Elämäni masentaa minua, en tiedä mitä voin tehdä
En saa orgasmeja seksissä, en ole koskaan saanut, tuntuu että olen naisena täysin epäonnistunut ja kyvytön. Voisi verrata ehkä miehen erektio-ongelmiin. Kärsin myös vakavasta endometrioosista enkä todennäköisesti koskaan tule saamaan lapsia.
Hävettää miehen seurassa. Häpeän itseäni. En tykkää ulkonäöstäni. Miehellä on mt-ongelmia enkä osaa häntä auttaa. En tiedä mitä tekisin. Tuntuu, että olen täysin umpikujassa. Ei kunnon koulutusta eikä halua lähteä opiskelemaan, en tiedä mikä ala olisi hyvä ja tuntuu, että jaksaminen ei riitä. Nyt eniten ahdistaa tuo seksi ja jotenkin kyvyttömyys nauttia siitä. En saa mieheltä tarpeeksi hellyyttä enkä läheisyyttä.
Tunnen olevani hyvin yksin.
Kiitos kun jaksoit lukea
Kommentit (5)
Mene hyvä ihminen terapiaan! Juttelemaan jollekulle.
Et voi saada orgastmia jos et rentoudu tarpeeksi miehen seurassa. Se ei onnistu jos häpeät itseäsi ja pidät itseäsi epäviehättävänä. Mies taitaa olla niin ongelmainen itse, ettei huomaa sua yhtään? Hoitaako mies ongelmaansa mitenkään? Sun ei ole tarkoitus olla hänen terapeuttinsa, vaan puoliso.
Älä stressaa nyt opiskeluista. Et varmaan käy töissäkään? Kuntouttava työtoiminta on vaihtoehto, saat valita montako päivää jaksat viikossa, eikä tarvitse tehdä kuin neljä tuntia päivässä, ja heidän on tarkoitus auttaa sua eteenpäin. Se kuulostaa masentavalta ja epäonnistujien paikalta, mutta saisit käsillesi tekemistä ja pääsisit kotoa pois, löytäisit uusia kavereita.
Kiitos kun kirjoitit! Nykyäänhän saa koko ajan lukea seksuaalisuuteen liittyvistä asioista niin että aiheesta syntyy helposti paineita, tavalla tai toisella. Meitä on kaikenlaisia: aseksuaaleista seksiriippuvaisiin asti, ja useimmat meistä ovat siltä väliltä. Läheisyyden, intimiteetin ja kosketuksen tarve ovat useimmille meistä ihan todellisia. Itse olen elänyt yksin nelisentoista vuotta ja aihe on kivuliaan tuttu, tosin toisella tavalla kuin sinulle.
Minulla on suuri aukko elämässäni sosiaalisen elämän ja intimiteetin kohdalla ja se aiheuttaa paljon henkistä kipua. Olen tällä hetkellä psykoterapiassa johon hakeuduin kun tajusin että elämässä pitäisi olla muutakin kuin se että saa kuukauden tulot ja menot jotakuinkin täsmäämään.
Suosittelisin, sen perusteella mitä kerroit, menemään terveyskeskukseen ja kertomaan noilla sanoilla jota käytit eli "tuntuu että olen täysin epäonnistunut" että tarvitsisit apua mielenterveyspuolella. Kerro täysin rehellisesti tunteistasi. Nuo ajatukset kun ovat oikeastaan oire masennuksesta. Voi olla että taustalta löytyy esim. traumaa, ja sinun kannattaa lähteä etsimään syitä tämänhetkiseen onnettomaan tilaan ja keinoja siitä ylös noustaksesi.
Toivotan voimia ja parempaa tulevaisuutta! Kyllä me jaksetaan!
Olen 48-vuotias, enkä ole koskaan saanut orgasmia pelkästä seksistä tai edes omilla sormilla hyväilystä. Aina on pitänyt olla jokin seksilelu apuna, enkä koe, että siinä on mitään hävettävää.
Luulin 25-vuotiaaksi asti, että orgasmi on pelkkä myytti, kunnes kokeilin kunnolla värisevää seksilelua ensimmäisen kerran. Siitähän se taivas sitten aukeni!
Tutkimusten mukaan jopa 60% naisista jää ilman orgasmia yhdynnässä säännöllisesti. Joten älä sinä sitä murehdi vaan hanki kiva seksilelu ja opettele sen avulla löytämään oma nautintosi myös ilman miehesi "apua".
Vierailija kirjoitti:
Mene hyvä ihminen terapiaan! Juttelemaan jollekulle.
Et voi saada orgastmia jos et rentoudu tarpeeksi miehen seurassa. Se ei onnistu jos häpeät itseäsi ja pidät itseäsi epäviehättävänä. Mies taitaa olla niin ongelmainen itse, ettei huomaa sua yhtään? Hoitaako mies ongelmaansa mitenkään? Sun ei ole tarkoitus olla hänen terapeuttinsa, vaan puoliso.
Älä stressaa nyt opiskeluista. Et varmaan käy töissäkään? Kuntouttava työtoiminta on vaihtoehto, saat valita montako päivää jaksat viikossa, eikä tarvitse tehdä kuin neljä tuntia päivässä, ja heidän on tarkoitus auttaa sua eteenpäin. Se kuulostaa masentavalta ja epäonnistujien paikalta, mutta saisit käsillesi tekemistä ja pääsisit kotoa pois, löytäisit uusia kavereita.
Olen käynyt kelan 3 vuoden terapian, enempää en saa. Omavastuu tuosta siis tietenkin jäi itse maksettavaksi ja sen jälkeen maksoin kokonaan n. 700€ edestä kertoja, mutta enempään ei ole varaa. Töissä käyn osa-aikaisesti.
Kiitos viesteistänne, tuntuu että en saa apua mistään.
Sellaista on laiffi.