Kuolisitko puolisosi puolesta?
Kommentit (29)
En!
Meillä on kolme lasta ja äitinä olen heille tärkeämpi.
Parempi ainakin meidän perheessä, että isä kuolisi kuin minä. Toki se tarkoittaisi huonompaa taloudellista tilannetta, mutta ehdottomasti henkisesti parempaa.
Ollaan joskus ajatusleikkinä tällaista pohdittukin. Mies on ihan sitä mieltä, että kuolisi puolestani, esim. heittäytyisi karhun eteen, jotta minä ja lapset saataisiin etumatkaa tarpeeksi.
Tuskin tällainen tilanne koskaan konkretisoituu, vaikka metsässä paljon retkeilemmekin :D
Ei tätä voi kylmästi ajatella. Jos tosipaikka tulee niin reaktiot tulevat vaistonvaraisesti, eivät järjen ohjaamana. Mutta tottakai toivon, että kykenisin uhrautumaan, jos puolisoni ja perheeni sillä pelastuisi.
Vierailija kirjoitti:
En!
Meillä on kolme lasta ja äitinä olen heille tärkeämpi.
Parempi ainakin meidän perheessä, että isä kuolisi kuin minä. Toki se tarkoittaisi huonompaa taloudellista tilannetta, mutta ehdottomasti henkisesti parempaa.
Ollaan joskus ajatusleikkinä tällaista pohdittukin. Mies on ihan sitä mieltä, että kuolisi puolestani, esim. heittäytyisi karhun eteen, jotta minä ja lapset saataisiin etumatkaa tarpeeksi.
Tuskin tällainen tilanne koskaan konkretisoituu, vaikka metsässä paljon retkeilemmekin :D
Ainahan voit toivoa konkretisoitumista...
Mielenkiintoisempi kysymys on ottaisitko 20 % mahdollisuuden kuolla säästääksesi varmuudella puolisosi hengen? Jos ei niin entäs 5 %? Mihin vetäisit rajan? Olisi todella julmaa olla ottamatta edes tuhannesosan riskiä itselleen säästääkseen varmasti rakkaansa hengen.
No en. Minulla on omakin elämä. Jos puoliso kuolee, elän oman elämäni loppuun. Sama toisinpäin, ei mun takia tartte uhrautua. Jos kuolen niin puoliso elää oman elämänsä loppuun
Onpa taas sellaisen ihmisen ajatusmaailma, jolla on ihan liian paljon yksinäistä aikaa ajatella eikä minkäänlaisia realiteetteja sen taustalla.
Ei ole rakkautta kuolla toisen puolesta, rakkautta on rakastaa häntä hänen eläessään ja osoittaa se omilla teoillaan.
En eikä kyllä mieskään mun vuoksi. Päivänselvää. Lapset on ykkösiä ja tärkeimpiä maailmassa, oma mies yhtä tärkeä tai oikeastaan vähemmän tärkeä kuin omat vanhemmat. Oikeastaan kun tarkemmin miettiin niin ei lähellekkään yhtä tärkeä kuin omat vanhemmat. He on aina mun puolella. Mies voi jättää koska vaan oatemman löydettyään.
Hyvinkin, jos rakastaisin häntä. Pitäisi kyllä ensin miettiä läheisten etua, kumman elämästä olisi enemmän hyötyä.
Joskus olen miettinyt, voisinko kuolla hätätilanteessa jonkun toisen, vaikka tuntemattoman lapsen puolesta. Voisin. Hänellä olisi ehkä enemmän elettävänä ja annettavaa elämälle kuin minulla.
Khyl. Tietty hätätilanteessa toimii vaiston varaisesti, niin vaikea sanoa, miten toimisin. Yleensä pääni pysyy kylmänä ja pystyn toimimaan todella selkeästi, mutta muunlaisiakin tilanteita voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teette näitä kysymyksiä?
Miksi teette näitä kysymyksiä?
Kuolisin, mutta se olisi itsekkäistä syistä pohjimmiltaan. Kumppanini on minua huomattavasti elämänjanoisempi. Itse en oikein saa tästä hommasta mitään irti.
En kuolisi