Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet arvostelevat lastani lihavaksi, eikä hän edes ole. Tuntuu todella pahalta.

Vierailija
02.08.2018 |

12-vuotias lapsi. Ikäisekseen pitkä ja ruumiinrakenne sellainen kookas. Lähipiirin aikuiset ovat arvostelleet lastani lihavaksi, lihoneeksi jne. Kasvu ollut tasaista ja ei ole lihonut. Tämän varmistin terveydenhoitajalta keväällä.
Tänään olimme lääkärissä muilla asioilla ja otettiin pituus ja paino. Kysyin lastenlääkäriltä suoraan onko paino ok. Lääkäri vastasi "hetki niin katson. Kyllä on pituuteensa nähden ihan normaalipainoinen poika".

Isommat siskot ovat olleet pyöreäkasvoisia lukioikään asti, vaikka ovat olleet tosi siroja muuten. Ehkä pojallakin lapsenpyöreäyttä kasvoissa.

Lapsi on liikunnallinen ja meillä ei mätätä herkkuja joka päivä

Minusta äitinä tämä tuntuu todella pahalta. Nyt lapsi on alkanut haukkua itseään koko ajan. Lankuttaa koko ajan kysyy onko laihtunut. Ei ottanut eilen huvipuistossa jätskiä, vaikka näki että mieli teki. Sanoi, ettei halua ottaa ettei tuu taas sanomista hänen syömisistään.

Lapsi on lahjakas jalkapallon pelaaja. Juttelin valmentajankin kanssa ja sanoi, että oikein reipas poika ja hyvä pelaaja. Jalkapallo ollut intohimo aina, mutta nyt lapsi ei halua mennä treeneihin. Syy tähän, että osa sukulaisista mm pojan isovanhemmat ääneen ihmetelleet, ettei poika varmaan pärjää joukkueessa.

Miten tukisin lastani? Tämä satuttaa mua ihan liikaa ja varsinkin lastani.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tiedät, että lapsesi on normaalipainoinen. Sen pitäisi riittää sulle. Idiootit sukulaiset jätät omaan arvoonsa. Ensi kerralla ehkä korkeintaan heität takaisin jotain yhtä typerää. Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei tuollaiset tyhmien kommenttien laukojat muuksi muutu. Heitä ei tarvitse toki sietää.

Lapsen kanssa juttelua. Kerrot, että kuten lääkäri totesi tänään, niin olet sopiva kokoinen. Tarvittaessa yhteys valmentajaan, joka juttelee lapsen kanssa kahdestaan.

Vierailija
22/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat todella törkeitä ja tahdittomia. Oma iäkäs äitini ei muusta puhu kuin omasta hoikkuudestaan ja kyselee toisten lihomisista. Saakin olla ihan keskenään, kukaan ei jaksa. Tsemppiä sukulaisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalipainoinen vaan tunkki. 

Vierailija
24/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennan itse junioreita ja valmentajiin voi olla yhteydessä. Olen joskus joistakin asioista keskustellut lasten kanssa kaksin ja joskus vanhemmat mukana. Olisi tärkeää, ettei poika vain lopeta harrastustaan. Toki tuo ikä on sellainen, että moni suhtautuu itseensä kriittisesti ilman mitään sanomistakin.

Toisaalta tuon ikäinen on jo fiksu ja ymmärtää varmasti, jos juttelette.

Kyllä ihmiset omaa sukua myöten osaavat sitten olla pönttöjä. Älkää antako heidän vaikuttaa elämäänne.

Vierailija
25/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää isot, kookkaat, rotevat ja lapsenpyöreät lapset on nähty. Kumma juttu, ettei sellaisia ollut 30v sitten, nyt joka toinen on "kookas".

Vierailija
26/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 12 vuotiaat noin pitkiä? Herranjestas, oon aatellut ne ihan pikkusiks

Vierailija
27/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat samanlaisia. Mun koko elämäni ajan ovat kontrolloineet toisten ihmisten ulkonäköä ja kaikkea muutakin.

Mulla tuli mieleen, että voisiko kyse olla vanhempiesi kateudesta? Omani ovat todella kovia kontrolloimaan ja aina haukkuneet mua. Vaikka olen jo 31v niin isäni käskee edelleen mun hävetä milloin minäkin. Saan jatkuvasti kuulla miten epäonnistunut olen ja mokannut koko elämäni. Todellisuus on se, että olen jopa todella mallikelpoisesti suorittanut kaiken ja elämässäni on asiat mallillaan. Ovat ehkä vain kateellisia mulle, koska onnistuin ja onnistun. He eivät pääse käyttämään valtaansa ja "auttamaan sua", koska oletkin onnistunut.

Ehkä sun vanhemmat ovat pettyineitä menestyneisiin lapsiisi. He olisivat halunneet sun epäonnistuvan, koska olisivat voineet enemmän hallita sua ja lapsiasi.

Toivottavasti ymmärsit yhtää mitä yritin sanoa.

Vierailija
28/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti ottamaan valmentajaan yhteyttä. Varmasti ymmärtää tilanteen ja puuttuu asiaan. Tuli ihan paha mieli ap puolesta!

Vierailija
29/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hoettiin lapsena, että olen lihava. Olin normaalipainoinen, mutta en sellainen laiha. Mummoni joskus sanoi, että tytön kuuluu olla hoikka. Anoreksiaa sairastin enemmän ja vähemmän ikävuodet 23-33.

Onneksi lapsesi on jo sen ikäinen, että osaa ajatella myös itse.

Vierailija
30/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nää isot, kookkaat, rotevat ja lapsenpyöreät lapset on nähty. Kumma juttu, ettei sellaisia ollut 30v sitten, nyt joka toinen on "kookas".

Kookas on salonkikelpoinen sana lihavalle. 

Vierailija
31/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat samanlaisia. Mun koko elämäni ajan ovat kontrolloineet toisten ihmisten ulkonäköä ja kaikkea muutakin.

Mulla tuli mieleen, että voisiko kyse olla vanhempiesi kateudesta? Omani ovat todella kovia kontrolloimaan ja aina haukkuneet mua. Vaikka olen jo 31v niin isäni käskee edelleen mun hävetä milloin minäkin. Saan jatkuvasti kuulla miten epäonnistunut olen ja mokannut koko elämäni. Todellisuus on se, että olen jopa todella mallikelpoisesti suorittanut kaiken ja elämässäni on asiat mallillaan. Ovat ehkä vain kateellisia mulle, koska onnistuin ja onnistun. He eivät pääse käyttämään valtaansa ja "auttamaan sua", koska oletkin onnistunut.

Ehkä sun vanhemmat ovat pettyineitä menestyneisiin lapsiisi. He olisivat halunneet sun epäonnistuvan, koska olisivat voineet enemmän hallita sua ja lapsiasi.

Toivottavasti ymmärsit yhtää mitä yritin sanoa.

Kateuskortti esitetty.

Vierailija
32/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 12 vuotiaat noin pitkiä? Herranjestas, oon aatellut ne ihan pikkusiks

Mitä ihmettä, moni tyttö (esim minä) on jo melkein aikuispituudessa tuossa iässä!

Vierailija
33/33 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää-77 kirjoitti:

Ihmiset ovat todella törkeitä ja tahdittomia. Oma iäkäs äitini ei muusta puhu kuin omasta hoikkuudestaan ja kyselee toisten lihomisista. Saakin olla ihan keskenään, kukaan ei jaksa. Tsemppiä sukulaisten kanssa.

Anoppini on juuri samanlainen! Aivan käsittämätöntä.

Ap, minusta sun pitäisi kertoa isovanhemmille minkälaista haittaa aiheuttavat. Huolestuttaa tuo jo jädestä kieltäytyminen ja jaliksen lopettaminen. Luin tässä joku aika sitten kirjan Ei mitään hyvää minulle. Kertoo anorektikkopojasta, joka sairastui todella nuorena. En nyt todellakaan halua pelotella, mutta tauti voi iskeä myös poikiin ja juuri nuoret ovat hirmuisen herkkiä arvostelulle. Jos mikään muu ei auta, niin sitten vaan välit poikki kokonaan vaikka asuvatkin naapurissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä