Mihin maahan on jäänyt pala sydäntäsi
kun matkustat, menetkö samaan maahan ja samaan paikkaan vai aina uusi mesta?
Kommentit (118)
Espanja (talo siellä) ja Afrikan maat lähinnä luontokokemuksen ja ihmisten ystävällisyyden vuoksi.
Montenegro, sinne tahtoisin vielä palata :)
Rooma. Loputtoman inspiroiva ja kiivas kaupunki, siihen en väsy koskaan.
Kypros. Heti kun tulin sinne, tuli olo että tämä on ja on aina ollut minun kotini. Ihan kuin olisin elänyt siellä joskus "aikaisemmassa elämässä". Järjellä ajatellen se ei ole edes mun tyylinen paikka: liian karu, liian kuuma, liian turistisoitunut, mutta silti vaan jos menen sinne tunnen aina tulevani kotiin.
Kukaan ei ole menettänyt sydäntään Saksalle.
En ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Ranska. Suuri maa, paljon nähtävää.
Muuten kiva, mutta täynnä ranskalaisia.
Skotlanti täälläkin. Mulla on harvoin varaa matkustaa, joka kerta on pähkäily että lähdenkö sinne missä sielunmaisema on, vai kokeilisko jotain muuta...
Thaimaahan, Laosiin, Kiinaan, Venäjälle, Espanjaan,,,,, lista aika loputon kun työreissuja tehnyt kohta 20v .
Ja vain kerran olen saanut jotain tilalle, saakelin satiaisia venäjältä.
Englantiin. Tarkasti sanottuna Oxfordiin. Reissaan muuallakin, mutta esim. nyt englannin reissulla kävin päivän Oxfordissa ennen kuin jatkoin matkaa.
Täältä myös ääni Skotlannille. Ihana työyhteisö, vaikka pomot olivat vähän narsistisia. Tuntemattomatkin juttelivat kohteliaasti.
Irlanti. Se on mun "happy place" kun arki moukaroi :)
En sano että sydän jäi, mutta Venäjä. Pää oli täynnä ties mitä ennakkoluuloja. Matka oli unohtumaton elämys.
Olen vähän yllättynyt Iso-Britannian suosiosta. En luullut sen olevan ykkössijoilla paikoista, joihin matkustetaan yhä uudelleen ja uudelleen.
En oo vielä ainakaan matkustanu samaan maahan kahta kertaa, mutta Kroatia on kyllä jääny sydämeen, sinne vois mennä uuestaakin vähän eri puolelle maata.
Italiaan tykkään matkustaa kerta toisensa jälkeen. Nuorempana kiertelin paljon Kreikan saaria. Sri Lankaan haluaisin matkustaa myös uudelleen.
Onneksi tykkään Virosta, sinne pääsee usein ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän yllättynyt Iso-Britannian suosiosta. En luullut sen olevan ykkössijoilla paikoista, joihin matkustetaan yhä uudelleen ja uudelleen.
Ei tätä britti-intoilua ymmärrä muut kuin toiset britti-intoilijat ja heitä on kiitettävän paljon. Kuulun jopa yhdistykseen, jonka kanssa ollaan tehty pari reissua saarille.
Mun sukulaiset eivät ymmärrä tätä ollenkaan ja jaksavat naljailla asiasta. Eivät kuitenkaan pysty selittämään miksi minun kiinnostuksen kohteeni olisi jotenkin huonompi kuin heidän ykköset Italia ja Espanja (mitkä taas eivät sytyttäneet mua mitenkään)
Skotlanti, erityisesti länsipuolen saaret. Sinne kun matkustin, muut kohteet sen jälkeen tuntuu mitättömiltä. Neljäs reissu suunnitteilla heti kun mahdollista. Sydän on siellä.