Onko armeijassa mitään fyysisesti helppoa paikkaa?
Armeijaan pitäisi mennä lähivuosina, ja haluaisin päästä mahdollisimman helpolla. Mihin paikkaan kannattaa hakea?
Kommentit (67)
Armeija on tilaisuus kehittää itseään henkisesti ja fyysisesti. Oppia kestämään asioita oman mukavuusalueen ulkopuolella. Älä mene kavereiden vaivaksi armeijaan jos haluat vaan päästä vähemmällä kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö intissä on keittiömiehiä?
Eikö sapuskapuoli ole ulkoistettu?
https://leijonacatering.fi/varusmiesruokailu/
Joku kertoi että kuskihommat ovat helppoja. Teoriassa näin mutta peruskoulutuskauden taistelijantutkinto on ihan sama kuskeillekin, lisäksi se nukkuma-aika ei aina toteudu, silti pitää lähteä ajoon. Ajon jälkeen auton pesu, tankkaus ja mahdollisesti joku pikku huoltotoimenpidekin, vasta sitten mahdollisuus mennä nukkumaan. Jos tyrit, tulee heti noottia ja jos ajat kolarin, päädyt käräjille ja mahdollisesti maksamaan korvauksiakin vaikka oma syyllisyys olisi hyvin kyseenalainen kuten meinasi käydä sille Raaseporissa kiskobussin kanssa kolarin ajaneelle kuskille. Valtiosyyttäjä Rappe yritti viedä vapauttavan tuomion vieläpä korkeimpaan oikeuteen mutta onneksi eivät ottaneet.
Kysyjä on luultavasti nuori mies ja ymmärrän näkökulman, olen minäkin ollut joskus nuori. Mutta asia on niin että nimenomaan itsensä ylittäminen ja vaikeiden asioiden tekeminen on se mitä muistelee jälkikäteen lämmöllä. Kannattaa uskoa itseensä ja tehdä parhaansa.
Armeijassa ei fyysistä kuntoa tarvi oikeastaan muualla kuin erikoisjoukoissa. Armeijan pystyy suorittamaan myös huonokuntoiset henkilöt.
Tiedustelussa oli mukavan leppoisa meininki. Mitään turhaa mölinää ja huutamista ei suvaittu.
B-miehenä helpompaa. Kutsunnan yhteydessä on lääkärintarkastus. Sinun pitää lääkärille perustella se, miksi olet ruumiillisesti heikommassa kunnossa. Automiehenä on sitten alokasajan jälkeen helpompaa. Jos olet A-mies, niin joudut/pääset kunnonkohotusrinkiin, jonka jälkeen pärjäät muussa porukassa. Minä olin juoksua harrastanut maatalon poika, eikä ne armeijan pelleilyt tuntuneet missään.
Vieläkö intissä on keittiömiehiä?
Eikö sapuskapuoli ole ulkoistettu?
Itse palvelin 90- luvulla esikuntakomppaniassa, tehtävä oli pataljoonan esikunnan lähetti. Tylsä homma, lähinnä aulaemännän ja postimiehen hommaa ryyditettynä pokkuroinnilla.
EK:n väki sai myös aisti-ilmavalvontakoulutuksen.
T: nimim. Assburger