Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki, help!

Vierailija
02.08.2018 |

Onko täällä ketään ketä tietäisi noista?
Mulla on siis sellainen tilanne elämässä että rahat on todella vähissä, olen toimeentulotuella ja pesukone sanoi itsensä irti.
Hain sossusta täydentävää toimeentulotukea uuden tai käytetyn ostoon ja kuljetukseen, mutta sitä minulle ei myönnetty, käskettiin käyttää taloyhtiön yhteistä pesutupaa. No, sellaista ei talossani ole. Tähän asti olen raahannut likapyykkini metrolla kaverilleni mutta eihän se pidemmänpäälle voi niin jatkua. Lähetin myös sossuun isännöitsijältä todistuksen että taloyhtiössä ei ole pesutupaa silti vastaus oli ei.
Kaverini neuvoi minua ostamaan uuden pesukoneen rahoillani jonka jälkeen lähettämään kuitin siitä soskulle ja sen jälkeen pitäisi saada se summa takaisin ns. Täydentävänä toimeentulotukena, tietääkö kukaan onko totta? Tai kelpaako tuohon esim. Käytettynä ostettu pesukone johon pyydän myyjältä käsinkirjoitetun kuitin vai luuleeko ne että se on huijausta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat pari ämpäriä tai vatia ja peset nyrkkipyykillä. Niin ennenkin tehtiin..

Vierailija
2/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä osta ennen maksusitoumusta. Pommitat vaan sossuja tarpeellasi.pistät hakemusta hakemuksen perään ja kantelet jos et saa. Voivat kirpparilta käytetyn maksaa ei uutta varmaan jos ei ole lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sipilän säätiöön yhteyttä nehän lupaa auttaa syrjäytyneitä rahoillaan. Jos eivät anna kerrot iltasanomille.

Vierailija
4/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä osta ennen maksusitoumusta. Pommitat vaan sossuja tarpeellasi.pistät hakemusta hakemuksen perään ja kantelet jos et saa. Voivat kirpparilta käytetyn maksaa ei uutta varmaan jos ei ole lapsia

En tiedä... Sanoivat kyllä melko suoran ei vastauksen koska minulle on vuonna kivi ja keppi myönnetty maksusitoumus pesukoneeseen kun muutin opiskelemaan teininä toiselle paikkakunnalle. Tällöin löysin kylläkin käytetyn halvan jonka itse sitten maksoin ja sillä pärjännyt tähän asti. Nyt sitten vastauksessa vedottiin siihen että kun on silloin se maksusitoumus palautettu käyttämättömänä ja uuden kuulemma saa vasta pitkän asunnottomuuden jälkeen.

Onko tää tosiaan näin perseestä että jos kieltäydyt uudesta ja ostat käytetyn sulta sitten evätään kaikki apu... Ei huhhuh :o

Ap

Vierailija
5/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään saa, ellet ole vähemmistöryhmän edustaja. Nekin saa vain tuskallisella määrällä älämölöä ja valittamista ja uhkailuja. Ja sinä et sellaista sekasortoa osaa saada aikaiseksi, et edes syytöksiä etnisestä syrjinnästä.

Vierailija
6/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä... Sanoivat kyllä melko suoran ei vastauksen koska minulle on vuonna kivi ja keppi myönnetty maksusitoumus pesukoneeseen kun muutin opiskelemaan teininä toiselle paikkakunnalle. Tällöin löysin kylläkin käytetyn halvan jonka itse sitten maksoin ja sillä pärjännyt tähän asti. Nyt sitten vastauksessa vedottiin siihen että kun on silloin se maksusitoumus palautettu käyttämättömänä ja uuden kuulemma saa vasta pitkän asunnottomuuden jälkeen.

Onko tää tosiaan näin perseestä että jos kieltäydyt uudesta ja ostat käytetyn sulta sitten evätään kaikki apu... Ei huhhuh :o

Ap

Ja tähän vielä lisään että tyytyisin siis nyttenkin käytettyyn ei ongelmaa, mutta epäilyttää sitten että miten jos lähetän jonkun käsinkirjoitetun kuitin tms niin uskooko ne edes sitä?

Ap

Vierailija
7/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä mitään saa, ellet ole vähemmistöryhmän edustaja. Nekin saa vain tuskallisella määrällä älämölöä ja valittamista ja uhkailuja. Ja sinä et sellaista sekasortoa osaa saada aikaiseksi, et edes syytöksiä etnisestä syrjinnästä.

No vähän alkaa tuntua että näin on näreet... Eikö omien pitäisi tulla aina ensin :/

Ap

Vierailija
8/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha yrittää kikkailla, ei se vastaus muutu ostamalla se pesukone.

Vierailija
9/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pienemmistä hyväntekeväisyysjärjestöistä. Tässä yksi: http://www.rakkaudestakotimaahan.fi/ Tai... Brother Christmas, jos on edes vielä toiminnassa?

Vierailija
10/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippaat kaverilta satasen ja ostat Torista. Maksat erissä takaisin. Ihmiset muuttavat paljon ja koneita on myynnissä. Uudet halpiskonewr on alle 300 e.

Vierailija
11/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, jos ei ole myönnetty, niin ei ole. 

Ei sitä jälkikäteen myönnetä yhtään sen enempää. Muutenhan voisi ostella ihan mitä tahansa ilman maksupäätöstä ja laittaa kuitit perään. 

Jos olisi lapsi/a, niin saisit toki. 

Peset käsin nyt kiltisti vain. 

Vierailija
12/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sipilän säätiöön yhteyttä nehän lupaa auttaa syrjäytyneitä rahoillaan. Jos eivät anna kerrot iltasanomille.

Mikä säätiö kyseessä? Vois jopa ihan leikillä kokeilla :D Aika vaikeaa kuitenkin ilman pesukonetta elää täytyy sanoa.

Ap

Vierailija
13/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tori.fi/koko_suomi/kodinkoneet/pesu_ja_kuivauskoneet?ca=18&…

Vanhemmat tai muut sukulaiset voi vipata satkua käytetyn ostamiseen?

Vierailija
14/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vippaat kaverilta satasen ja ostat Torista. Maksat erissä takaisin. Ihmiset muuttavat paljon ja koneita on myynnissä. Uudet halpiskonewr on alle 300 e.

Niin ei tässä varmaan kohta ole muuta vaihtoehtoa. Toimeentulotuesta tosin on vaikea mitään kovin suuria eriä maksella ja inhottaa olla velkaa kenellekkään. No kiitos kuitenkin kaikille avusta! :)

Ap

Vierailija
15/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olethan selittänyt tämän kuvion sinne jo? Kerro miten asia meni. 

Helsingissä on kyllä itsepalvelupesuloitakin. Tulevat tietenkin kalliiksi, mutta väliaikaisena ratkaisuna.   

Vierailija
16/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus törmää lahjoitetaan palstoilla ilmaisiin vanhoihin pesukoneisiin. Varmasti löydät mut kuljetuksethan ne ongelmat on.

Vierailija
17/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olethan selittänyt tämän kuvion sinne jo? Kerro miten asia meni. 

Helsingissä on kyllä itsepalvelupesuloitakin. Tulevat tietenkin kalliiksi, mutta väliaikaisena ratkaisuna.   

En sitten enää tuohon lähettänyt vastausta mutta ehkä voisin yrittää vielä eikai siinä mitään häviä.

Melkein samahan se on raahata pyykit kaverilleni kun käyttää pesulassa, mutta suoraansanoen ketuttaa raahata likapyykkejä metrossa laukulla :D

Ja käsipyykillä kyllä pesen pienimmät.

Ap

Vierailija
18/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus törmää lahjoitetaan palstoilla ilmaisiin vanhoihin pesukoneisiin. Varmasti löydät mut kuljetuksethan ne ongelmat on.

Valitettavasti jotkut noista ilmaisista on pelkkää ongelmajätettä joista halutaan vaan ilmatteeksi eroon. Ja apllä ei kai ole autoa joten senkin vuokraus maksaa paljon nykypäivänä.

Toki aarteitakin löytyy eli kannattaa tsekata tori.fi ynnä muut

Vierailija
19/20 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuntäti kirjoitti:

Ostat pari ämpäriä tai vatia ja peset nyrkkipyykillä. Niin ennenkin tehtiin..

Sinä näytät nyt kyllä esimerkkiä koska noinkin paskan neuvon tarjosit

Vierailija
20/20 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa naama mustaksi, niin johan irtoo täydentävää.

Ei Suomalainen saa enää sossusta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan