Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä Assemblyt ovat vajonneet alas

Vierailija
03.08.2018 |

Alun perin harrastajien järjestämä demoparty jossa eri ryhmät mitteli toisiaan vastaan koodin, grafiikan ja musiikin teossa.

Nyt korporaation omistama e-sport lapsimessu jonka avaa poliittinen ministeriruumis.

Yök.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on oikeastaan väliä kuka sen omistaa tai avaa. Harrastajille sillä on edelleen ihan sama funktio kuin ennenkin, kaikenlainen nörttäily yhdessä.

Vierailija
2/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on oikeastaan väliä kuka sen omistaa tai avaa. Harrastajille sillä on edelleen ihan sama funktio kuin ennenkin, kaikenlainen nörttäily yhdessä.

"Nörtteily" on kadonnut Assemblyistä.

Tilannetta voisi verrata vaikka automessuun jonka alunperin järjestivät autoharrastajat itse ja siellä messuilla eri autoryhmät kisaisi itse tyhjästä rakentamillaan autoilla paremmuudesta. 25 vuoden päästä samannimisillä messuilla messut omistaa Toyota, messut avaa ministeri Berner ja siellä ajetaan kilpaa tehdastekoisilla farmari-Avensikseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin mukana noissa kuvioissa 1980-1990 luvulla. En pidä tätä nykyistä kehitystä mitenkään huonona että ei mennä ihan enää pelkällä harrastajapohjalla vaan mukana on erilaisia yrityksiä. Olen itse töissä it-firmassa ja meiltäkin lähtee Assemblyyn edustaja, siellähän niitä on tulevaisuuden koodareita tavattavissa, joita sitten voimme palkata.

Vierailija
4/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nörtteily" on kadonnut Assemblyistä.

Tilannetta voisi verrata vaikka automessuun jonka alunperin järjestivät autoharrastajat itse ja siellä messuilla eri autoryhmät kisaisi itse tyhjästä rakentamillaan autoilla paremmuudesta. 25 vuoden päästä samannimisillä messuilla messut omistaa Toyota, messut avaa ministeri Berner ja siellä ajetaan kilpaa tehdastekoisilla farmari-Avensikseilla.

Njaa, edelleen on myös koneiden rakentelusta, ylikellottamisesta jne kiinnostuneita, myös siellä Assemblyillä. Mutta toki, useimpia ei nykyisin se niin paljoa kiinnosta vaan "tehdastekoiset" tietokoneet kelpaa hyvin alustaksi, jolla niitä siistejä juttuja sitten tehdään. Mutta ei se mitään pelkkää pelaamista ole tosiaan nykyäänkään.

Vierailija
5/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin mukana noissa kuvioissa 1980-1990 luvulla. En pidä tätä nykyistä kehitystä mitenkään huonona että ei mennä ihan enää pelkällä harrastajapohjalla vaan mukana on erilaisia yrityksiä. Olen itse töissä it-firmassa ja meiltäkin lähtee Assemblyyn edustaja, siellähän niitä on tulevaisuuden koodareita tavattavissa, joita sitten voimme palkata.

Jos pidät sitä hyvänä kehityksenä koodarien suhteen että ennen nuoret tosiaan harjoittelivat ja kilpailivat koodaamisessa, nykyisin vain pelien pelaamisessa niin mikäs siinä. Kun oikein kovasti tahkoo fortniteä niin varmaan sitä tulee  hyväksi koodariksi...

Vierailija
6/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät sitä hyvänä kehityksenä koodarien suhteen että ennen nuoret tosiaan harjoittelivat ja kilpailivat koodaamisessa, nykyisin vain pelien pelaamisessa niin mikäs siinä. Kun oikein kovasti tahkoo fortniteä niin varmaan sitä tulee  hyväksi koodariksi...

Eiköhän se koodaaminen ole nykyisin yleisempää kuin koskaan, compot ei vaan ole niin näkyvä osa nykyään, kun koko tapahtuma on paisunut tuhatkertaiseksi.

Vierailija
7/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole pelkkää pelaamista, omat pojatkin on nimenomaan koodaamisen harrastajia ja sen takia assemblyyn mennään. On siellä demoscene kilpailutkin edelleen, ja pelienkin teossa kilpaillaan, ei vain valmiiden pelien pelaamisessa. 

Vierailija
8/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua haikailla menneiden perään, kun demosceneen vahvasti liittyvä peliala on Suomessa nyt vahvempi kuin koskaan.

Vierailija
9/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua haikailla menneiden perään, kun demosceneen vahvasti liittyvä peliala on Suomessa nyt vahvempi kuin koskaan.

Silti jokseenkin pieni verrattuna esim. naapurimaahan ruotsiin tai siihen miten peliala on paisunut viimeisen parin vuosikymmenen ajan maailmalla.

Suomipelit on jääneet sinne pikkupelitasolle joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Nämäkin joutuvat etsimään julkaisuyhtiön ulkomailta kun suomesta ei löydy.

Vierailija
10/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demoscene tuotti parhaat pelintekijät.

