Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tule koskaan saavuttamaan elämässäni yhtään mitään merkittävää

Vierailija
04.08.2018 |

Onko muita samassa tilanteessa? Harmittaako vai oletko hyväksynyt asian?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan tuolla asenteella. Voisit ruveta vaikkapa kirjailijaksi aivan hyvin. Se on tietysti eri asia, että olisivatko kirjasi merkittäviä. Tuskin, koska siihen vaaditaan 150+ äo.

Vierailija
22/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mielelläni ihan tavis enkä koe olevani luuseri. Käyn töissä, elätän itseni ja perheeni ja rahaa jää hieman säästöönkin. Oma asunto on ja perheessä kaksi,autoa. Jälkikasvu on saatettu maailmalle. Ei tarvitse joka penniä laskea ja kaukomatkailemme kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat merkittävällä?

En varmasti itsekään tule koskaan tekemään mitään sillä lailla merkittävää, että saisin mainetta ja kunniaa tai että nimeni jäisi historian kirjoihin. Mikään tekoni tuskin tulee muuttamaan suurten tapahtumien kulkua. Sen olen hyväksynyt, vaikka joskus ehkä haaveilinkin isoista asioista.

Uskon kuitenkin, että voin merkittävästi vaikuttaa ympärilläni olevien ihmisten elämään. Yritän siksi olla toisia kohtaan hyvä ja auttavainen. Ystävällinen ele oikealla hetkellä voi todellakin vaikuttaa olennaisella tavalla toisen ihmisen elämään. Siinä mielessä meistä jokainen voi saavuttaa merkittäviä asioita elämänsä aikana.

Juuri näin, paitsi itse ajattelen, että ystävällisyyden (poikkeuksellisena ystävällisyytenä) ja auttavaisuuden tulisi olla pitemmän päälle jotenkin vastavuoroista. Tietenkin normikohteliaisuus toisia kohtaan on selviö.

No tietty mutta ainoa mihin voit vaikuttaa on oma käytöksesi.

Vierailija
24/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites ois, että otat semmoisia itsellesi merkittäviä tavoitteita, etkä mittaa koko ajan merkittävyyttäsi muiden silmissä?

Minä pystyn jatkuvasti kokemaan onnistumisen tunnetta, kun asetan itselleni jonkin tavoitteen ja sitten teen töitä sen saavuttamisen eteen. Tietysti jos Nobel-palkinto on ainoa asia jonka koet merkittäväksi saavutukseksi, mutta tutkijan, kirjailijan tai rauhantekijän ura ei ole oikein nousussa, niin ei taida toimia.

Jos taas pystyt ottamaan tavoitteiksi arkisempaa, niin on helpompaa. Kasvata lapset täysipäisiksi, mielellään avarakatseisiksi, itse ajatteleviksi ja kehittyviksi olennoiksi, niin olet jo pitkällä.

Jos on maailmanparantajan vikaa, niin siinä pienten tekojen kehittely ei liene mahdotonta. Jos taas tekee mieli tehdä rahaa, niin senkun alat perehtyä miten parhaiten siihen pystyt. Et tietenkään pysty tekemään sitä älyttömästi, mutta aseta realistinen tavoite ja pyri siihen.

Valitsitpa minkä tahansa tien, niin pointti on kuitenkin se vanha viisaus: Ei se päämäärä, vaan matka!

Vierailija
25/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan just miettiä mitä se merkittävä on, mitä haluut saavuttaa. Joillekin se on se perhe. Joillakin ei oo työpaikkaa ja sen saaminen on saavutus. Joillakin on sit vähän isommat vaatimukset itelleen. Varsinkin kun kaikilla ympärillä on myös se perhe ja työpaikka, niin omat saavutukset ei tunnu enää miltään. Yritä olla tarpeeks itelles. Tavoittele asioita mitkä on tärkeitä sulle. Tykkäsin tosta hautausmaakommentista, on monta paljon merkityksettömämpää elämää, ihmisiä kuollu liian aikasin, eikä oo päässy toteuttamaan itseään syystä tai toisesta. Ei siis paineita.

Vierailija
26/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun pitäisi? Useimmat meistä ovat taviksia - ja hyvä niin.

Vierailija
27/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. En täytä edes normeja. Kun nyt työpaikan saisi se riittäisi minulle. Julkisuutta en ikinä pystyisi kestämään hetkeäkään.

Vierailija
28/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vähättele elämääsi,jokaisen elämällä on merkitys,jo siinä vaiheessa kun Sinä synnyit,Sinä aloit muuttaa maailmaa .kun avasit silmäsi ja parahdit eka kerran, maailma muuttui.maailmassa on yksi ihminen enemmän.Sinun aivoihisi on ohjelmoitu/ eväät elämään. Kuuleminen, näkeminen. hyvän olon tunne ..kivuntunne. nälän tunne.jaloilla pääset eteen ja taaksepäin.jo pelkkä Hymy,saa toisetkin hymyilemään.ystävyys ja avunanto  vie päivässä jo pitkälle.sydämmellä ja näkemisellä on Yhteys,kun näät tai teet jotain hyvää,niin sydän reakoi siihen heti lämmön tunteella Se on paras tunne..EI tarvits olla ,jotaja,ei tv esiintyjä ,eikä möykätä kova äänisesti,ei uhota,ei olla suuna päänä rääkymässä jokapaikassa.ihmisyyden merkitys ei näin lisäänny.joillekin joilla on paljon rahaa,tulee tunne ,että ovat muita merkityksellisimpiä jopa muita parempia,EI ,ovat vain varakkaampia, ovat sattuneet saamaan työn josta maksetaan enemmän kun muusta työstä  tai ovat ostaneet kaiken velaksi ja ovat sitten huolissaan onko heillä varmasti vierashuone.Monet sortuu palvomaan näitä ihmisiä ,kun on hienot kodit kalliit autot.mutta ei ole mitään syytä pelätä olla merkityksemättömämpi.Kulje vaan pää pystyssä ja nauti olemassa olosta. 

