Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suomalaisten suurten nettoveronmaksajien massamuutto ulkomaille jo tapahtunut?

Vierailija
04.08.2018 |

Muutolla on uhattu ja peloteltu palstalla viikottain kymmenen vuotta, mutta en ole nähnyt uutisia, joiden mukaan suomalaisten eliitti olisi lähtenyt lopullisesti. Onko muilla havaintoja?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä valmistelen maastalähtöä koko ajan. Pääomat siirtyy jo. Viime kuussa lähti jälleen 6000 euroa Suomesta, joiden tuotosta Suomi ei enää pääsekään täysimääräisesti nauttimaan. Heti kun sopiva työpaikka nappaa niin lähden minäkin.

Onhan tuo pähkinöitä tuo 6 000 euroa, mutta jos kaltaisiani on esimerkiksi vain 10 000, tarkoittaa se 60 miljoonan euron kuukausittaista pääomakatoa Suomesta.

Tule sitten kertomaan, kun olet lähtenyt. Teidän fantasioitanne "valmisteluista" ja "sopivista työapaikoista" on saatu lukea palstalla jo liian kauan.

No eikö pääomien vieminen ole jo aika konkreettista? Itsensä siirtäminen on sitten paljon pienempi operaatio. Ja olen jo asunut ulkomailla ja tyhmänä palasin.

Vierailija
22/24 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttamassa, nytkin on Oikotiellä kiinteistö myynnissä. Ostakaapa se pois kuljeksimasta niin pääsen pois täältä...

Kohteena Portugali, Espanja tai Kypros.

Sinne hengenvaarallisiin helteisiin?

Ei kiitos.

Öh... pointti oli se että MINÄ olen muuttamassa tuonne kunhan aisat saadaan järjestykseen. Et siis sinä

Kiinteistö on myynnissä täällä Suomessa.

Helpottiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 000 yrittäjää on muuttanut kirjat Viroon.

Ja palkkaa työntekijät Virosta. Ei enää suomalaisia.

Vierailija
24/24 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä valmistelen maastalähtöä koko ajan. Pääomat siirtyy jo. Viime kuussa lähti jälleen 6000 euroa Suomesta, joiden tuotosta Suomi ei enää pääsekään täysimääräisesti nauttimaan. Heti kun sopiva työpaikka nappaa niin lähden minäkin.

Onhan tuo pähkinöitä tuo 6 000 euroa, mutta jos kaltaisiani on esimerkiksi vain 10 000, tarkoittaa se 60 miljoonan euron kuukausittaista pääomakatoa Suomesta.

Tule sitten kertomaan, kun olet lähtenyt. Teidän fantasioitanne "valmisteluista" ja "sopivista työapaikoista" on saatu lukea palstalla jo liian kauan.

Minä tulen kertomaan kun niin käy, älä huoli.

Olen ollut töissä jo aiemmin 90-luvulla monta vuotta kun ei kiinnoostanut maksella silloista lamaa joten muuttaminen ulkomaille ei ole mikään iso juttu.

Enkä aio asua lämpimässä kuin seilut puoli vuotta -sen verran mitä verotus nyt vaatii.

Suomen kesä ja ikääntyessä vaadittavat terveyspalvelut nyt ovat mitä ovat -ei valittamista, ei ollenkaan. Verotus, ahdistava henkinen ilmapiiri kyttäyksineen ja kaikenkattava holhous taas ovat nou nou ja heippa!

Ystäväpiiristä todella moni on asunut tai asuu edelleen ulkomailla: Briteissä, USA:ssa, Luxemburgissa, Koreasssa, Saksassa jne.