Jos demoscene ajetaan alas pelkäksi kanssapelailuksi niin ei tarvitse ihmetellä ettei tule enää niin hyviä pelintekijöitä.

Esimerkiksi Assemblyn demokisan palkinnot on enää puolet siitä mitä ne oli 15v sitten. Plus inflaatio. Eikö Telialla ole varmaa maksaa sitäkään mitä harrastuspohjalta maksettiin ennen?

Vierailija
11/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat compot ja enemmänkin siellä on, mutta lisäksi tonnikaupalla muutakin.  

Vierailija
12/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demoscene tuotti parhaat pelintekijät.

Jos demoscene ajetaan alas pelkäksi kanssapelailuksi niin ei tarvitse ihmetellä ettei tule enää niin hyviä pelintekijöitä.

Esimerkiksi Assemblyn demokisan palkinnot on enää puolet siitä mitä ne oli 15v sitten. Plus inflaatio. Eikö Telialla ole varmaa maksaa sitäkään mitä harrastuspohjalta maksettiin ennen?

Ei sitä mitään ajeta alas assemblyn järjestäjien toimesta, ei sellainen olisi edes mahdollista. Demoja tehdään jos niitä halutaan tehdä ja scenen kulta-ajat on muutenkin jo takana päin. Ei nyt perkele demoscene pysy hengissä minkään rahapalkintojen avulla, eikä pidäkään pysyä.

Vakavasti otettavia indie-pelejä taas tehdään enemmän kuin koskaan ja nykyään on Steamit sun muut joiden kautta niitä voi helposti julkaista. Parempia ilmaisia työkaluja kuin koskaan, vahva yhteisö, jne..

Vierailija
13/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehu on komee ja ihana <3

Vierailija
14/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.assembly.org/summer18/demoscene

äläs jauha sontaa, yrittäisit edes ottaa selvää.

Vierailija
15/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.assembly.org/summer18/demoscene

äläs jauha sontaa, yrittäisit edes ottaa selvää.

"ASSEMBLY IS FINLAND'S BIGGEST DEMOSCENE PARTY"

...

"Scene Lounge is a cozy place where everyone interested of demoscene can spend relaxed time, get to meet fellow sceners or get to learn what the demoscene is."

Oikeassa demoscene partyssä ei olisi erillistä loungea demosceneilijöille, koska oikeassa demoscene partyssa joka paikka on demosceneä.

Assembly on muuttunut suureksi pelimessuksi jossa on pieni nostalginen demo-osuus jäljellä.

Ja ne muutamat assyille eksyneet demoscenetyypit laitetaan karsinaan mihin Jonne 15v Fortnite-taitaja voi tulla demosceneilijöitä katselemaan kuin apinoita Korkeasaareen.

Vierailija
16/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla koko festari. Tuolla on mukana selkeästi porukkaa, jotka käyvät salilla ja harrastavat sosiaalista kanssakäyntiä ihmisten kanssa. Todella loukkaavaa meitä oikeita tietokoneharrastajia kohtaan, jotka viettävät päivänsä koneen äärellä sekä hoitavat sosialisoinnin näppäimistön välityksellä. Normaalit ihmiset voisivat painua jonnekin Weekend-festareille pilaamasta aitoa tunnelmaa.

Vierailija
17/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

scenen kulta-ajat on muutenkin jo takana päin.

Ja sen huomaa esimerkiksi koodaajien tasossa.

Vierailija
18/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa demoscene partyssä ei olisi erillistä loungea demosceneilijöille, koska oikeassa demoscene partyssa joka paikka on demosceneä.

Assembly on muuttunut suureksi pelimessuksi jossa on pieni nostalginen demo-osuus jäljellä.

Ja ne muutamat assyille eksyneet demoscenetyypit laitetaan karsinaan mihin Jonne 15v Fortnite-taitaja voi tulla demosceneilijöitä katselemaan kuin apinoita Korkeasaareen.

"Oikeassa".. kunnon gatekeepingiä. Eikö saisi pitää demoja muutoin kuin elitisti demoskene juhlissa?

Musta tuntuu että sä etsit niitä demoskeneläisiä ihan väärästä paikasta. Oletko vain itkuinen kun siellä on monelle monenlaista viihdettä, eikä pelkästään sinun haluamaa tarjontaa?

Minun nähdäkseni demojen taso on noussut lähes joka vuosi ja ollut aina ällistyttävämpää mitä koodarit saa aikaiseksi.

Vierailija
19/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ihme että suomi on ihan pudonnut teknologiassa kärryiltä, nokia ajettu alas, uusia supercellejä remedyjä ei tule, kohosen tapaisia tekoäly tutkijoita ei tule jne kun pennut nykysin vaan pelaa. Aika laiha lohtu joku 100 tonnin palkinto kun voisi tienata kymmeniä tai satoja miljoonia perustamalla it-startuppeja.

Vierailija
20/31 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assyt on muuttunut sisältöjä luovien ihmisten tapaamisesta sisältöjä kuluttavien ihmisten ajanvietteeksi.

Ei siinä mitään, ajat muuttuvat. Mutta ihmettelen vain mistä ne tulevat sisältöjen tekijät saadaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi