Ei ole todellista - S&S julkaisee kirjan Aihe vapaasta
Kommentit (95)
Hyväksikäyttöä. Eri juttu jos joku tutkija kävisi läpi aineistoa ja analysoisi sitä. Sen ymmärtäisin jotenkin. Mun en tätä, miten toisten kirjoituksilla ratsastetaan kaupallisessa tarkoitiöuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuollaisen kirjan julkaisu edes laillista? Eikö anonyymeilläkin nettikirjoituksilla ole tekijänoikeudet? Huolestuttavaa tässä on se, että täällä on moni voinut kertoa ongelmistaan ja elämäänsä liittyvistä arkaluontoisista asioista tunnistettavasti, kun on kuitenkin luottanut siihen, että ketjut painuvat pian netin syövereihin. Nyt kirjaan nostetut henkilökohtaiset tilitykset voivat saada suuren mediahuomion, ja kirjoittajien lähipiiri voi tunnistaa teksteistä kirjoittajan. Onko kiva, jos esimerkiksi kumppani lukee kirjasta parisuhteen surkeasta seksielämästä? Eihän tänne uskalla kirjoittaa enää mitään. Todella kyseenalaista.
Jatkan vielä: anonyymikin kirjoitus voi muuttua tunnistettavaksi ainakin lähipiirille esim. tekstin julkaisuajankohdan perusteella. Toivottavasti edes ne on jätetty kirjasta pois.
Aika syvältä. Koska itse olen tehnyt tänne yhden "kuuluisan" ketjun (enpä olisi ikinä arvannut että se saa julkisuutta) ja olin todella kiukkuinen sitä kirjoittaessani. Ketjusta tuli superpitkä ja kirjoitin sinne anonyymisti henk.koht asioita... ja ikävä kyllä monet trollit myös kirjoittivat sinne muka minuna (tai siis ap:na) kaikkea typerää..
Vierailija kirjoitti:
Aika syvältä. Koska itse olen tehnyt tänne yhden "kuuluisan" ketjun (enpä olisi ikinä arvannut että se saa julkisuutta) ja olin todella kiukkuinen sitä kirjoittaessani. Ketjusta tuli superpitkä ja kirjoitin sinne anonyymisti henk.koht asioita... ja ikävä kyllä monet trollit myös kirjoittivat sinne muka minuna (tai siis ap:na) kaikkea typerää..
Todella hyvä pointti toi, että kirjassa voi olla useampi kommentti niputettu yhden kirjoittamaksi, vaikka näin ei olisikaan.
Tekee rahaa muiden kustannuksella?
Ilmoitin joskus omaa ketjua poistettavaksi, kun alkoi kaduttaa liian henkilökohtaisista asioista riehuminen. Kirjassapa viestit säilyy, halusi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Nyt kyllä viimeistään loppuu tämä av:lle kirjoittelu. Törkeää! En olisi arvannut, että kirjoituksillani voidaan rahallisesti hyötyä tulevaisuudessa. Eikä ole todellakaan kivaa tunnistaa itseään tai tulla tunnistetuksi kirjasta. Näkemiin ja Sanoma, hv, olet boikotissa.
Mutta mitenkäs täältä osaa olla pois? Minulla ainakin on jo riippuvuus? Heti aamusta tänne pitää sännätä.Pitäiskö perustaa joku ryhmä, missä sais tukea, tai saiskohan tähän Kelasta kuntoutustukea ja saikkua?
Päivän Hesari kirjoittaa kirjasta. Eli nyt on julkaistu ja mammat kipin kapin ostoksille!
Ai tää oli jo vanhempi ketju. Mutta hei mielenkiintoisimmat ketjut poistetaan usein & mitäs me sisällöntuottajat?
Ehkä tuo pitää selata, jos vaikka löytyisi omia kirjoituksia. Tuleekohan kirjastoon?
Vierailija kirjoitti:
Päivän Hesari kirjoittaa kirjasta. Eli nyt on julkaistu ja mammat kipin kapin ostoksille!
Miksi pitäisi rahoittaa sellaista joka on omia arvoja vastaan? Jatko-osaa varten?
Jos AV:stä tehtäisiin pohdiskeleva kirja, jossa keskusteluja/kommentteja julkaistaisiin lisäksi esimerkkeinä, pitäisin sitä kiinnostavana ideana. Mutta jos vain kopioidaan kirjoituksia lisäämättä mitään omaa, se vaikuttaa vähän turhalta. Voisin silti vilkaista. Jos jutut on hauskoja palstan kautta luettuna, niin voihan ne olla sitä kirjassakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos AV:stä tehtäisiin pohdiskeleva kirja, jossa keskusteluja/kommentteja julkaistaisiin lisäksi esimerkkeinä, pitäisin sitä kiinnostavana ideana. Mutta jos vain kopioidaan kirjoituksia lisäämättä mitään omaa, se vaikuttaa vähän turhalta. Voisin silti vilkaista. Jos jutut on hauskoja palstan kautta luettuna, niin voihan ne olla sitä kirjassakin.
Ajatteletko, että trollien motiiveja pitäisi jotenkin pohdiskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että trollien motiiveja pitäisi jotenkin pohdiskella?
Vaikka! Miksi ei?
Ja muutenkin AV:n keskustelukulttuuria saisi joku tutkijaluonne analysoida kirjaksi asti. Minusta se olisi oikeasti mielenkiintoista luettavaa. (Ehkä jotain tämäntapaista nettiin/someen liittyvää on jo kirjoitettukin, mutta pelkästään AV:seen keskittyminen tekisi kirjasta hauskemman ja omakohtaisemman.)
Et