Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naimisiin?

Vierailija
03.08.2018 |

Pitemmän päälle on alkanut tympästä jatkuva naimisiin painostaminen. Olen saman naisen kanssa ollut 6 vuotta ja yhteisiä lapsiakin löytyy. Emme ole naimisissa ja tämä tuntuu kaikkia muita vaivaavan paitsi minua. Naisenikin jaksaa vihjailla asiasta vaikka suhteen alkupuolella sain kaksi kertaa kieltävän vastauksen kihlojen kysymyksestä. Toisella kertaa sanoi ei ja toisella sanoi ettei noin kysytä.
Itse en taas keksi mitään syytä miksi edes enää kosisin. Omistan talot ja muukin omaisuus on miljoonissa, seksiä nykyään kerran kuussa,..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitemmän päälle on alkanut tympästä jatkuva naimisiin painostaminen. Olen saman naisen kanssa ollut 6 vuotta ja yhteisiä lapsiakin löytyy. Emme ole naimisissa ja tämä tuntuu kaikkia muita vaivaavan paitsi minua. Naisenikin jaksaa vihjailla asiasta vaikka suhteen alkupuolella sain kaksi kertaa kieltävän vastauksen kihlojen kysymyksestä. Toisella kertaa sanoi ei ja toisella sanoi ettei noin kysytä.

Itse en taas keksi mitään syytä miksi edes enää kosisin. Omistan talot ja muukin omaisuus on miljoonissa, seksiä nykyään kerran kuussa,..

Jos tämä ei ole provo, niin sait selvän vihjeen naiseltasi: "ei noin kysytä". Ei naisesi halua kihloihin, vaan naimisiin. Sinun pitää kysyä, tuletko vaimokseni tai mennäänkö naimisiin. Ei mennäänkö kihloihin. Moni nainen harmistuu, kun mies puhuu vaik kihloista ja odottaa juuri tuota kysymystä vaimosta/naimisiinmenosta. Kuulostaa ehkä pikkujutulta, mutta monelle naiselle tällä on suuri merkitys.

Vierailija
2/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *vain* kihloista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mee naimisiin.Pääset helpommin eroon avo puolisosta kun sillä ei ole oikeutta jäädä asuun sun taloon. Saahan se elarit eron tullessa sun tulojen mukaan mutta asunto säästyy.

Vierailija
4/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ketjun kysyäkseni miksi ei?

Mutta sitten huomasinkin, että sinä olet jo luovuttanut...

Vierailija
5/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla noinkin, minulla on ainakin käsitys että kihlat olisi ensi askel kohti avioliittoa. Silti en näe hyötyvän naimisiin menosta, enemmän harmia. Enkä periaatteen miehenä kysy enää. Ap

Jos tämä ei ole provo, niin sait selvän vihjeen naiseltasi: "ei noin kysytä". Ei naisesi halua kihloihin, vaan naimisiin. Sinun pitää kysyä, tuletko vaimokseni tai mennäänkö naimisiin. Ei mennäänkö kihloihin. Moni nainen harmistuu, kun mies puhuu vaik kihloista ja odottaa juuri tuota kysymystä vaimosta/naimisiinmenosta. Kuulostaa ehkä pikkujutulta, mutta monelle naiselle tällä on suuri merkitys.

Vierailija
6/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo ylittänyt rajan on, kun on lapsia ja asutte yhdessä. Mutta vielä ei ole myöhäistä avioitua. Siis menoksi ja häät syksyksi. Se on siinä.

Vierailija
7/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me on oltu yhdessä kohta 20v. Lapsi ja yhteinen talo löytyy, myös omaa omaisuutta on kummallakin. Vielä ei olla keksitty ensimmäistäkään syytä mennä naimisiin.

Tai keksin yhden, mies saisi tasinkoa jos sattuisin potkaisemaan tyhjää. Tämäkään "kosinta" ei tuottanut tulosta vaan päädyimme siihen että lapsi saa kuolemantapauksessa enemmän.

Vierailija
8/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis olet miljonääri ja vaimosi on täusi tuloton ja persaukinen, niinkö? Eikö vaimolla ole edes koulutusta tai työpaikkaa? Mistä noita miljonäärimiehiä oikein riittää, ihmettelen vain.

Avioliitto on juridinen sopimus. Toki kaiken voi tehdä erillisinä sopimuksina, mutta se on huomattavan paljon hankalampaa. Teille tulee ongelmia, jos toinen teistä kuolee lasten ollessa alaikäisiä. Omaa miestä alkoi naimisiinmeno kiinnostaa siinä vaiheessa, kun hänen ystävänsä avovaimo kuoli ja ystävä kertoi, mitä kaikkea siitä seurasi.

Vierailija
9/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä naimisiinmenosta on?

