Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkiasiat huolettaa

Vierailija
01.08.2018 |

Iäkkäät vanhempani pyysivät apua. Pankki lopettaa kassapalvelut. Isukki oli ostanut tabletin ja halusi mobiilimaksun käyttöön. Ei osannut itse asentaa. Neuvoin asennuksessa ja käytiin muutenkin tabletin käyttöä läpi jne.Pankkisalaisuutta ei rikottu. Isukki itse syötti tietonsa jne. Ei ole tottunut nykytekniikkaan. Äly kyllä pelaa hyvin. Ekan kerran huolestuin nyt heidän pankkiasioiden hoidostaan, että miten tulee onnistumaan ja ettei tee kohtalokkaita virhepainalluksia jne. Samalla ihmettelen sitä ettei pankki järjestä mitään ohjausta ikäihmisille palveluiden turvallisesta käytöstä ja yleensä käytöstä pankkiasioiden hoitamisesta koneilla. Eikö mitenkään olisi voinut jättää vanhuksille tuttuja palveluita käyttöön? Kellään muulla pankkihuolia? Miten ootte ratkaisseet?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuthan täytyy käytännössä vain tilaamisen jälkeen hyväksyä, kyllä sen oppii, jos on yläkerta kunnossa ja halua oppia.

Näin on! Onhan siellä selvät ohjeet ja tuskin niitä laskuja niin paljon on, että menisi ihan kokopäivätyöksi hyväksyä ne.

Ja se yksi kertahan hyväksymiseen riittää.

E-laskun tilaaminen ei vaan kaikilta onnistu. 

Vierailija
42/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu oli Nordean joku numerolaite, mitä 94 vuotias äitini ei ikinä oppinut käyttämään. Täydellistä, ylimielistä asiakkaan tilanteen ja tarpeiden huomiotta jättämistä.  Meillä rikkoontui varmaan pankkisalaisuudet, kun äitini luvalla hoidin netissä kaikki hänen raha-asiansa loppuun asti.  Ei lupia kyselty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse luovuttaa tunnuksia, mutta voi antaa tilinkäyttöoikeudet vaikka sinulle, jolloin voit hoitaa heidän laskut omilla tunnuksillasi.

Vierailija
44/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini 94 hoitaa laskunsa pankkisiirroilla jotka postittaa pankkiinsa. Netittäkin vielä pärjää.

Vierailija
45/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippu oli Nordean joku numerolaite, mitä 94 vuotias äitini ei ikinä oppinut käyttämään. Täydellistä, ylimielistä asiakkaan tilanteen ja tarpeiden huomiotta jättämistä.  Meillä rikkoontui varmaan pankkisalaisuudet, kun äitini luvalla hoidin netissä kaikki hänen raha-asiansa loppuun asti.  Ei lupia kyselty.

Eikö Nordeassa onnistunut antaa sinulle äitisi tilinkäyttöoikeuksia?

Vierailija
46/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähiomainen, joka oli aikoinaan sellaisessa työssä, jossa oli mahdollisuus oppia digimaailmasta niin paljon kuin ikinä. Ei vaan halunnut oppia, nauroi vain ja sanoi ettei häntä kiinnosta.

No nyt on ihan onneton digimaailman kanssa, ei osaa pankkiasioita, ei osaa etsiä netistä mitään, jatkuvasti sössii tablettinsa ja puhelimensa niin että niitä on käytävä selvittelemässä tämän tästä. Kyllä ärsyttää, ja olen sanonut monta kertaa että olisit opetellut aikoinaan edes jotain. Nyökyttelee vain ja sanoo että olis tarvinnut.

Niin että näitä on maailmassa, ja työssäkäyvien aika menee näiden tyyppien asioiden hoitoon.

Vierailija
47/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit on nykyään liian keskittyneitä voiton takomiseen, ei ne enää ehdi miettiä mitä asiakkaalle kuuluu. Isäsi ei ole ainoa jolla on vaikeuksia mobiilipankin kanssa. Jotenkin ihan surkeaksi mennyt koko pankkitouhu kun itse saa toimia pankkineitinä ja vielä maksaa kaiken maailman palvelumaksuja siitä ilosta.

Tämä! Kun kerran on pakko olla jonkin pankin asiakas, niin silloin pitää huolehtia kaikista asiakkaista - ja kunnolla!

Vierailija
48/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalveluyhteiskunta on täällä. Ihmeen moni tykkää ettei palveluita enää saa. Tee ite vaan!

Saahan niitä, mutta niistä pitää maksaa. Mielellään sen joka käyttää niitä palveluita.

Emme voi enää palata 40 vuoden takaiseen, jolloin tilitkin maksettii käteisellä kouraan.

Vierailija
49/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mietitty tätä, miten menetellä ikäihmisenä jos jonain päivänä tilinkäyttöoikeudet omaisille. 

Vierailija
50/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, asiasta vielä, monta kertaa ihmisen näkökykykin heikkenee iän myötä. Samoin sormet ovat kömpelöjä, kädet tärisee jne.

Tämäpä se, kun ihmiset muistaisivat, että yhteiskunnassa on Paljon ihmisiä, joilla on kellä mitäkin vaivaa, kremppaa ja ihan sairauttakin, eikä tarvitse olla vanhakaan!! Tämä olisi kaikkien pidettävä mielessä, kun tuolla liikkuu, ikinä ei tiedä mitä hankaluutta ihmisellä voi olla!

(Se itkevä ihminen bussissa voi olla tulossa sairaalasta rakkaan läheisen kuolinvuoteen vierestä, onpa kiva silloin kun joku tiuskii siinä tilanteessa, jos ei mene bussin ovesta tarpeeksi nopeasti ulos, kun muutenkin on ihan hajalla).

Vierailija
51/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähiomainen, joka oli aikoinaan sellaisessa työssä, jossa oli mahdollisuus oppia digimaailmasta niin paljon kuin ikinä. Ei vaan halunnut oppia, nauroi vain ja sanoi ettei häntä kiinnosta.

No nyt on ihan onneton digimaailman kanssa, ei osaa pankkiasioita, ei osaa etsiä netistä mitään, jatkuvasti sössii tablettinsa ja puhelimensa niin että niitä on käytävä selvittelemässä tämän tästä. Kyllä ärsyttää, ja olen sanonut monta kertaa että olisit opetellut aikoinaan edes jotain. Nyökyttelee vain ja sanoo että olis tarvinnut.

Niin että näitä on maailmassa, ja työssäkäyvien aika menee näiden tyyppien asioiden hoitoon.

Mitenkähän se sun jankuttaminen häntä nyt auttaa? Aivan, mutta pitää päästä mäkättämään. Tuota ihmettelen, kun ihmiset ostaa vanhuksille noita tabletteja. En itse tykkää niistä yhtään, paljon mieluummin käytän kaikkeen läppäriä.

Vierailija
52/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tunnettu pankki kotimainen sellainen laittoi kirjeen, että tilini on lopetettu. Ei mitään ennakkoilmoituksia asiasta tullut mulle. Pankki väittää lähettäneensä. Oon nyt asioinut pankin kanssa viisi kertaa saadakseni varani ulos. Aina luvataan ja vieläkään en ole saanut. Eikä varojani ole jäädytetty. Pankki vaan päätti lopettaa ilman aktiivikäyttöä olevan tilin. Ei kyllä herätä minkäänlaista luottamusta pankkia kohtaan. Mihinhän pankin toiminnasta voisi valittaa?

Nyt säikähdin, mikä pankki on kyseessä, kerrotko?

Vierailija
53/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse luovuttaa tunnuksia, mutta voi antaa tilinkäyttöoikeudet vaikka sinulle, jolloin voit hoitaa heidän laskut omilla tunnuksillasi.

Tähän tarvittiin tili samassa pankissa ainakin nordeassa. Nyt kun se tunnuslukulaite poistettiin käytöstä yrityspuolelta tuli mahdottomaksi käyttää pankkia ilman älypuhelinta. Minulla on id-sovellus omassa puhelimessa ja saan käyttää sitä kun asianomainen on vieressä. Tämä on ainut keino hoitaa pankkiasiat.

Vierailija
54/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tunnettu pankki kotimainen sellainen laittoi kirjeen, että tilini on lopetettu. Ei mitään ennakkoilmoituksia asiasta tullut mulle. Pankki väittää lähettäneensä. Oon nyt asioinut pankin kanssa viisi kertaa saadakseni varani ulos. Aina luvataan ja vieläkään en ole saanut. Eikä varojani ole jäädytetty. Pankki vaan päätti lopettaa ilman aktiivikäyttöä olevan tilin. Ei kyllä herätä minkäänlaista luottamusta pankkia kohtaan. Mihinhän pankin toiminnasta voisi valittaa?

Nyt säikähdin, mikä pankki on kyseessä, kerrotko?

Kiinnostaisi myös tietää. Mene uuteen pankkiin ja avaa sinne tili ja pyydä siirtämään vanhasta pankista tilit sinne.

Vierailija
55/57 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut voi viedä pankkiin ja sopia niistä suoramaksut, ainakin Op.ssa käy. Tilinkäyttöoikeudet jollekin lapsista satunnaisia laskuja varten. Eikä haittaisi Suomivaltuudetkaan käytännön asioissa. Ja kuntoon edunvalvontavaltuutukset. Näillä pärjää vaikka mitä tulisi ja tuleekin yllättäen

Vierailija
56/57 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki laskut saa menemään automaattisesti pankkitililtä joten ei ikäihmisen tarvitse juurikaan itse niitä laskujaan maksella kunhan heidät saa luopumaan niistä paperilaskuista. Hyvä olisi jos on niin hyvissä ja luotettavissa väleissä vanhempiensa kanssa, että rahavaratkaan eivät ole salaisuuksia jolloin niiden asoiden hoito on helppo järjestää vaikka valtakirjalla ja se edunvalvontasopimuskin voidaan tehdä hyvissä ajoin. 

Vierailija
57/57 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka verkkopankki on riittänyt, mutta pankissa ehdotettiin, että pitäisi ladata puhelimeen mobiilipankkisovellus ja käyttää sitä vastaisuudessa. Itse en ole oikein halukas käyttämään pankkipalveluja puhelimellani, vaikka pankissa sanottiin, että on turvallisempaa kuin verkkopankin käyttö. Käsitin tämän niin, että lähitulevaisuudessa verkkopankin käytöstä halutaan eroon, siis pankit haluavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi