Itku oli päästä sovituskopissa, kun tajusin millaiset vanhan naisen jalat minulla on jo on !
Polvien iho roikkui ja toiseen polveen muodostui irvokas hymynaama, reidet muhkuraista selluliittia täynnä ja lisäksi suonet olivat jotenkin nousseet reisissä pintaan hohtaen kirkkaansinisinä. Olen 37-vuotias...
Itku kurkussa vein sovittamani mekon takaisin ja lähdin kahvilan kautta kotiin.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 ja tuollaista ei ole. Liiku monipuolisesti ja syö hyvin niin pysyt kunnossa. Kuvailemasi jalat eivät ole vanhan naisen vaan sohvaperunan.
Se että olet voittanut geenilotossa ei ole mikään syy tulla leuhkimaan toisen surun äärelle.
Ap: meille naisille on perinpohjaisesti myyty se idea että arvomme on sidottu viehätysvoimaamme.
Sinun jalkasi näyttävät miltä näyttävät, mutta tärkeämpää on toimivatko ne? Onko niissä kipuja? Kantavatko ne sinut sinne minne sinun tulee kulkea?
Mietipä että sinut on saatu halveksumaan osaa itsestäsi jonka avullo olet ylipäätään päässyt sinne sovituskoppiin suremaan jalkojesi ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 ja tuollaista ei ole. Liiku monipuolisesti ja syö hyvin niin pysyt kunnossa. Kuvailemasi jalat eivät ole vanhan naisen vaan sohvaperunan.
Joo ja minä vähän liikkuva 47v. ja hieman pyöreä. Minulla on lihaksikkaat, suonikohjuttomat, sileät ja sutjakat jalat. Polven yläpuolella olevat lihakset kaartuvat kauniisti, iho ei roiku. Miksikö? Elintavat vai osittain, eniten olen vain onnekas ts. geenit. Että jospa tosiaan sitä tietoa olisi sulla vähän enemmän.
Ap ❤️ Ikä vain ei tule yksin, yhelle tulee yhtä, toiselle toista. Sukkikset on tietysti ratkaisu muutoin kuin kesällä. Myös itseruskettava voide naamioi ja tasoittaa jonkin verran. Sitten vaan päätät, haluatko käyttää pitkää hametta/sortseja vai lyhyttä. Ylpeästi kuitenkin eteenpäin. Ne on sinun ainoat kintut.
Vierailija kirjoitti:
Kuule 52v. vitonen! Olet idiootti! Mä olen 47v. maratoneja juokseva, normaalipainoinen aktiiviliikkuja. Mun jalat on suonikohjuiset, turpoilevat, selluliittiset, kamalat. Se perimä nääs. Educate yoself, you moron!
Sinä puolestasi voisit opetella käytöstapoja. Asioista voi keskustella myös asiallisesti. Minulla on huonot geenit. Kaikki on tullut kovalla työllä. Pelkkä juoksu ei auta. Monet unohtavat hyppyjen merkityksen, kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä jotka tulevat tälläisiin ketjuihin kehumaan itseään.
En kehunut itseäni. Kerroin, miten tuloksiin pääsee. Kovaa työtä se vaatii. Suomalaiset naiset haluavat uskoa geeneihin ja hormoneihin, jotta voi uskotelka itselleen, ettei mitään ole tehtävissä.
Kerää kyyneleet ja myy Baden Badeniin.
Vierailija kirjoitti:
Osta pidempiä mekkoja. Polvet peittävä mekko on armollinen.
Todella vaikea löytää mekkoa, joka yltää juuri hieman polven yläpuolelle tai niiden alle. Lähes kaikki ovat joko lyhyitä tai maksimekkoja.
Itsellä ei polvet toimi ja alkavan nivelrikon takia täyttyvät nesteillä. En kuitenkaan vaivu itsesääliin vaikka ikää on vain 23 vuotta. Tykkään muutenkin polvet peittävistä mekoista ja capreista shortseja ja lyhyitä mekkoja enemmän. Ryhdisty ap.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpölöpö. Suonikohjut ja verisuonten näkyminen jaloissa on hyvin pitkälti ihan perinnöllistä, eikä siihen voi itse vaikuttaa mitenkään. Monilla urheilijoillakin on suonikohjuja.