No, eron tullen hieman vaikeutuu, mutta kuka nyt on yhdessä erotakseen jonain päivänä?

Vierailija
10/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti, pääset sitten eron tullen maksamaan osituksia saamatta missään vaiheessa minkäänlaista konkreettista hyötyä koko hommasta.

Vierailija
11/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä teet kysymyksen johon itse samalla jo vastaat? Täysin tyhjänpäiväinen avaus tai huonosti sommiteltu provo.

Vierailija
12/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla suuren suurta merkitystä ole, kun on yhteinen lapsi jo. Leskeneläke ja asioiden hoitamisen helpottuminen, mutta ei muuten. Toisaalta ihmettelen miksi ihmiset pelkää sitä naimisiin menoa enemmän kuin yhteistä lasta, se kuitenkin sitoo enemmän.

Vierailija
13/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole ikinä keskustelleet avoimesti, miksi nainen kieltäytyi kosinnoista ja että haluatteko ylipäätään joskus naimisiin ja mitä mieltä kumpikin on avioliitosta ja sen merkityksestä? Syytä olisi puhdistaa pöytää ja ilmaa. Nyt molemmat miettivät näitä asioita vain tykönään tietämättä toisen ajatuksista?

Onko tilanne nyt siis sellainen, että sinä olet loukkaantunut ja sisuuntunut, kun nainen vastasi ei ja nainen taas odottaa, milloin tajuat pyytää häntä _vaimoksesi_ ja odottaa paineissa ja surullisena, tapahtuuko oikea kosinta ollenkaan? Koska kosinta tarkoittaa vaimoksi pyytämistä. Jos pyydät vain kihloihin, se ei tarkoita kosintaa. Kihlakysymys tarkoittaa hiukan kuin jotain teinikihloja, että pidetäänkö huvin vuoksi sormuksia ilman aikeita mennä naimisiin.

Toki sillä tavalla kihlat edeltävät naimisiinmenoa, että kun avioliitosta on sovittu, ollan kihloissa. Ei kannata olla liian jääräpäinen tässä asiassa. Jos rakastat puolisoasi ja puolisosikin vihjailee naimisiinmenosta, kysy vielä kerran, tulisitko _vaimokseni_. Sitä kautta saatte elefantin pois huoneesta ja varmaan moni jännite laukeaa. Jos nainen vastaa taas ei, on todellakin syytä kysyä, mistä kiikastaa.

Vierailija
14/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti, pääset sitten eron tullen maksamaan osituksia saamatta missään vaiheessa minkäänlaista konkreettista hyötyä koko hommasta.

Osaisitko perustella, miksi tuollainen tilanne voisi tulla?

Vierailija
15/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mittaa siis "naisensa" arvon pelkästään seksin määrässä per aikayksikkö. 

Vierailija
16/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hyödy naimisiin menosta mitään. Erotessa voisit menettää paljon ilman avioehtoa.

Vierailija
17/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 5v ollut raja, että avopari tulkitaan juridisesti pariksi ja jotain tulontasausta voi tapahtua erotessa? Varsinkin, jos toinen ollut kotiäitinä.

Vierailija
18/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hyödy naimisiin menosta mitään. Erotessa voisit menettää paljon ilman avioehtoa.

Eiköhän avioehdot ole aika arkipäivää nykyään ja testamenteissakin otetaan huomioon, ettei esim. sukumökki siirry juridisesti biologisen suvun ulkopuolelle.

Vierailija
19/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäpäivänä vain homot menevät naimisiin ja heterot elää avoliitossa. Näin se nyt menee.

Vierailija
20/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis olet miljonääri ja vaimosi on täusi tuloton ja persaukinen, niinkö? Eikö vaimolla ole edes koulutusta tai työpaikkaa? Mistä noita miljonäärimiehiä oikein riittää, ihmettelen vain.

Avioliitto on juridinen sopimus. Toki kaiken voi tehdä erillisinä sopimuksina, mutta se on huomattavan paljon hankalampaa. Teille tulee ongelmia, jos toinen teistä kuolee lasten ollessa alaikäisiä. Omaa miestä alkoi naimisiinmeno kiinnostaa siinä vaiheessa, kun hänen ystävänsä avovaimo kuoli ja ystävä kertoi, mitä kaikkea siitä seurasi.

Ja mitäköhän ihmeellistä koulutuksessa jotta sen takia pitäisi mennä naimisiin? On hänellä ihan akateeminen koulutus mutta ei sitä parisuhteessa tarvita, se ei tee hänestä yhtään arvokkaampaa verrattuna jos hän olisi ilman koulutusta. Lapset olen tunnustanut eikä siinäkään mitään ongelmia tulis jos sattuisi ikävää.

Ap