Vierailija
29/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se merkittävä? 

Vierailija
30/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mielelläni ihan tavis enkä koe olevani luuseri. Käyn töissä, elätän itseni ja perheeni ja rahaa jää hieman säästöönkin. Oma asunto on ja perheessä kaksi,autoa. Jälkikasvu on saatettu maailmalle. Ei tarvitse joka penniä laskea ja kaukomatkailemme kerran vuodessa.

Ihmiset on kyllä tylsiä. Juuri mietin keskustelun innoittamana työpaikan kahvipöytäkeskusteluja ja siellä näkyy tämä "perheessä kaksi autoa ja talo"= ollaan jotenkin menestyneitä ihmisiä. Tuntuu, että aivot joutuu kuolioon aina senkin vartin aikana, jolloin pitää esittää kiinnostunutta siitä, miten "Pertti kävi hakemassa tarjouksen uudesta autosta" ja tämä on ihmisten elämän kohokohta.

Vierailija
31/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, 4 lasta 😊. Juurikaan sen merkittävämpää ei ihminen voi saavuttaa.

Vierailija
32/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi 5+ lasta?

Vierailija
33/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi 5+ lasta?

Jätinkin tuohon lauseessani varaa saavuttaa merkittävämpää, jos huomasit....

Vierailija
34/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään samaa. Olen 27 v nainen, parisuhteessa ja haluaisin lapsia mutta mies ei halua. Mies vaatii minulta täydellisyyttä siihen ja anoppi on myös lasten ja hankintaa vastaan. Pelottaa silti erota miehestä kun en luota osaamiseen, olen tosin vielä opiskelija.

Siis lue nyt itsekin mitä kirjoitit - ja ajatuksella...

Mihin osaamiseesi et luota ? Siihen että osaisit itsenäisesti asua ja siivota ja maksaa laskut? Jos oikeasti olet noin hukassa niin älä hanki lasta vaan muuta omaan asuntoon ja harjoittele ensin itsesi kanssa! Tänä päivänä yksikään ihminen Suomessa EI enää saa jäädä riippuvaiseksi siitä toisesta puoliskosta, millään taitomittarilla! Meidän jokaisen täytyy osata tehdä ruokaa / maksaa laskut / budjetoida rahat riittämään / tarkistaa veroilmoitus / pestä pyykit / tehdä vuokrasopimus / ja mielellään vielä sellaisiakin taitoja mitä ilman ehkä tulee juuri toimeen: ajaa autoa / varata junaliput netissä jne.

Ja lopun viimein sillä ei pitäisi olla sinun parisuhteessasi mitään merkitystä mitä mieltä anoppi sinun lasten hankkimisesta on... hän voi toki valita olla hoitamatta niitä, mutta hankitaanko lapsia...”se ei ole anopin päätös”.

Vierailija
35/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi 5+ lasta?

No nyt aukeni, miksi lestadiolaiset pitävät itseään suunnilleen jumalista seuraavina itseoikeutetusti. Hehän _ovat_ merkittävämpiä, kuin monet muut.

Vierailija
36/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi 5+ lasta?

No nyt aukeni, miksi lestadiolaiset pitävät itseään suunnilleen jumalista seuraavina itseoikeutetusti. Hehän _ovat_ merkittävämpiä, kuin monet muut.

Anna mä arvaan: sulla ei oo lapsia ?

Vierailija
37/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta mitähän merkittävää pitäisi saavuttaa? Tolla asenteella varustetut luuserit ei tosiaan voi "saavuttaa" mitään. Muuta ensit asennetta, sähän voit saavuttaa ihan mitä ikinä haluat kunhan itse uskot siihen ja teet asioita sen eteen. Jos sinulla on lapsia, opeta heillekin, että pystyvät mihin vaan. Luovuttaminen ei ole vaihtoehto. Epäonnistumisia tietenkin tulee vastaan, mutta niistähän sitä oppii. Ja sitä elämä on, oppimista.

Vierailija
38/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävintä on se että löytää omaan elämäänsä rauhan ja onnen ja ymmärryksen joka tulee sisältä, eikä mitkään tapahtumat ja ihmiset voi sitä tuhota.

Vierailija
39/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa mitata menestystä on se, miten monta ihmista itkee hautajaisissasi. Jos olet elänyt merkityksellisen elämän, niitä on useita - jos olet elänyt merkityksettömän, ihmisiä kyllä saattaa olla paljon, mutta ne on vain ’viimeinen kunnianosoitus ja ilmaiset kaffet’ ihmisiä jotka on tavan vuoksi pukeutuneet mustaan mutta harmittelevat samalla mielessään miten nuo hautajaiset sotkevat arkirytmiä...

Vierailija
40/58 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitten on niitä ammattimasentajia, jotka kaikin keinoin työpaikalla, baarissa tai ihan missä tahansa muualla yrittävät masentaa sinua, ja saada sinut tuntemaan itsesi huonoksi ihmiseksi. Yritä mahdollisuuksien mukaan välttää heitä. Tuli vain tällainenkin mieleen.