Mitä selluliittiin tulee, niin sekin on pitkälti perinnöllistä. Monilla erittäin hoikilla naisilla on selluliittia reisissä. Toisaalta taas on reilusti ylipainoisia naisia, joilla ei ole lainkaan selluliittia, vaan läski on aivan "sileää". Mites sen selität? Todella ikävää tulla syyllistämään tänne AP:ta tietämättä yhtään mitään hänen elintavoistaan tai painostaan.
Itse liikun monipuolisesti ja olen normaalipainoinen. Olen ylävartalostani suorastaan luiseva (kylkiluut erottuvat selvästi levossakin), mutta reisissä minulla on selluliittiä. Ihan sama kuinka paljon treenaan, niin ne eivät sieltä mihinkään lähde. Laihduttaa en voi, koska olen ylävartalostani jo nytkin turhan hoikka.
AP:lle vinkiksi, jos reisien ja säärien ulkonäkö ahdistaa: kukaan muu tuskin huomaa jaloissasi mitään vikaa, joten rohkeasti vain ostat mekkoja ja pidät ylpeänä. Jos siltikin ahdistaa, niin suosittelisin esim. ihonvärisiä tiheitä verkkosukkahousuja. Ovat nätit, ja peittävät hyvin suonikohjut ja selluliitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä jotka tulevat tälläisiin ketjuihin kehumaan itseään.
En kehunut itseäni. Kerroin, miten tuloksiin pääsee. Kovaa työtä se vaatii. Suomalaiset naiset haluavat uskoa geeneihin ja hormoneihin, jotta voi uskotelka itselleen, ettei mitään ole tehtävissä.
Entä jos sinä oletkin AP:hen verrattuna sohvaperuna, ja AP treenaakin kolme kertaa enemmän kuin sinä laiskimus?
Koin saman järkytyksen sovituskopissa ja päätin, että tilaan jatkossa kaiken netistä. Kotona peilin vieressä näytän kuitenkin oikein hyvältä. En ymmärrä, miksi vaatekaupat haluavat tahallaan laskea myyntiään.
Vierailija kirjoitti:
Hei, kenen tahansa kroppa näyttää joissain sovituskopeissa muhkuraiselta selluliittipesäkkeeltä! Absurdia sinänsä, kun luulisi kaupan haluavan panostaa siihen, että sovittaja näyttää hyvältä omissa silmissään, mutta joidenkin sovituskoppien valaistus on ihan kammottava.
Tämä on taivahan tosi. En nykyisin juurikaan sovita vaatteita kun tiedän värit ja mallit mitkä käyvät. Sovitaan sitten kotona. Lähes jokainen kaupassa sovitettu vaate tuppaa kyllä jäämäänkin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummulla 10 lasta ja päälle elikot, ei joutanut sohvalla makaamaan. Silti ollut jalat aina täynnä suonikohjuja, Hoikat sääret, mutta erittäin suoniset. Itse olen osannut varautua siihen, että nuo koivet kulkevat suvussa.
Oma anoppi on 85-vuotias ja hänellä on niin kauniit jalat, että voisi vieläkin kulkea minihameessa. Ei ole suonikohjuja, ei katkenneita verisuonia, ei selluliitttia, sääret on suorat ja polvetkin ovat kauniit. Minulla toinen raskaus kolmekymppisenä tuhosi jalkojen ulkonäön täysin, en voi olla edes nilkat paljaana tai sandaaleissa. Kyllä se on geeneistä kiinni, miten ikääntyy. Ei tarvitse olla edes ylipainoinen vaikka pohkeet ja nilkat olisi paksut.
Olen kyllä kiitollinen hyvistä geeneistä.
48v ja kauniit jalat
Itselläni tämä kesä ollut ensimmäinen, kun välttelen vaatteita joissa polveni näkyvät. Tai toinen polvi, siinä nimittäin komeilee suonikohju ja samassa jalassa n.5cm polven yläpuolella kiemurtelee toinen, komea sininen pullisteleva suoni.
Ahdistaa ihan saatanan paljon, kamalan näköistä 😭!!!
Niin ja täytän ensikuussa 43v.