 650e) ja mä osa-aikatöissä (tulot 1050e).

Meillä on autolaina (350e/kk, kun meni paremmin), vuokra 800e/kk, poltetaan molemmat tupakkaa aski päivässä (400e/kk), ruokaan menee 400e kuussa yms. Eli eletään täysin yli varojen.

Mies ei ymmärrä että meillä ei ole varaa enää elää näin. Ollaan saatu bonuksia, myyty tavaraa ja saatu lainarahaa jolla jotenkin elelty tää vuosi. Nyt tiedossa ei ole mitään noista ja oon sanonu että joko muutetaan halvempaan, myydään auto tai lopetetaan tupakinpoltto niin EI. Vielä pitäs ryyppäämään päästä ja kaataa mun niskaan sen pahan olon ku ollaan vaan kotona.

Sanoin sille että ei kukaan muukaan (rehellinen) työtön elele näin kalliissa kämpässä, pidä kallista autoa ja vielä päälle ryyppää menemään kaikenmaailman festareilla. Kuulemma kyllä tekee.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että jännä kun tulot ja menot on yksinkertasta vähennyslaskua ja tuolle paukapäälle ei mene kaaliin että minimituloilla saa minimielintason. Elää vieläkin siinä ajatusmaailmassa kun oli töissä ja rahaa oli kaikenmaailman kivoihin juttuihin. Argh.

Vierailija
2/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tuttu tilanne monelle työssäkäyvälle miehelle. Hänen työtön nainen kuvittelee ansaitsevansa työssäkäyvän elintason ja raivoaa, uhkailee ja kiristää, jos ei kaikkea haluamaansa saa. Ihmettelee vielä miksi mies ei kohtele häntä niin kuin prinsessaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet apukoululaisen kanssa? Ei siitä mitään tule.. Älä ainakaan lapsia tee. 

Vierailija
4/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tuttu tilanne monelle työssäkäyvälle miehelle. Hänen työtön nainen kuvittelee ansaitsevansa työssäkäyvän elintason ja raivoaa, uhkailee ja kiristää, jos ei kaikkea haluamaansa saa. Ihmettelee vielä miksi mies ei kohtele häntä niin kuin prinsessaa.

Mulle riittävä prinsessakohtelu olis se että ottais vastuun elämästään (/elämästäMME minun kanssa yhdessä) eikä olis noin hemmetin vastuuton ja älytön. Asiaa ei varmaan paranna se että ollaan melkein kolmekymppisiä eikä mitään 18 vuotiaita kakaroita.

-ap

Vierailija
5/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen juntin kanssa? Sanele säännöt tai ukko ulos.

Vierailija
6/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksais olla mikään kaulinta heiluttava justiina tai hänen äitinsä. Pöyristyttää, kun tollasten asioiden luulis tulevan selkärangasta ja maalaisjärjestä että ansaitset sellasen elintason kun rahaa tienaatkin. En käsitä mistä hän on keksiny ton, että työttömät tekee kaikkea kivaa ja on hienot autot ja aina rahaa :D en tiiä mitä enää sanoisin että se ottais onkeensa.

-ap

Vierailija
7/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suostut maksamaan tuollaisen luuserin tupakat?

Vierailija
8/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen mielipiteenmuokkausjaosto taas asialla. Vaalit lähestyvät.

Vierailija
9/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksais olla mikään kaulinta heiluttava justiina tai hänen äitinsä. Pöyristyttää, kun tollasten asioiden luulis tulevan selkärangasta ja maalaisjärjestä että ansaitset sellasen elintason kun rahaa tienaatkin. En käsitä mistä hän on keksiny ton, että työttömät tekee kaikkea kivaa ja on hienot autot ja aina rahaa :D en tiiä mitä enää sanoisin että se ottais onkeensa.

-ap

Jos se on lukenut liikaa iltasanomien ja Kokoomuksen satuja rikkaista, iloisista työttömistä, ja ottanut ne tosissaan :D

Vierailija
10/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suostut maksamaan tuollaisen luuserin tupakat?

Koska sillon kun hän oli parempituloinen, hän maksoi minulle (vaikkakin kyllä uhkaili aina että aletaan jakaa kulut puoliksi vaikka laitoin aina viimeisetkin senttini kuluhin enkä vaatinut edes hiusväriä itselleni. Noh, maksoi silti).

-ap

Vierailija
11/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos se on lukenut liikaa iltasanomien ja Kokoomuksen satuja rikkaista, iloisista työttömistä, ja ottanut ne tosissaan :D

Nauroin ääneen :D kiitos piristyksestä. Jos tänne ei ilmesty yhtään tosielämän rikasta iloista työtöntä kertomaan hulppeasta elintasostaan, näin sen varmaan täytyy olla!

-ap

Vierailija
12/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni irakilainen mies, hän on työtön, minä olen pienipalkkaisessa työssä. Rahat eivät riitä miehen menoihin. Parturi, kosmetologi, vaatteet ja ulkonakäynnit. Puhelinlasku todella suuri.Ruoka täytyy olla hyvää. Itselleni ei jää mitään. Hän ei ymmärrä, että rahani eivät riitä. Luottokortti tapissa. Nyt hän on ruvennut puhumaan auton ostosta.

Vierailija
13/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excel. Sinne seuraavien kuuden tai kahdentoista kuukauden tiedossa olevat tulot ja säännölliset menot (vuokra, sähkö ym.) sekä arvio muista (ruoka, vaatteet, hygienia). Kutsutaan budjetoinniksi.

Vierailija
14/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni irakilainen mies, hän on työtön, minä olen pienipalkkaisessa työssä. Rahat eivät riitä miehen menoihin. Parturi, kosmetologi, vaatteet ja ulkonakäynnit. Puhelinlasku todella suuri.Ruoka täytyy olla hyvää. Itselleni ei jää mitään. Hän ei ymmärrä, että rahani eivät riitä. Luottokortti tapissa. Nyt hän on ruvennut puhumaan auton ostosta.

0/5

Vierailija
15/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Excel. Sinne seuraavien kuuden tai kahdentoista kuukauden tiedossa olevat tulot ja säännölliset menot (vuokra, sähkö ym.) sekä arvio muista (ruoka, vaatteet, hygienia). Kutsutaan budjetoinniksi.

Mä oon laskenu tulot-menot ja sehän tässä onki huvittavinta kun SE EI SILTI YMMÄRRÄ. Oon budjetoinu kissoihin 40e/kk. Meillä on monta sataa euroa miinusta kuussa joka korjaantuis justiinsa esim auton myymisellä ja tupakoinnin vähentämisellä ni ei. ”KISSAT VARMAAN SIT LÄHTEE KU EI OO VARAA PITÄÄ NIITÄ”. Mitä h*lvettiä... nyt naurattaa jo tuo älyttömyys mutta sanotaanko näin että ei sillä hetkellä hirveesti hymyilytä. Laskuja erääntyy kokoajan ja tälle pitää tehdä joku päätös ja pian...

Irakilaisen miehen naiselle, onkohan munkin mies ollu entisessä elämässään irakilainen, kuulostaa ihan samalta touhulta...

-ap

Vierailija
16/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lapseni ja ulkomaalaisen mieheni kanssa, hän saa 1200€ osa-aikaisesta työstä, minä työttömänä 600€, meillä ei tosiaankaan ole varaa autoon, eikä festareihin. Pieniin ylimääräisiin menoihin, mutta ei mihinkään satasia maksaviin. Emme polta tai juo juurikaan. Ruokaan menee 500€, vuokraan 660€ ja tietenkin muut laskut ja tarpeelliset.

Vierailija
17/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lapseni ja ulkomaalaisen mieheni kanssa, hän saa 1200€ osa-aikaisesta työstä, minä työttömänä 600€, meillä ei tosiaankaan ole varaa autoon, eikä festareihin. Pieniin ylimääräisiin menoihin, mutta ei mihinkään satasia maksaviin. Emme polta tai juo juurikaan. Ruokaan menee 500€, vuokraan 660€ ja tietenkin muut laskut ja tarpeelliset.

Kiitos. Ilman tupakkaakin ei näköjään ole mitään luksuselämää ja teillä vielä halvempi vuokrakin. Tosin lapseen menee rahaa mutta joka tapauksessa.

-ap

Vierailija
18/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin vajaa kun roikutat tuollaista loista helmassasi?

Vierailija
19/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa kissakahvila. Lakatkaa polttamasta. Kissatkin vihaa teidän tupakansavua.

Vierailija
20/39 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap se sun mies ei saa ansiosidonnaista?

Kyllä sun varmaan olis parempi laittaa lusikat jakoon sen kanssa, kohta huomaat että teillä on kymmeniä tuhansia ulosotossa ja luottotiedot menny, sitten lähtee se ukko paremmille apajille.